Extras din referat
Scopul:
- sondarea opiniei elevilor cu privire la calitatea educaţiei desfăşurate în şcoală, în vederea elaborării planului managerial pentru anul şcolar 2007 – 2008
Obiectivele:
- microcercetarea a urmărit să identifice:
O1 – frecvenţa cu care profesorii folosesc metode şi mijloace didactice interactive, atractive
O2 – materiile la care sunt folosite cel mai des metode şi mijloace didactice interesante
O3 – modalitatea de verificare a temelor de casă
O4 – existenţa/inexistenţa sprijinului acordat elevilor care întâmpină dificultăţi de învăţare, de către profesori
O5 – metodele coercitive utilizate de către profesori faţă de elevii care conturbă orele de curs
O6 – tematica orelor de dirigenţie
O7 – frecvenţa cu care sunt notate absenţele elevilor în catalog
O8 – opţionalul cel mai atractiv, din perspectiva elevilor
Metoda de lucru:
În vederea sondării opiniei elevilor cu privire la calitatea educaţiei din şcoală, s-a aplicat un chestionar cu 9 itemi, 7 fiind de tip închis, cu alegere multiplă, doi fiind de tip deschis. Întrebările au vizat aspecte ce ţin de:
- metodele şi materialele didactice utilizate de profesori în predare,
- tematica orelor de dirigenţie,
- măsura în care primesc sprijin din partea profesorului în cazul în care întâmpină dificultăţi la o lecţie,
- modalităţi de verificare a temelor de casă,
- măsuri luate împotriva elevilor care deranjează orele de curs,
- opţionalul preferat de către elevi
Eşantionul de lucru:
Chestionarul a fost aplicat unui număr de 174 de elevi ai şcolii ai ciclului gimnazial, proveniţi din 9 clase, respectiv: V A, V D, VI B, VI C, VII A, VII D, VIII B, VIII C, VIII D.
Interpretarea cantitativă şi calitativă a datelor
Primul item a vizat identificarea percepţiei elevilor cu privire la frecvenţa utilizării de către profesori a metodelor interactive de predare.
Analizând graficul se poate observa un procent destul de ridicat din rândul elevilor care consideră că metode interactive sunt folosite de către profesori de 2-3 ori pe săptămână. Acest procent este foarte ridicat şi dezirabil în acelaşi timp, având în vedere că nu toate lecţiile se pretează a fi desfăşurate cu astfel de metode. Diversificarea metodelor tradiţionale şi interactive este benefică pentru o mai bună achiziţie şi verificare a cunoştinţelor elevilor, pentru înlăturarea monotoniei, pentru stimularea motivaţiei pentru învăţare a elevilor.
Cu privire la frecventa folosirii materialelor didactice la oră, rezultatele se prezintă astfel:
Materiale didactice sunt folosite de către profesori la ore uneori, în opinia a peste 100 de elevi din cei 174 chestionaţi. Acest rezultat este unul satisfăcător, având în vedere că nu la toate materiile se pot utiliza mereu materiale didactice şi luând în considerare şi faptul că dotarea şcolilor cu materiale didactice încă este deficitară, iar elaborarea de către profesori a materialelor didactice pentru fiecare oră este aproape imposibil de îndeplinit.
Analizând şi răspunsurile următoarei întrebări se poate sesiza faptul că materiile la care se folosesc foarte des sunt biologia şi matematica, lucru explicabil prin faptul că în şcoală există materiale didactice pentru aceste materii şi că prin conţinutul materiei se cere utilizarea lor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Influenta Activitatilor Extracurriculare Asupra Relatiilor dintre Elevi.doc