Consultarea publică în România

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Acest studiu a fost realizat la initiativa Centrului de Resurse pentru Participare Publica (CeRe) organizatie neguvernamentala noua in peisajul societatii civile romanesti, dar compusa din oameni cu experienta extinsa si deosebit de valoroasa. In primul rand vreau sa-i multumesc doamnei Alina Inayeh, director executiv CeRe, ale carei idei si energie stau la originea acestui studiu. De asemenea ii multumesc d-nei Oana Bahnaru, Asistent programe CeRe, pentru promptitudinea si eficienta cu care a rezolvat toate problemele legate de cercetarea de teren si nu numai.

Multumiri speciale asistentelor mele, Claudia Petrescu si Carmen Radut, fara de care acest studiu nu ar fi ajuns la bun sfarsit in termenul prevazut. Claudia a fost un organizator de cercetare de teren exemplar, coordonand excelent munca micii noastre echipe formate din studentii Adriana Baboi, Ionela Capra si Mirabela Sadoveac. Carmen a realizat toata partea de cercetare de resurse on-line, ca intotdeauna eficient si cu inteligenta.

Si nu in ultimul rand vreau sa le multumesc celor 58 de lideri de organizatii publice si private care si-au pus la dispozitia noastra timp si idei.

Studiul de fata a fost realizat la initiativa Centrului de Resurse pentru Participare Publica, organizatie neguvernamentala care are ca misiune. Studiu pe problematica consultarii publice in Romania a fost realizat in perioada 15 iunie-15septembrie 2006. Obiectivele studiului sunt: Descrierea si analizarea practicii consultarii publice in Romania (incluzand si analiza legislativa); In cadrul studiului nu am considerat in mod limitativ practica consultarii doar in aplicarea legii 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica sau 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public, diverse formule de consultare publica avand loc si in afara acestei legislatii. Cu toate acestea, datele cu privire la consultarea publica sunt disponibile la autoritatile publice numai strict pe cele doua acte normative precizate mai sus. Studiul de fata, realizat in acest format in premiera in Romania, surprinde caracteristicile procesului de consultare publica depasind analiza limitata a efectelor legii 52/2003. Interviurile aprofundate realizate cu lideri de organizatii publice si private, focus group-urile au condus la colectarea de informatie relevanta din interiorul culiselor proceselor de consultare.

Criticile si recomandarile celor intervievati, dar si aprecierile lor au fost grupate in diverse formule de analiza care ne permit sa intelegem mai bine unde ne aflam in materia consultarii publice si sa gasim solutii de imbunatatire pentru viitor. In interiorul studiului vom gasi obsesiv ideea depasirii formalismului procesului de consultare publica, nevoia afirmata pentru cresterea calitatii managementului procesului de consultare, necesitatea cresterii capacitatii atat a organizatiilor publice cat si a celor private de a sustine procese calitative de consultare publica.

...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Consultarea publica in Romania.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
36 pagini
Imagini extrase:
36 imagini
Nr cuvinte:
10 956 cuvinte
Nr caractere:
61 221 caractere
Marime:
42.16KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Sociologie
Tag-uri:
consultare publica, sociologie
Predat:
la facultate
Materie:
Sociologie
Sus!