Metodologia proiectelor de intervenție

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2282
Mărime: 21.17KB (arhivat)
Publicat de: Eugen Nechifor
Puncte necesare: 6
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Facultatea de Filozofie si Stiinte Social Politice

Extras din referat

. Prevenirea – imbunatatirea accesului la educatie de inalta calitate de la varste fragede a 170 de copii rromi cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani din judetul Tulcea in decursul a 12 luni de la derularea proiectului.

A1.1 Stabilirea echipei care va lucra cu grupul tinta in vederea reducerii abandonului scolar;

In aceasta prima activitate vom selecta echipa formate dintr-un psiholog,un asistent social , un manager de proiect , responsabil financiar , jurist care va lucra cu cei 170 de copii rromi cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani din judetul Tulcea.

A1.2 Stabilirea grupului tinta luat in vedere;

Vom alege grupul tinta luat in vedere astfel:

- prima data ne-am ales judetul Tulcea ,apoi ne informam asupra ratei abandonului scolar si constatam ca in randul copiilor rromi rata abandonului esta cea mai crescuta;

- mai observam ca varsta cea mai expusa abandonului scolar este 7-18 ani;

- o situatie materiala precara poate cauza deasemenea abandonul scolar;

- astfel alegem un grup tinta format din 170 de copii rromi cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani din judetul Tulcea , cu o situatie materiala precara , cu un risc crescut de abandon scolar.

A1.3 Stabilirea canalelor de comunicare intre partile participante;

Ne gandim in primul rand ca avem in prim plan niste copii,si ca acestia sunt atrasi de jocuri, activitati,recompense. Astfel canalul principal de comunicare cu acestia va fi unul inovativ , plin de jocuri, diferite activitati, cu menirea sa ii relaxeze sis a ii stimuleze in acelasi timp pe acestia..

In al doilea rand luam in vedere ca avem de a face cu o etnie rroma,iar unii oameni ar putea fi reticienti la acst lucru. Astfel, vom incerca sa le schimbam punctual de vedere despre acestia , prin campanii de informare, cursuri.

A1.4 Organizarea unor conferinte care sa aiba in vedere includerea si nu marginalizarea copiilor rromi;

In aceast etapa vom apela atat la psiholog cat si la asistentul social si vom efectua o intalnire cu profesorii scolii in care ii vom informa despre proiectul nostru si vom apela la ajutorul lor in incercarea de a-I integra pe acesti copii rromi in grupuri de prieteni, in colectiv.

A1.5 Participarea si includerea elevilor rromi in activitati extrascolare desfasurate in scoli;

Vom organiza diferite activitati extrascolare , excursii in care vor participa mai multi copii cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani , printer care si copiii rromi.

A1.6 Organizarea de intreceri intre echipe de elevi;

In aceasta etapa vom apela la ajutorul cadrelor didactice pentru a gasi o modalitate de a selecta grupurile de elevi si de a organiiza concursuri intre ele , apoi la sfarsit ii vom motiva prin diferite premii cum ar fi: diplome, carti , reviste.

A1.7 Testarea cunostintelor si a atentiei elevilor cu privire la participarea la curs;

Le vom testa atentia elevilor atat prin teste periodice date de catre cadrele didactice , cat si prin jocuri efectuate in sala de curs la finalul orei.

A1.8 Supervizarea elevilor rromi si profesorilor in vederea obtinerii unui rezultat cat mai bun;

Prin echipa pluridisciplinara vom monitoriza grupul tinta la fiecare activitate efectuata si vom comunica cu profesorii tot timpul pentru a ne putea informa cat mai bine despre grupul tinta , cat si despre activitatile cadrelor didactice.

A1.9 Evaluarea efectelor pe care activitatile implementate le au asupra grupului tinta;

Ii vom supraveghea pe tot parcursul derularii proiectului pe beneficiari si vom constata daca exista o evolutie sau o schimbare.

O2. Interventia- indrumari si meditatii pentru cei 170 de elevi rromi din judetul Tulcea in decurs a 10 luni de la implementarea proiectului.

A2.1 Stabilirea echipei care va lucra cu grupul tinta in vederea reducerii abandonului scolar;

In aceasta prima activitate vom selecta echipa formate dintr-un psiholog,un asistent social , un manager de proiect , responsabil financiar , jurist care va lucra cu cei 170 de copii rromi cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani din judetul Tulcea.

