Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3345
Mărime: 15.43KB (arhivat)
Publicat de: Emilian Tătaru
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania s-a infiintat in baza Legii 21/1924 ca organizatie neguvernamentala, apolitica si nonprofit, cu scopul de a apara drepturile si interesele legitime ale consumatorilor. In prezent, asociatia are 4000 de membri in Bucuresti si in cele 12 filiale din tara, reprezentand printr-un protocol de colaborare si alte 18 asociatii independente de consumatori atat la nivel national, cat si la nivel international.

APC Romania este membru al Consumers International din 1991,cu sediul la Londra, al Centrului Balcanic al Consumatorilor cu sediul la Salonic(Grecia), membru fondator al Comitetului Roman de Distributie, membru cu drepturi depline in Asociatia Romana de Standardizare (ASRO) si in in Asociatia Retelei Nationale de Acreditare din Romania (RENAR), avand rol de obsevator in cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE).

Consumatorul reprezinta atat individul, cat si familia acestuia, cu nevoile, preferintele si puterea sa de cumparare, dar si institutii ce cumpara servicii si produse pentru satisfacerea nevoilor proprii. In final, consumatorul este cel care decide ce anume sa produca pentru a se vinde pe piata.

Asociatia, prin statutul de functionare si regulamentul de functionare, nu are drept de control, ci doar de a avertiza si de a semnala prezenta pe piata a unor produse si servicii necorespunzatoare sau periculoase pentru sanatatea consumatorilor, precum si de a informa organele de specialitate ale administratiei publice abilitate sa actioneze pentru retragerea sau interzicerea acestora pe piata.

Conform Ordonantei nr. 21/21 august 1992 privind protectia consumatorilor, modificata si completata de Ordonanta nr. 58/30 ianuarie 2000, asociatiile de consumatori pot sa fie consultate de catre organismele administratiei publice la elaborarea dispozitiilor si procedurilor cu caracter general referitoare la cunoasterea cerintelor consumatorilor privind sortimentele, calitatea si cantitatea produselor si serviciilor, formarea unei atitudini corecte a agentilor economici si prevenirea practicilor comerciale si a publicitatii inselatoare de natura sa afecteze drepturile si interesele legitime ale consumatorilor. Insa consumatorii au la indemana diferite forme de a actiona/reactiona fata de produsele si serviciile de pe piata romaneasca : informarea corecta, boicotarea unor produse, reclamatiile si sesizarile la organisme neguvernamentale si guvernamentale, sau direct la la comerciant si producator, precum si accesul in justitie.

Inca de la infiintarea asociatiei a existat un departament de preluare si rezolvare a reclamatiilor primite de la consumatori, numai ca persoane fizice. Insa, in anul 2000, prin ordonanta de urgenta 88, in cadrul unui parteneriat romano-german s-a infiintat primul centru pilot de informare si consultanta pentru consumatorii din Bucuresti. Rolul centrului de informare si consultanta este de a oferi informatie gratuita cetateanului consumator cu privire la produsele si serviciile existente pe piata si cunoasterea reglementarilor care le protejeaza drepturile, consiliere in realizarea unui alegeri corecte, realizarea de studii de piata pe diferite produse de folosinta indelungata.

Asociatia pentru Protectia Consumatorului din România a împlinit anul acesta 15 ani de activitate, ea fiind înfiintata în 1990. La acea data era prima organizatie neguvernamentala cu preocupari în domeniul protectiei consumatorului. Structura guvernamentala a aparut abia în 1992 cu denumirea de Oficiul pentru Protectia Consumatorului, iar din 2001, Autoritatea pentru Protectia Consumatorului. A.P.C. România se ocupa de educarea, informarea, consultanta si reprezentarea în instanta a consumatorului persoana fizica, având unii dintre cei mai buni experti în fiecare domeniu în parte.

Stiti câte asociatii pentru protectia consumatorului exista la ora actuala în România?

În momentul acesta exista aproximativ 137 de asociatii de protectia consumatorului în toata tara, însa nu toate sunt active. Iar în anul 2004, A.P.C. România a semnat un protocol de colaborare cu o mare parte dintre acestea pentru ca, în fond, toti luptam pentru interesul consumatorului

Preview document

Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 1
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 2
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 3
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 4
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 5
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 6
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 7
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 8
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 9
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 10
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 11
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 12
Asociațiile pentru Protecția Consumatorilor - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Asociatiile pentru Protectia Consumatorilor.doc

Alții au mai descărcat și

Război informațional

Razboiul mediatic este nou aparut în marele cadru al razboaielor informationale ( razboiul informational, razboiul psihologic, razboiul electronic,...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Te-ar putea interesa și

Protecția consumatorului

CAPITOLUL I OBIECTIVELE PROGRAMELOR DE PROTECTIE A CONSUMATORILOR Campul foarte larg de actiune, in cadrul caruia puterea publica sau diversele...

Protecția Consumatorului în Industria Textilă

INTRODUCERE Termenul de “protecţia consumatorului”, întâlnit din ce în ce mai mult în vocabularul românesc în ultimii ani, reflectă, prin...

Protecția Consumatorilor în România și pe Plan Mondial

CAPITOLUL 1 Rolul şi locul consumatorului în activitatea comercială Economia de piaţă reprezintă o formă a economiei care lasă mecanismelor...

Componenta ecologică a dezvoltării economice

INTRODUCERE Prezenta lucrare este rezultatul unui efort de analiză a chestiunii protejării mediului din perspectivă economică – a eficienţei...

Protecția Consumatorului de Servicii Turistice

INTRODUCERE Dezvoltarea impetuoasă a turismului în ultimele decenii, ampla lui extindere pe plan naţional şi internaţional, avântul continuu al...

Managementul protecției consumatorului într-o unitate militară

MOTTO: “Calitatea unui produs este invers proporţională cu mărimea tuturor influenţelor nefaste pricinuite societăţii de către produsul respective...

Protecția consumatorilor pe plan național și internațional

CAPITOLUL 1 Protectia consumatorilor-teorie si realitate Protectia consumatorilor se inscrie in cadrul politicilor sociale promovate de catre...

Probleme ale Protecției Consumatorilor în Unitățile de Alimentație Publică

Introducere Lucrarea “Probleme ale protecţei consumatorilor în unitaţile de alimentaţie publică” ia în discuţie şi sub analiză un subiect de...

Ai nevoie de altceva?