Analiză Raport de Cercetare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1125
Mărime: 77.32KB (arhivat)
Publicat de: Axinte Fodor
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mesesan Claudia
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAŞOV FACULTATEA DE DREPT ŞI SOCIOLOGIE SPECIALIZAREA SOCIOLOGIE

Extras din referat

1.Obiectivele cercetării

Pentru cercetarea din mai 2007 tema aleasă este „Viaţa în cuplu”. Se urmăreşte satisfacţia faţă de viaţa de cuplu, relaţiile sexuale şi motivele care duc la divorţ.

Raportul de cercetare porneşte de la câteva date cantitative despre numărul de persoane care au un partener de viaţă, fie într-o relaţie pe termen lung de tip căsătorie sau uniune consensuală, fie într-una care nu a evoluat încă la acest nivel. Sunt prezentate informaţii despre numărul de persoane care trăiesc într-un cuplu, componenţa gospodăriei pentru cuplurile cuprinse în eşantion, precum şi succinte referinţe la trasee de viaţă. În aceeaşi secţiune sunt incluse analize asupra rolurilor şi statusurilor în familie (Cine face mai multe în casă, cine are mai mult grijă de copii – femeia sau bărbatul? Cât timp este petrecut cu sarcinile gospodăreşti? Cine decide pe ce se cheltuiesc banii, cum să decoreze casa sau unde să petreacă vacanţa?), însoţite de o perspectivă asupra relaţiilor între

deciziile din cadrul cuplului, implicare civică şi cultură politică.

Secţiunea a doua este dedicată unei interesante schiţe a teoriei privind fericirea în relaţiile de cuplu, care caută răspunsul la întrebări precum de ce este nevoie pentru o căsnicie fericită? sau este iubirea suficientă, sau trebuie ca poziţia socială a celor doi tineri să fie cumva compatibilă? Analiza este făcută din două perspective diferite şi ajunge la aceeaşi concluzie - modelul condiţiilor pentru ca o căsătorie să fie fericită este unul romantic, în care iubirea rămâne cea mai importantă.

Cea de-a treia secţiune ia în considerare un subiect mai rar abordat în sondajele de opinie. Viaţa sexuală este de multe ori evitată în cercetările cantitative, pentru că este un subiect încă tabu pentru mulţi români. De aceea am scos din chestionarul principal întrebările din secţiunea respectivă şi le-am inclus într-un minichestionar autoaplicat, pe care respondenţii l-au completat individual şi l-au introdus într-un plic pe care tot ei l-au sigilat. Plicurile au fost deschise numai după centralizarea chestionarelor. Am încercat prin această metodă să asigurăm o confidenţialitate cât mai mare a răspunsurilor şi în

acelaşi timp să obţinem datele necesare pentru a deschide şi această direcţie de analiză. Prima parte a secţiunii este o analiză descriptivă a răspunsurilor la întrebările legate de obiceiuri sexuale şi include câteva observaţii privind atitudinea faţă de minorităţile sexuale. A doua parte se referă la cunoaşterea şi utilizarea metodelor de contracepţie.

Ultima secţiune este o punere în context a datelor şi utilizează modul standard al Barometrului, întrebările privind satisfacţia, optimismul sau pesimismul, evaluarea activităţii Guvernului, încercând să găsească un răspuns la întrebarea de ce sunt românii ne(mulţumiţi)? În aceeaşi secţiune a fost inclusă prezentarea grafică a răspunsurilor la întrebările repetate în (aproape) toate ediţiile Barometrului (prezentarea grafică şi seriile de timp au fost realizate de The Gallup Organization România).

2. Ce tip de cercetare este

Programul are în centrul său cercetarea cantitativă.

3. Esantionare:

Cercetarea are următoarele repere metodologice:

• Volumul eşantionului: 1999 persoane de 18 ani şi peste

• Reprezentativitate: eşantionul este reprezentativ pentru populaţia adultă

neinstituţionalizată a României, cu o eroare de reprezentativitate de ± 2,3 %, pentru un

nivel de încredere de 95% .

