Ce este responsabilitatea socială corporativă în România și care este legătura cu etica

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Responsabilitatea Sociala Corporativa reprezinta obligatia asumata in mod liber de o firma , dincolo de obligatiile legale sau de cele impuse de restrictiile economice , de a urmarii obiective pe termen lung care sunt in folosul comunitatii

"Responsabilitatea Sociala Corporativa - RSC" presupune implicarea companiilor in rezolvarea problemelor sociale ale comunitatii unde isi desfasoara activitatea. Intr-o economie bazata pe piata libera, conceptul este utilizat frecvent de catre marile intreprinderi. Managerii companiilor sunt interesati nu numai de obtinerea de profit pentru companie, ci si de implicarea in activitati sociale, pentru a-si crea un mediu social sanatos in care sa-si deruleze afacerile.

In cadrul Comisiei Europene este agreata definitia ca Responsabilitatea Sociala Corporativa este " un concept prin care companiile integreaza preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor comerciale si in interactiune cu factorii implicati, pe o baza voluntara".

Pentru o firma este vorba in primul rand despre oportunitati si nu despre noi reguli sau obligatii. Responsabilitatea Sociala Corporativa poate adauga o valoare suplimentara unei firme, daca se analizeaza cu atentie si aspectele sociale si de mediu.

Campania de constientizare, sustinuta de Comisia Europeana, se incadreaza intr-un obiectiv mai larg al UE de promovare a competitivitatii economice odata cu protectia si imbunatatirea calitatii vietii si a muncii. In martie 2000, sefii de state si de guverne au stabilit la Lisabona o strategie pentru a face ca economia UE sa fie mai dinamica si mai competitiva. Prin aceasta strategie, o economie puternica ar stimula crearea de locuri de munca pe baza unor politici sociale si de mediu ce asigura dezvoltarea si includerea sociala. Promovarea unei mai bune constientizari a RSC in Europa este unul din modurile de a contribui la atingerea acestor scopuri.

Responsabilitatea sociala a companiilor, sau activitatea responsabila nu este ceva nou: majoritatea intreprinderilor, in special cele mici, au fost intotdeauna aproape de comunitati si au cautat sa fie buni cetateni corporativi, inca de la inceputurile comertului. De fapt, multi intreprinzatori stiu instinctiv ca "a face ceea ce trebuie" - a deservi clientii, a avea grija de moralul personalului, a fi atenti fata de furnizori, a fi buni vecini si a proteja mediul - inseamna bun-simt comercial.

Observații:

prezentat de nota 10

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ce este Responsabilitatea Sociala Corporativa in Romania si Care este Legatura cu Etica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 037 cuvinte
Nr caractere:
5 838 caractere
Marime:
12.36KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Sociologie
Tag-uri:
campania, comisia
Predat:
la facultate
Materie:
Sociologie
Profesorului:
simona buta
Nota primită:
Nota 10
Sus!