Leadership Versus Management in Resursele Umane

Extras din referat Cum descarc?

Cuvintele lider si manger sunt doi termeni utilizati frecvent atunci cand se vorbeste despre functia de conducere din cadrul unei organizatii. Conceptele de leadership si de management sunt puternic intercorelate, adesea fiind folosite cu acelasi sens. Multe dintre studiile referitoare la fenomenul de conducere s-au concentrat asupra caracteristicilor personale ale conducatorilor de success, continuand cu evidentierea actiunilor si functiilor pe care le indeplineste un conducator. In prezent fenomenul de conducere este privit ca un proces dinamic de organizare si coordonare a unui grup, intr-un context organizational, specific pentru realizarea unor sarcini sau scopuri. Fenomenul de conducere este pus in relatie cu exercitarea influentei si a puterii.
Procesele de leadership si de management sunt incluse in fenomenul de conducere si reflecta actiuni si elemente diferite, necesare in realizarea conducerii. Ele sunt doua procese distincte dar in acelasi timp complementare. Intr-o companie de success ambele sisteme de actiune sunt necesare dar amandoua au functii proprii si activitati caracteristice.
Lucrarea de fata isi propune sa evidentieze diferentele dintre mangement/managerul de resurse umane si leadership/liderul de resurse umane, demonstrand ca in pofida diferentelor dintre ele, cele doua procese au si elemente comune, aspect care faciliteaza interactiunea si amplificarea lor reciproca in cadrul unei organizatii. In vederea ilustrarii acetui aspect am pornit de la definirea celor doua concepte continuand cu analizarea functiilor si a caracteristicilor fiecarui conducator in parte. 
Pentru a intelege distinctia dintre cele doua procese este necesara definirea fiecarei activitati in parte. Managementul reprezinta procesul de obtinere si combinare a resurselor materiale, umane, financiare si informationale in vederea indeplinirii scopului organizatiei respective. Leadership-ul este mai degraba un proces de natura psiho-sociala prin care este influentat comportamentul subalternilor astfel incat acestia sa realizeze anumite actiuni conform obiectivelor organizationale, pe care altfel nu le-ar fi initiat .
Managementul presupune indeplinirea sarcinilor, eficienta si echilibru. In leadership este important felul in care ii poti influenta pe altii sa-si doreasca sa indeplineasca obiectivele - este vorba despre influenta, in primul rand. In schimb managementul consta in stabilitate, eficienta si homeostazie in cadrul organizatiei. In leadership aceste obiective sunt secundare, uneori chiar eliminate. Liderii veritabili sunt esentiali in momentele de schimbare sociala si/sau economica.
Diferenta dintre management si leadership decurge din modul de influentare a salariatilor. Managementul este inteles numai ca o actiune de sus in jos, se refera numai la subordonati si are ca suport functiile managementului; leadership-ul se poate exercita in afara granitelor si responsabilitatilor ierarhice si vizeaza toate tipurile de relatii cu colaboratorii, cu colegii, cu managerii, cu beneficiarii etc .
Asadar, managerul este cel care detine puterea formala intr-o organizatie, este un conducator complex, care administreaza si coordoneaza resursele companiei, controland si optimizand tot ceea ce exista. Spre deosebire de el, liderul reprezinta puterea informala, este partea vizionara a companiei, deschisa schimbarii, este cel care inoveaza, cel care inspira si modeleaza echipa sa de lucru, ghidandu-i astfel catre noi directii. 
Managerul este cel care planifica strategia companiei, cel care stabileste obiective, cel care aloca resurse si cel care se asigura ca planul va fi respectat. Liderul incepe prin a stabili o directie, dezvoltand o viziune asupra viitorului si strategii de producere a schimbarilor necesare. In timp ce managerul organizeaza efectiv departamentele firmei sub aspectul tipurilor de activitati necesare, cautand si gasind oamenii potriviti pentru ele, comunicandu-le acestora planul si delegandu-i sa-l indeplineasca, liderul face mai mult decat atat; el aliniaza oamenii, comunica o noua directie acelora care pot sa creeze coalitii pentru realizarea schimbarilor necesare. Managerul se asigura de realizarea planului prin control si rezolvarea problemelor, lucru facut prin intermediul monitorizarii permanente a rezultatelor, in timp ce liderul eficient se asigura de motivarea si inspirarea oamenilor sai, apeland continuu la nevoi, valori si emotii umane fundamentale. Aceasta motivare continua ofera angajatilor un oarecare sens al controlului, facandu-i sa se simta protejati de companie.
Privind raportul dintre management si leadership, in literatura de specialitate s-au evidentiat trei puncte de vedere cu privire la modul de folosire a celor doua concepte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Leadership Versus Management in Resursele Umane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!