• Ancheta de teren (perioada de culegere a datelor): 21 mai – 4 iunie 2007

• Tipul eşantionului: eşantion probabilist, bistadial , cu stratificare în primul stadiu

• Criterii de stratificare: arii culturale în cadrul regiunilor istorice (Moldova de vest, Moldova de est săracă, GL-IS, Muntenia de Nord, Muntenia de Sud, Muntenia de Vest, Oltenia de Nord, Oltenia de Sud, Dobrogea, Banat, Crişana, Maramureş, BV-SB, CV-HG, CJ-MS, BN-SJ, AB-HD, Bucureşti) si tip de localitate (comune sărace, comune mediu dezvoltate, comune dezvoltate, oraşe sub 30 mii locuitori, oraşe de 30-100 mii locuitori, oraşe de 100-200 mii locuitori si oraşe mai mari de 200 mii locuitori).

• Eşantionare: selecţie probabilistă a secţiilor de votare în cadrul straturilor şi al persoanelor, în cadrul secţiilor de votare. Pentru selecţia persoanelor au fost utilizate în principal ultimele liste electorale

Preview document

Analiză Raport de Cercetare - Pagina 1
Analiză Raport de Cercetare - Pagina 2
Analiză Raport de Cercetare - Pagina 3
Analiză Raport de Cercetare - Pagina 4
Analiză Raport de Cercetare - Pagina 5
Analiză Raport de Cercetare - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Analiza Raport de Cercetare.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza statistică a seriilor cronologice

DEFINITIE: SERIA CRONOLOGICA este un sir ordonat de valori ale unei variabile aferente unor momente sau perioade de timp succesive. Exista...

Cercetare Asupra Vopselei Lavabile Superweiss

Düfa ROMÂNIA SRL este una dintre cele mai dinamice companii ce opereaza pe piata de lacuri si vopsele din România. Compania a fost fondata în anul...

Program de Reabilitare

Spitalul de Boli Infectioase „Sf.Cuvioasa Parascheva „ este situat in partea de nord a orasului Galati pe strada Traian nr.393 ,în cartierul numit...

Centralizarea și Analiza Datelor

Q1+Q2. La aceste intrebari filtru, nici unul dintre cei 1000 de respondenti nu a fost eliminat Valoarea modala (Mo – cea mai mare frecventa de...

Statistică Economică

Obiectul principal în evolutia repartitiei bidimensionale îl reprezinta determinarea legaturii statistice dintre aceste doua variabile. În orice...

Te-ar putea interesa și

Studiu de Piață Privind Agenția de Turism Ultramarin

CAPITOLUL 1: PREZENTAREA PIEŢEI, A FIRMEI ŞI A SERVICIULUI 1.1. PREZENTAREA PIEŢEI Turismul reflectă ansamblul de relaţii şi fenomene care...

Analiza consumului de cafea în rândul studenților din Iași

1.OBIECTIVE 1.1Obiectivul de ansamblu il constituie un studiu de cercetare asupra comportamentului consumatorului student de la specializarea...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași

1. Cercetări de marketing Creșterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a...

Instrumente ale cercetării de marketing în domeniul serviciilor

ARGUMENT Cercetările de marketing, în strânsă corelaţie cu marketingul, au apărut şi evoluat ca o reacţie la noile cerinţe ale dezvoltării...

Studierea motivației de cumpărare a tabletelor în rândul tinerilor - cercetate cantitativă

Definirea problemei Capacitatea piatei gadgeturilor din Romînia este într-o continua crestere, iar cel mai dorit si urmarit gadget de pe piata...

Metode Avansate de Analiză a Datelor de Marketing

I. Stabilirea obiectivelor și a ipotezelor A) Stabilirea obiectivelor. Cercetarea de marketing are ca scop un singur obiectiv și anume: studierea...

Tehnici pentru compania Fidesco

Introducere Pentru orice companie comercială elementul cheie este consumatorul.Menținerea principalei surse de venit este anevoioasă,deoarece este...

Atitudini și opinii ale clienților firmei SC Ilicisin SRL cu privire la calitatea serviciilor prestate

Atitudini şi opinii ale clienţilor firmei S.C. ILICISIN S.R.L. cu privire la calitatea serviciilor prestate 1.1.Stabilirea temei de cercetat: Ca...

Ai nevoie de altceva?