Etapele managementului de caz

Extras din referat Cum descarc?

Urmarind asigurarea continuitatii asistentei in interiorul sistemului, managementul de caz este un proces de identificare a cazului, de evaluare a nevoilor, de planificare, coordonare si furnizare directa a serviciilor, de monitorizare si evaluare continua a nevoilor in cea mai eficienta si prompta modalitate. Managementul de caz constituie principalul ax suportiv in interiorul retelei de asistenta.
Principalele functii ale managementului (Nemtu,N.,2003:369-371)
-  Planificarea, prin intermediul careia sunt stabilite scopurile organizatiei, metodele de lucru pentru realizarea acestora. Este un proces critic deoarece toate celelalte functii depind de ea. In cadrul planificarii se realizeaza o serie de actiuni: colectarea datelor, identificarea resurselor, evaluare, stabilirea scopurilor, politici si standarde de lucru, procedee de lucru, planuri de actiune, de activitate;
-  Organizarea, presupune abilitati pentru colectarea resurselor, stabilirea echipei, a responsabilitatilor acestora, relatiile si autoritatea pentru fiecare pozitie in parte;
-  Coordonarea, se refera la orientarea resurselor umane dar si la coordonarea activitatilor acestora;
-  Dirijarea, este procesul de dirijare, ghidare, indrumare a activitatilor membrilor organizatiei spre realizarea scopurilor. Pe langa aceste activitati dirijarea mai presupune rezolvarea problemelor pentru luarea deciziilor, rezolvarea conflictelor, conducerea pozitiva , monitorizarea progresului;
-  Evaluarea, se refera atat la performantele personalului angajat prin tehnici specifice cat si a serviciilor oferite beneficiarilor. 
,,Managementul de caz, aplicat in domeniul protectiei drepturilor copilului, implica parcurgerea urmatoarelor etape principale:
a) Identificarea, evaluarea initiala si preluarea cazurilor; 
b) Evaluarea detaliata/complexa a situatiei copilului; 
c) Planificarea serviciilor si interventiilor concretizata intr-un plan prevazut in legislatie: PIP, plan de recuperare, plan de reabilitare si/sau reintegrare sociala, PS; 
d) Furnizarea serviciilor si interventiilor pentru copil, familie/ reprezentant legal si alte persoane importante pentru copil; 
e) Monitorizarea si reevaluarea periodica a progreselor inregistrate, deciziilor si interventiilor specializate;
f) Inchiderea cazului" (ORDIN Nr. 288 din 6 iulie 2006)
METODE SI TEHNICI 
ETAPE INSTRUMENTE
INREGISTRAREA CAZULUI
Intrevedere;
Vizita la domiciliu;
Convorbire telefonica; SOLICITARE
SESIZARE
AUTOSESIZARE REFERIRE(Referirea cazului spre alteservicii sociale se realizeazala propunerea asistentuluisocial prin intermediulasistentului social supervizorsi a conducerii organizatiei) Cerere formulata de beneficiar
Solicitari de acordare a asistentei
Registrul de evidenta acazurilor; Fisa de inregistrare
Documentarea;
Observatia;
Intrevederea;
Convorbirea telefonica; EVALUAREA INITIALA(presupune o investigare sumara a situatiei beneficiarului pentru a decide daca acesta seincadreaza in criteriile de asistenta sociala) Fisa initiala a cazului; 
Ancheta sociala; 
Raport de vizita;
Cererea beneficiarului; 
Proces verbal de acceptare sau respingere a cererii beneficiarului;


Fisiere in arhiva (1):

  • Etapele managementului de caz.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

I. Cojocaru S., Cojocaru D. (2008), Managemenul de caz in protectia copilului, Iasi, Editura Polirom
II. K. K. Miley, M. "Melia, B. DuBois (2006), Practica Asistentei Sociale, Iasi, Editura Polirom
III. Neamtu N. (2003), Tratat de Asistenta Sociala, Iasi, Editura Polirom.
IV. ONG FDSC (2005), Ghid practic pentru interventia in retea.
V. ORDIN Nr. 288 din 6 iulie 2006 Pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei drepturilor copilului.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!