Participarea Minorilor

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE SI ARGUMENT 4
RESUME 5
REZUMAT 8
I. DREPTUL LA PARTICIPARE AL COPILULUI-ELEMENTE GENERALE 11
I.1.Consideratii privind drepturile si libertatile copilului 11
I.1.1.Drepturile si libertatile fundamentale ale copilului din perspectiva reglementarilor europene 12
I.1.2.Drepturile si libertatile copilului in Romania 16
I.2.Legislatia cu privire la dreptul de participare a copilului 21
I.2.1.Dreptul la participare a copilului din prisma conventiei ONU 21
I.2.2.Dreptul la participare a copilului din prisma legii nr. 272/2004 24
I.3.Contributii personale 26
II. PARTICIPAREA COPIILOR INTRE TEORIE SI PRACTICA 27
II.1.Varsta copilului si dreptul la participare 27
II.2.Participarea copilului in familie 29
II.3.Participarea copilului in scoala 29
II.4.Participarea copiilor in lume 32
II.5.Dreptul la participare a copiilor in proiectele derulate in Romania 36
II.6.Contributii personale 40
III. RESPECTAREA DREPTULUI LA PARTICIPARE AL COPILULUI-ANALIZA SOCIOLOGICA 41
III.1.Obiective si ipoteze 41
III.2. Metodologia de cercetare 41
III.3. Populatia si esantionul investigat 42
III.4. Studiu comparativ 42
III.5.Studii de caz 42
III.6. Realizarea efectiva a cercetarii 44
III.7. Rezultatele obtinute si interpretarea lor 44
III.8. Limitele cercetarii 46
III.9. Premise pentru cercetari viitoare 47
III.10.Contributii personale 47
IV. PROIECT PARTICIPAREA COPIILOR CU VARSTE 14-18 ANI- FII ACTIV SI PARTICIPA 48
CONCLUZII & RECOMANDARI 55
BIBLIOGRAFIE 56
ANEXE 57


