Handicapul Socio-Afectiv

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul I Definirea termenilor 4
Capitolul II Handicpul socio-afectiv si inadaptarea scolara 6
II.1. Delimitari conceptuale - socialitare, adaptare, inadaptare, handicap socio-afectiv 6
II.2. Cauzele care declanseaza hadicapul socio-afectiv 8
II.2.1. Rolul familiei in procesl de socializare 9
II.2.2. Disfunctile la nivelul relatiei copil -  parinte cauzate de violenta in familie 11
II.2.3. Saracia -  factor de risc major in declansarea handicapului 
socio-afectiv 12
II.2.4. Sinteza cauzelor care declanseaza handicapul socio -  afectiv 13
II.2.4. Sinteza cauzelor care declanseaza handicapul socio -  afectiv 14
Concluzii 16
Bibliografie 17


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Lucrarea de fata isi propune sa abordeze o problematica cu care societatea contemporana, inclusiv realitatea romaneasca se confrunta intr-un mod acut: existenta unui segment de populatie cu factor de risc ridicat in ce priveste integrarea activa si armonioasa in societate - copiii aflati in dificultate si influentele pe care le exercita dezechilibrele socio-economice actuale asupra destinului scolar al copiilor.
Vom analiza cauzele care declanseaza handicapul socio-afectiv si implicatiile acestuia in procesul de inadaptare sociala - la scara globala - si inadaptare scolara - la scara microsociala. Se va avea in vedere, cu precadere, rolul pe care il are mediul familial in dezvoltarea personalitatii copilului, din perspectiva impactului pe care il au procesele economico-sociale - la care este expusa familia - asupra nivelului de trai si a potentialului educativ. Inflatia, somajul, pauperizarea tot mai acccentuata a populatiei duc la destabilizarea relatiilor dintre membrii familiei, cu repercursiuni grave asupra universului interior al copilului, asupra nevoii lui de afectivitate si securitate. Aceste imprejurari (alaturi de altele) constituie o sursa potentiala a cresterii numarului copiilor cu tulburari de comportament. 
Principiul fundamental in jurul caruia graviteaza argumentele necesitatii integrarii copiilor aflati in dificultate este acela ca toti copiii au nevoi si vulnerabilitati specifice, dar mai ales, au dreptul la educatie, drept legiferat de organismele internationale chemate sa apere securitatea fiintei umane: ONU, UNICEF, UNESCO.
Astfel, Declaratia universala a drepturilor omului - adoptata si proclamata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la data de 10 decembrie 1948, legifereaza egalitatea in demnitate, in drepturi si libertati a tuturor fiintelor umane, indiferent de rasa, etnia, cultura, limba vorbita, statutul social, politic sau juridic al tarii sau teritoriului de care apartine o persoana.
Prin Conventia cu privire la drepturile copilului -  adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la data de 20 noiembrie 1989 - statele semnatare, printre care si Romania, recunosc drepturile copiilor (indiferent de mediul din care provin sau de starea lor de sanatate fizica sau psihica) la o viata decenta, la educatie si cultura, in conditii care sa le garanteze demnitatea, sa le favorizeze autonomia si participarea activa la viata comunitatii, pe masura posibilitatilor si potentialului fiecarui copil in parte.
Strategia guvernamentala in domeniul protectiei copilului aflat in dificultate, aprobata prin Hotararea Guvernului Romaniei, prevede, in primul articol, ca "asigurarea si respectarea drepturilor copiilor si plasarea acestora intr-o zona de interes special constituie o prioritate nationala. Acest lucru rezida in primul rand in faptul ca viata, dezvoltarea si bunastarea de care trebuie sa beneficieze toti copiii la acest inceput de secol si mileniu reprezinta baza pe care se construieste viitorul unei tari"
Nu in ultimul rand, pedagogi ca E. Durkheim sau H. Mann au vazut in educatie sursa ameliorarii sau chiar a justitiei sociale: "Educatia este marele egalizator al conditiei umane, este sursa de echilibru a acestei masinarii care este societatea " (H. Mann)


Fisiere in arhiva (1):

  • Handicapul Socio-Afectiv.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Albu, E., (2002), Manifestari tipice ale devierilor de comportament la elevii preadolescenti, Bucuresti, Ed. Aramis,
2. Bocancea, C., Neamtu, G. (1999), Elemente de asistenta sociala, Iasi, Ed. Polirom.
3. Petcu, M., (1999), Delincventa. Repere psihosociale, Cluj, Ed. Dacia.
4. Popescu-Neveanu, P., (1998), Dictionar de psihologie, Bucuresti, Ed. Albatros,
5. Rudica, T., (1978), Devierile comportamentale ale elevilor si combaterea lor. Esecul la invatatura si prevenirea lui, in Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice, Iasi, Ed. Polirom, 
6. Schaub, H., Zenke, K, (2001), Dictionar de pedagogie, Iasi, Ed. Polirom,
7. Schwartz, G., (2002), Filosofia comportamentului, Arad, Ed. Scoala Vremii.
8. Zamfir, E., (2002), Directii ale reformei sistemului de protectie pentru copil si familie, in Revista de Asistenta Sociala, nr. 2, editata sub egida UNICEF.
9. *** - Ordonanta de Urgenta, nr. 26 din 22.08.1997


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!