Utilizarea Interviului Comprehensiv în Evaluarea Participativă

Extras din referat Cum descarc?

Abstract
In the present essay I have shown the importance of using comprehensive interview in participatory evaluation. 
The paper is structured in four parts and contains information on proper assessment, participatory assessment, interview and comprehensive interview.
In the first part I showed what evaluating projects and programs means, when used, I said its defining elements, goals and criteria that are based, and types of assessment.
In the second part I presented one type of program that is participatory evaluation. Here I included the definition and its forms, principles and steps to be followed in participatory evaluation.
I then set out succinctly the role of qualitative methods used in assessing the program and what it is trying to learn by using these methods. 
The third part is the description of the interview as a qualitative research method. Here I added a few definitions that assigns specialized dictionaries interview, I presented the advantages and disadvantages of its use as a method of data collection, classification criteria. I said some aspects of the questions used in the interview and how they have made and I also presented, the selection interview the operators and their role and the qualities required to learn and I stated purpose of the interview.
The last part, the fourth, refers strictly to the comprehensive interview. Here I showed the techniques that the interviewer must know and apply them during the collection of information, comprehensive interview I stated features, steps should be followed in its application and have completed comprehensive interview types.
In the end I added the paper conclusions on the use this type of participatory assessment interview .
Cuvinte cheie: evaluare, evaluare participativa, interviu, interviu comprehensiv, metoda calitativa de cercetare.
I.Evaluarea
Evaluarea a debutat ca un domeniu practic si a devenit o disciplina recunoscuta a cercetarii stiintifice incepand din anii 1960. Pe parcursul evolutiei s-au remarcat o serie de dispute privind terminologia, metodologia si etica evaluarii. In 2004, FitzPatrick, Sanders si Worthern au identificat aproape 60 de modele aparute intre 1960 si 1992. Anul 1965, a insemnat startul masiv in Statele Unite a unor programe destinate combaterii saraciei (War on Poverty - razboi impotriva saraciei, denumirea generala a setului de programe. (Garboan, 2006, p.7)
Notiunea de evaluare are o istorie indelungata, multitudinea de definitii presupune perspective diferite; evaluarea programului este un process care contribuie la dezvoltarea stiintelor sociale si a cunoasterii datorita capacitatii acesteia de a se concentra pe aspecte particulare ale situatiei in care se desfasoara programele, propunand si experimentand noi strategii de cercetare si abordari teoretice. (Cojocaru, 2010, p. 13)
Evaluarea reprezinta realizarea unui studiu aprofundat, ce are loc la un anumit moment si in care sunt utilizate intr-o maniera sistematica si analitica proceduri recunoscute de cercetare, pentru a formula o judecata asupra valorii unei interventii.
Materia prima a evaluarii este constituita din proiecte, programe si politici publice. Proiectele reprezinta unitatea cu gradul cel mai scazut de generalitate. Un proiect este efortul organizat de a pune in practica o idee. De regula proiectele reprezinta punerea in aplicare a obiectivelor specifice ale unor programe. Programul este unitatea cu gradul de generalitate mai ridicat decat proiectul, insa cu o structura asemanatoare. Implementarea unui program se realizeaza prin implementarea mai multor proiecte, care detaliaza si pun in aplicare unul sau mai multe dintre obiectivele programului. (Garboan, 2006, p.9)
Evaluarea proiectelor si programelor este o etapa specifica, extrem de utila in planificarea si managementul proiectelor, o tehnica de cercetare si un instrument pentru realizarea politicilor publice, utilizat cu succes de catre responsabili de managementul institutiilor si al organizatiilor, de coordonarea proiectelor si a programelor derulate din fonduri publice sau private. Inalti functionari publici, politicieni, manageri, directori de institutii si organizatii, directori de programe si coordonatori de proiecte utilizeaza diferite modele de evaluare pentru a sesiza, in timp util, efectele interventiilor pe care le implementeaza sau intentioneaza sa le implementeze. Scopul este de a sesiza si a contracara la timp efectele nedorite asupra grupurilor de oameni, comunitatilor si societatii, precum si pentru a incuraja elementele pozitive ale programelor si proiectelor. Mai mult, scopul implicit al evaluarii este de a colecta sistematic informatii despre rezultate, output si administrarea proiectelor pentru imbunatatirea implementarii si generarea unor decizii performante in viitor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Utilizarea Interviului Comprehensiv in Evaluarea Participativa.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!