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE SI ARGUMENT
,,Participand, devenim mai informati, mai cunoscuti, cu mai multa experienta".
Lucrand cu copii si in urma discutiilor cu ei am aflat de la acestia ca si-ar dori sa participe cat mai mult ca membrii activi ai societatii. Scopul prezentei teze de disertatie este prezentarea drepturilor la participare ale copiilor si modul in care sunt implementate si respectate aceste drepturi. Participarea copiilor la luarea deciziilor ce le afecteaza viata este un drept fundamental, garantat de Articolul 12 al Conventiei ONU cu privire la drepturile copilului si de Articolul 24 al Legii nr. 272/2004. 
Acest drept inseamna ca toti copiii au dreptul sa-si exprime punctele de vedere in toate problemele ce ii afecteaza, in cadrul familiei, la nivelul comunitatii locale, la scoala, si chiar la nivel politic national. 
Adultii trebuie sa ia in considerare si sa acorde importanta cuvenita parerilor copiilor, in concordanta cu varsta si maturitatea acestora. O alta modalitate prin care copiii isi pot exercita drepturile de participare o reprezinta implicarea in viata comunitatii. 
Copiii pot fi membri activi ai comunitatii. Astfel, copiii au dreptul sa se implice activ in societate si sa participe la luarea deciziilor care ii pot afecta in mod direct. Au dreptul sa se opuna violarii drepturilor lor si pot incerca sa faca ceva pentru aplicarea acestora.
In termeni legali, participarea nu este un singur drept, ci o suma de mai multe drepturi:acultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, dreptul de a fi informat asupra consecintelor pe care opinia sa le poate avea, dreptul la libertatea de exprimare ,dreptul la libertatea de gandire, de constiinta si de religie, dreptul la libera asociere si dreptul de intrunire pasnica, luarea in considerare a capacitatilor in continua dezvoltare ale copilului, ca baza a modului de indrumare si orientare de catre parinti.
Legislatia romaneasca recunoaste dreptul copilului de a participa la deciziile care il privesc, stabilind, prin diverse acte normative, varsta minima de la care consultarea sau acordul copilului cu privire la aceste decizii sunt obligatorii, precum si varstele incepand de la care copilul poate lua el insusi decizii referitoare la anumite aspect ale vietii sale.
Dreptul de a fi ascultat ii confera copilului posibilitatea de a cere si de a primi orice informatie pertinenta, de a fi consultat, de a-si exprima opinia si de a fi informat asupra consecintelor pe care le poate avea opinia sa, daca este respectata, precum si asupra consecintelor oricarei decizii care il priveste.
Copiii au dreptul de a participa, dar nu si obligatia de a o face. Ei nu sunt obligati sa isi exprime opiniile daca nu doresc sau nu sunt interesati sa o faca. Copiii nu trebuie, de asemenea, sa fie supusi nici unei presiuni, constrangeri sau influente care i-ar putea impiedica sa isi exprime in mod liber opiniile sau ar putea duce la manipularea lor. Adultii trebuie sa asigure cadrul adecvat care sa faciliteze exercitarea libera a acestui drept. 
RESUME
The purpose of this thesis dissertation is to present children's participation rights and how these rights are implemented and respected.
This paper is original research by topic, which is very topical, this being demonstrated by statistical data and national projects launched to promote children's participation rights.
The objectives of this dissertation work are: presentation of the main children's rights, international law and national analysis on the participation rights of children, analysis of how this right is respected by the institutions of the world's children and those in our country analysis and implementation of the rights of the child's participation in the local community, proposing a project to encourage the participation of children. 
To achieve these objectives the paper took the following form:
In the first chapter ,,The child's right to participate general elements'' are generally considered children's rights and national and international law to identify documents showing the child's right to participation. Child participation in decisions affecting their lives is a fundamental right guaranteed by Article 12 of the UN Convention on the Rights of the Child and Article 24 of Law no. 272/2004. In legal terms, participation is not a single law, but an amount of more rights: acultarea opinion of the child and consideration of its right to be informed of the consequences that his opinion may have the right to freedom of expression, right to freedom of thought, conscience and religion, freedom of association and right to peaceful assembly, taking into account the evolving capacities of children as the basis of how mentoring and guidance by parents.
Chapter II ,, Participation of children between theory and practice'' is devoted primarily to distinguish participation rights of children according to age. Then shown how to respect the right to participation of children in family and school. Also in this section are a number of cases of implementation of participation rights in various countries worldwide. At the end of chapter II are the main projects aimed at participation of children, conducted in Romania.
By Chapter III "Respect for the rights of the child's participation sociological analysis'', research has made an end as how they are promoted, implemented and respected children's rights to participate in the local community. Research objectives are: methods and processes to promote children's participation rights, implementation modalities of participation rights of children, children's participation rights. In that research methods using a set of tools and techniques such as questionnaire, interview, comparative studies and case study. Research has confirmed the general hypothesis that, "children in local communities know their rights of participation, and these rights are respected by family, school and local authorities.''
The last chapter, project participation of children aged 14-18 years ,, be actively involved'' is devoted to an intervention project that aims to generally promote youth participation in public decision in matters which concern them. 
Upon completion of its investigations the following conclusions: the right to participate allows children to have a say regarding their lives. They offer children the opportunity to express opinions, to discuss the issues they consider important, and to seek and receive information relevant to them.
In some cases, the Romanian legislation explicitly allows children to have a say after a certain age. For example, children can choose their own religion at the age of 16 years, but their religion can not be changed without their consent or before age 14. 
Participation rights of children are still limited in the sense that they carry to and children should be able to form their own opinions. But not to understand that participation rights do not apply to small children. In contrast, the latter needs and participatory capacities. 
Under Romanian law, child aged over 10 years to be heard in all judicial and administrative proceedings concerning them. And age children may be heard, and if the competent authority considers it appropriate, the child's views will be taken into account the age and maturity of the child


Fisiere in arhiva (1):

  • Participarea Minorilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!