A2.2 Stabilirea grupului tinta luat in vedere;

Vom alege grupul tinta luat in vedere astfel:

- prima data ne-am ales judetul Tulcea ,apoi ne informam asupra ratei abandonului scolar si constatam ca in randul copiilor rromi rata abandonului esta cea mai crescuta;

- mai observam ca varsta cea mai expusa abandonului scolar este 7-18 ani;

- o situatie materiala precara poate cauza deasemenea abandonul scolar;

- astfel alegem un grup tinta format din 170 de copii rromi cu varsta cuprinsa intre 7-18 ani din judetul Tulcea , cu o situatie materiala precara , cu un risc crescut de abandon scolar.

A2.3 Stabilirea modului de organizare a serviciilor de consiliere în cadrul scolii

Scopul consilierii este de îmbunătăţire a:

-rezultatelor scolare ale copilului

-relaţiei profesorilor cu copilului

-relaţiei cu părinţii

-relaţiilor cu colegii.

Serviciile de consiliere vor fi furnizate în special prin activități în grup.

Preview document

Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 1
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 2
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 3
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 4
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 5
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 6
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 7
Metodologia proiectelor de intervenție - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Metodologia Proiectelor de Interventie.doc

Alții au mai descărcat și

Abandonul școlar

1. Ce este abandonul scolar? Natura problemei. Abandonul şcolar reprezintă conduita de evaziune definitivă ce constă în încetarea frecventării...

Metodologia Elaborării Proiectelor de Intervenție

Titlu „Din nou copil” 2. Locul de desfăşurare (Judeţul, oraşul, sau comunitatea locală) Iaşi, judeţul Iaşi 3. Suma totală a proiectului...

Proiect de intervenție socială pentru diminuarea efectelor violenței domestice

1)Descrierea proiectului 1.1 Titlu:”Siguranta ta pe primul plan” 1.2 Locul de desfasurare:JUDETUL IASI,ORASUL IASI 1.3 Suma totala a...

Abandonul școlar

1. Ce este abandonul școlar? Abandonul școlar în România este un fenomen social complex. Reprezintă un derapaj în sfera educațională, creeând...

Proiect de intervenție socială pentru diminuarea efectelor violenței domestice asupra femeilor

1. Definirea conceptului Violența domestică este definită ca o amenințare sau produsul a unei răniri fizice în trecutul sau în prezentul...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Te-ar putea interesa și

Asistența Psihosocială a Bolnavului cu Neoplasm Bronhopulmonar

Capitolul I 1. Precizări introductive În lucrarea de faţă, intitulată “Asistenţa psihosocială a bolnavilor cu neoplasm bronhopulmonar” am...

Integrarea Scolară și Socio-profesională a Tinerilor Delicventi

ARGUMENT Întrucât, am facut voluntariat în cadrul Serviciului de Probatiune de pe lângă Tribunalul Neamt , am luat cunostintă de faptul că...

Abandonul în Perspectiva Asistenței Sociale

Argument “Neglijarea copilului reprezintă o ucidere tăcută şi necruţătoare a spiritului uman.” (Daro şi Mc. Carthy, 1991) Abandonul, ca formă de...

Metodologia elaborării proiectelor de intervenție - mamele adolescente

Rezumat În zona Iaşi, mai ales din cauza realităţilor sociale existente, adolescentele îşi încep viaţa sexuală fără să conştientizeze...

Instituționalizarea Vârstnicului

REZUMAT Tema acestei lucrări este „Instituţionalizarea vârstnicului: izolare sau alegere pragmatică?” doreşte să suprindă impactul pe care...

Metodologia Elaborării Proiectelor de Intervenție

Titlu „Din nou copil” 2. Locul de desfăşurare (Judeţul, oraşul, sau comunitatea locală) Iaşi, judeţul Iaşi 3. Suma totală a proiectului...

Deparentarizarea copilului din perspectiva asistenței sociale

Argument “Neglijarea copilului reprezintă o ucidere tăcută şi necruţătoare a spiritului uman.” (Daro şi Mc. Carthy, 1991) Abandonul, ca formă de...

Reducerea consumului de alcool în comunitățiile rurale - alcoolul - masca de împrumut a veseliei

DESCRIEREA PROIECTULUI 1. Titlu Reducerea consumului de alcool în comunităţiile rurale. Alcoolul- mască de împrumut a veseliei 2. Locul de...

Ai nevoie de altceva?