Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1833
Mărime: 26.64KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Minodora

Extras din referat

Scopul:

- sondarea opiniei elevilor cu privire la calitatea educaţiei desfăşurate în şcoală, în vederea elaborării planului managerial pentru anul şcolar 2007 – 2008

Obiectivele:

- microcercetarea a urmărit să identifice:

O1 – frecvenţa cu care profesorii folosesc metode şi mijloace didactice interactive, atractive

O2 – materiile la care sunt folosite cel mai des metode şi mijloace didactice interesante

O3 – modalitatea de verificare a temelor de casă

O4 – existenţa/inexistenţa sprijinului acordat elevilor care întâmpină dificultăţi de învăţare, de către profesori

O5 – metodele coercitive utilizate de către profesori faţă de elevii care conturbă orele de curs

O6 – tematica orelor de dirigenţie

O7 – frecvenţa cu care sunt notate absenţele elevilor în catalog

O8 – opţionalul cel mai atractiv, din perspectiva elevilor

Metoda de lucru:

În vederea sondării opiniei elevilor cu privire la calitatea educaţiei din şcoală, s-a aplicat un chestionar cu 9 itemi, 7 fiind de tip închis, cu alegere multiplă, doi fiind de tip deschis. Întrebările au vizat aspecte ce ţin de:

- metodele şi materialele didactice utilizate de profesori în predare,

- tematica orelor de dirigenţie,

- măsura în care primesc sprijin din partea profesorului în cazul în care întâmpină dificultăţi la o lecţie,

- modalităţi de verificare a temelor de casă,

- măsuri luate împotriva elevilor care deranjează orele de curs,

- opţionalul preferat de către elevi

Eşantionul de lucru:

Chestionarul a fost aplicat unui număr de 174 de elevi ai şcolii ai ciclului gimnazial, proveniţi din 9 clase, respectiv: V A, V D, VI B, VI C, VII A, VII D, VIII B, VIII C, VIII D.

Interpretarea cantitativă şi calitativă a datelor

Primul item a vizat identificarea percepţiei elevilor cu privire la frecvenţa utilizării de către profesori a metodelor interactive de predare.

Analizând graficul se poate observa un procent destul de ridicat din rândul elevilor care consideră că metode interactive sunt folosite de către profesori de 2-3 ori pe săptămână. Acest procent este foarte ridicat şi dezirabil în acelaşi timp, având în vedere că nu toate lecţiile se pretează a fi desfăşurate cu astfel de metode. Diversificarea metodelor tradiţionale şi interactive este benefică pentru o mai bună achiziţie şi verificare a cunoştinţelor elevilor, pentru înlăturarea monotoniei, pentru stimularea motivaţiei pentru învăţare a elevilor.

Cu privire la frecventa folosirii materialelor didactice la oră, rezultatele se prezintă astfel:

Materiale didactice sunt folosite de către profesori la ore uneori, în opinia a peste 100 de elevi din cei 174 chestionaţi. Acest rezultat este unul satisfăcător, având în vedere că nu la toate materiile se pot utiliza mereu materiale didactice şi luând în considerare şi faptul că dotarea şcolilor cu materiale didactice încă este deficitară, iar elaborarea de către profesori a materialelor didactice pentru fiecare oră este aproape imposibil de îndeplinit.

Analizând şi răspunsurile următoarei întrebări se poate sesiza faptul că materiile la care se folosesc foarte des sunt biologia şi matematica, lucru explicabil prin faptul că în şcoală există materiale didactice pentru aceste materii şi că prin conţinutul materiei se cere utilizarea lor.

Preview document

Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 1
Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 2
Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 3
Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 4
Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 5
Influența activităților extracurriculare asupra relațiilor dintre elevi - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Influenta Activitatilor Extracurriculare Asupra Relatiilor dintre Elevi.doc

Alții au mai descărcat și

Război informațional

Razboiul mediatic este nou aparut în marele cadru al razboaielor informationale ( razboiul informational, razboiul psihologic, razboiul electronic,...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Te-ar putea interesa și

Prevenirea conflictelor școală-familie prin consilierea părinților

INTRODUCERE Eliberată de constrângerile politice, educaţia îşi descoperă în mod necesar şi dimensiunea sa de consiliere în interacţiune cu cea de...

Cultura organizației școlare în contextul schimbării

În cadrul societatii, învatamântul se constituie ca un subsistem particular care se supune în ultima instanta legilor de functionare si de...

Ai nevoie de altceva?