Tratat de Dezinformare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2529
Mărime: 15.89KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Negreanu Catalin

Extras din referat

În carte sunt prezentate diverse evenimente care ne prezintă tendinţele dezinformării de-a lungul timpului şi metode de dezinformare în coaliţie cu metode de detecţie a dezinformării.

Dezinformarea presupune trei elemente:

- o manipulare a opiniei publice, altfel ar fi intoxicare;

- mijloace deturnate, altfel ar fi propagandă;

- scopuri politice, interne sau externe, altfel ar fi publici¬tate;

Astfel se determină următoarea definiţie:

Dezinformarea este o manipulare a opiniei publice, în scopuri politice, folosind informaţii tratate cu mijloace de deturnare

Conceperea unei operaţiuni de dezinformare.

Clientul

Cutare companie care fabrică un anumit produs, cutare stat care nutreşte anumite ambiţii, sunt clienţii obişnuiţi ai publicităţii şi ai dezinformării. Uneori, clientul reprezintă şi tema campaniei, de exemplu un candidat la un post ales care poate plăti un organism pentru a se vinde mai bine alegăto¬rilor. La acest nivel, deosebirea dintre publicitate şi dezinfor¬mare devine subtilă şi se referă la scopurile politice.

Clientul este acela care beneficiază de pe urma operaţiu¬nii şi care achita nota de plată. Fie cu banii lui, fie cu banii unui protector mai bogat decât el, fie cu bani furaţi poporului sub formă de cotizaţii sau impozite.

Agentul

În publicitate, clientul se adresează unei agenţii specializate. O dată ce a fost acceptată de către client, agenţia răspunde pentru toată campania de publicitate.

O agenţie de dezinformare foloseşte agenţi, numiţi în ge¬neral agenţi de influenţă.

Studiul de piaţă

Nici un agent publicitar şi nici un dezinformator demni de numele lor nu se lansează în acţiune fără a fi studiat care „pro¬dus" va putea fi acceptat şi cum poate fi făcut să fie acceptat. Publicul este întotdeauna „luat la ochi": un ruj de buze nu se vinde la fel ca un computer, nici măcar aceleiaşi femei de afa¬ceri. Şi; de asemenea, nu se dezinformează intelectualitatea unei ţări Occidentale la fel ca oamenii de pe stradă din Lumea a Treia. Acest studiu de piaţă determină obligatoriu alegerea suportului căruia i se vor ataşa transmiţătorii, ca vagoanele după o locomotivă.

Suporturile

În publicitate, suportul va avea în general un caracter anecdotic şi propriu mai degrabă să frapeze, să surprindă, să seducă, decât să convingă, pentru că publicul nu se lasă cu adevărat tras pe sfoară de tot ceea ce citeşte sau vede: el ştie bine că se doreşte să i se vândă un anumit produs, iar convin¬gerea viitorului cumpărător se va obţine mai mult cu ajutorul interesului şi al repetării „spotului", decât cu al probabilităţii sau chiar al verosimilităţii acestuia. Puţin contează dacă dum¬neavoastră credeţi sau nu că un anume detergent spală într-a¬devăr mai alb: e de ajuns să-l cumpăraţi şi să nu vă dezamă¬gească prea mult. Prin urmare, se va vedea o gospodină anti-margarină luând o anumită margarina specială drept unt de Normandia, sau un băiat pe care toate fetele frumoase încep dintr-o dată să-l sărute pentru că şi-a schimbat pasta de dinţi, în cele două exemple de mai sus, suporturile sunt gospodina şi margarina, fetele şi pasta de dinţi.

În dezinformare, dimpotrivă, publicul trebuie să fie deter¬minat nu numai să înfulece, ci şi să creadă.

Prin urmare, suporturile vor fi fapte mărunte, adevărate sau pretinse ca fiind adevărate.

Preview document

Tratat de Dezinformare - Pagina 1
Tratat de Dezinformare - Pagina 2
Tratat de Dezinformare - Pagina 3
Tratat de Dezinformare - Pagina 4
Tratat de Dezinformare - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Tratat de Dezinformare.doc

Alții au mai descărcat și

Război informațional

Razboiul mediatic este nou aparut în marele cadru al razboaielor informationale ( razboiul informational, razboiul psihologic, razboiul electronic,...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Te-ar putea interesa și

Zvonul și Tehnicile de Contracarare

INTRODUCERE Termenul de zvon este foarte des întâlnit în viaţa cotidiană. În general denumeşte următorul proces: la un moment dat, începe să...

Serviciului diplomatic al Republicii Moldova din perspectiva istorică și contemporană

INTRODUCERE Actualitatea temei: După multiplele cercetări pe care le-am efectuat, am constatat că această temă este actuală şi importantă pentru...

Mass-media în Republica Moldova

INTRODUCERE De zece ani Republica Moldova se afla în cautarea drumului sau catre valorile democratice, catre civilizatie si prosperitate...

Imaginea lui Ion I.C. Brătianu între anii 1914 - 1927

INTRODUCERE Încă de la început trebuie precizat faptul că orice lucrare care are drept subiect istoria naţională, aducând în prim-plan figura unei...

Război și mass-media

1.1. Noul spectru al războaielor neconvenţionale- delimitări conceptuale Au intrat în limbajul nostru curent, fie că ne referim la situaţii...

Terorism - amenințare zilnică

INTRODUCERE Terorismul este o realitate veche decând lumea. Probabil prima caracterizare, sau mai precis, prima autocaracterizare comportamentală...

Televiziunea în Epoca Dezinformării

Consumul zilnic de informatie cu diferentele cantitative si calitative de la un individ la altul, de la o comunitate nationala la alta reprezinta o...

Comportamentul colectiv în situații electorale

Ideea fundamentală necesară în analiza comportamentului colectiv este aceea că omul este înainte de toate o fiinţă socială. El nu poate exista în...

Ai nevoie de altceva?