Analiza de Continut a Brandului de Tara

Extras din referat Cum descarc?

Intr-o era bazata pe progres si competitivite, notiunea de brand nu mai este una straina. Pentru a obtine cresterea productivitatii si notorietatii este nevoie de o strategie foarte bine pusa la punct in ceea ce priveste promovarea unui ,,produs" pentru ca imaginea este cea care ,,vinde". 
Astfel, am plecat de la ipoteza ca daca pentru conceperea unui brand accentul se pune pe identificarea caracteristicilor, valorilor ,,produsului" in conformitate cu realitatea, atunci acea marca va capata o identitate si va reusi sa se impuna la nivel mondial. Altfel spus, daca produsul respectiv nu face apel la o serie de caracteristici clar definite, nu va putea deveni niciodata un brand pentru ca un produs sau un serviciu devine un brand doar dupa ce a fost experimentat de catre o masa larga de consumatori si care a generat o atitudine pozitiva, atasament, o reputatie si consum repetat. 
Un brand reprezinta asocierea automata, puternica si persistenta dintre un produs sau serviciu (cu toate atributele aferente) oferite de o companie si un concept sau o experienta unica, in mintea clientilor acesteia.
Competitivitatea unei tari este influentata si de imaginea tarii respective si, la randul ei, imaginea tarii se construieste in mare masura pe competitivitatea tarii respective. Brandul/marca/imaginea unei natiuni depinde de aspecte precum competitivitatea oamenilor sai, a economiei, a geografiei, a politicii, dar si de interpretarea pe care o da media internationala acestor aspecte.
Imaginea unei tari reflecta modul in care vedem acea tara ca o destinatie turistica, ca loc pentru investitii sau ca sursa de provenienta a bunurilor, dar si ca bogatie culturala.
Brandingul de tara este un set de programe care face ca un stat sa se diferentieze de altul. Acest proces are menirea de a oferi o identitate tarii respective, formand o imagine reala, pozitiva si atragatoare. In fond, este cartea de vizita a unei tari.
In cadrul procesului de branding, sunt incluse programe de educatie, sociale, de arhitectura, turistice, mediu, investitii. Brandingul unei tari este un proiect complex, realizat de obicei prin colaborarea unor companii de branding, PR si publicitate. Acestea au responsabilitatea de "a redesena" imaginea institutiilor statului si a statului ca un tot.
Partea tangibila a brandului este reprezentata de catre identitatea vizuala a marcii. Identitatea unei organizatii este pana la urma o declaratie vizuala. 
Identitate vizuala este reprezentata de totalitatea elementelor vizuale - semne, litere, culori, simboluri, fotografii, nume - care toate impreuna se definesc ca un limbaj vizual propriu, definitoriu, relevant pentru produs/serviciu. Identitatea de brand este constituita din ansamblul elementelor de identitate vizuala si verbala, mijloace de comunicare cat si a atributelor si valorilor transmise prin intermediul acestora.
Identitatea vizuala a brandului de tara pentru diferite state
In ultimii ani, tot mai multe tari au implementat astfel de proiecte. 
Ceea ce este insa esential pentru reusita unei campanii de branding de tara este ca identitatea vizuala sa fie in concordanta cu valorile si elementele definitorii pentru acea tara. 
Tara care se afla pe primul loc in topul tarilor cu cel mai bine dezvoltat brand de tara este Australia. Responsabilii pentru acest lucru fac o treaba impresionanta intelegand ideea de a promova intreaga tara si nu numai o parte. Australia este o tara moderna cu un potential enorm oferind un stil de viata european imbinand si cultura anglo-saxona. 
Creandu-si identitatea vizula sub imaginea unui soare care straluceste puternic si a unui cangur care sare, precum si utilizarea culorilor calde in tonuri de galben, rosu si portocaliu, Australia reuseste sa scoata in evidenta elementele caracteristice: caldura, libertatea si fauna acestei tari. Acelasi sentiment de libertate reiese si din fontul numelui. 
Foarte multe branduri au ales ca in cadrul identitatii vizuale sa utilizeze culorile drapelului national. Este cazul Frantei, Nigeriei, Spaniei, Ciprului, Argentinei, Marocului, Italiei, Insulelor Canare. 
Brandurile de tara cele mai cunoscute au folosit in constructia logourilor elemente relevante pentru tara care redau valorile sau simbolurile cele mai importante. 
Identitatea vizuala a brandului Franta, este constituita din schita fetei unei doamne, imaginea unei stelute, logotipul Franta, precum si sloganul ,,Rendez-vous en France". Acestor elemente li se adauga culorile (predomina rosul, albastrul si albul ce reprezinta culorile drapelului - element definitoriu pentru identitatea nationala). Toate aceste elemente sunt simbolurile culturii acestei tari: eleganta si rafinamentul din lumea modei si a parfumurilor si produselor cosmetice, Parisul fiind ,,inima" caselor de moda redate prin schita doamnei; calitatea si luxul redat prin steluta din partea dreapta. Sloganul ,,rendez-vous en France" este un indemn la vizitarea tarii. Toate aceste elemente redau ideea centrala a brandului: vizitati Franta pentru a va putea intalni cu valorile acestei tari: frumusete, eleganta, stil, lux. 
Nigeria utilizeaza in promovarea brandului ideea unitatii si a increderii pe care o poti avea in poporul nigerian. Acest lucru reiese din sloganul ,,Good people, Great Nation"(oameni buni, popor minunat) precum si din fontul utilizat pentru nume( litera ,,i" care seamana cu un vazut) indica siguranta si faptul ca aceasta afirmatie, prezentata in slogan este verificata. 
Bulgaria isi creeaza identitatea vizuala sub aspectul unei palete pentru pictat. Nuantele de auriu si diferitele tonuri de verde sugereaza cea mai reprezentativa zona a acestei tari: Nisipurile de Aur - galbenul sugereaza nisipul iar verdele, vegetatia bogata a acelui loc. 
Indonesia si Maroc si-au construit identitatea vizuala pe acelasi principiu: utilizeaza ca logo monumente specifice tarii: Indonezia - templul iar Maroc - moscheea. Sloganurile ,,Know it, love it" respectiv ,,Once seen, never forgotten" se bazeaza pe aceeasi idee: frumusetea locului si ideea de atasament pentru mediul respectiv, pe care odata ce l-ai vizitat nu poti sa nu il indragesti si de care intotdeauna iti vei aminti. Diversitatea culorilor logoului ,,Indonesia" sugereaza varietatea optiunilor pe care le poti avea precum si veselia si distractia pe care locurile respective le ofera.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de Continut a Brandului de Tara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!