Modelul unui Sistem Informatic Bancar

Referat
9/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 4421
Mărime: 325.37KB (arhivat)
Publicat de: Edgar Tătaru
Puncte necesare: 7

Extras din referat

1. Prezentare generală a sistemului informatic bancar

Una din componentele importante ale unei instituţii de credit este sistemul informatic şi de comunicaţii, “motorul” care asigură suportul informaţiilor necesare bunei funcţionări, dar şi accesul rapid şi securizat la aceste informaţii.

Sistemul informatic are două componente majore: infrastructura hardware şi de comunicaţii pe de o parte (echipamentele de calcul, servere, staţii de lucru, elemente de conectică - hub-uri, switch-uri, modem-uri, routere, firewall-uri etc.), şi componenta software (sisteme de operare, sisteme de gestiune a bazelor de date – SGBD -, baze de date, aplicaţii etc.), pe de altă parte. Elementul de legatură între aceste două componente este politica de securitate, ca ansamblu de reguli şi proceduri de asigurare a integrităţii şi confidentialităţii informaţiilor.

In condiţiile în care accesul rapid la informaţii este un element vital al succesului în orice domeniu de activitate, sistemele informatice cu operare “în timp real” a datelor între locaţiile băncilor sunt singurele viabile la momentul actual.

O altă caracteristică vitală a sistemelor informatice bancare este disponibilitatea: asigurarea continuităţii în funcţionare. De asemenea, consistenţa, integritatea şi securitatea datelor fac dintr-un sistem informatic bancar elementul principal în cadrul managementului riscului operaţional şi reputaţional.

Inima unui sistem informatic bancar este constituită din baza de date a acestuia, de sistemul de stocare, înregistrare, prelucrare şi analiză al informaţiilor necesare operaţiilor zilnice, dar şi ca element de decizie pentru strategia de management.

In funcţie de strategia de funcţionare şi de dezvoltare a băncilor sunt folosite două tipuri de sisteme informatice client/server: cu baze de date centralizate şi cu baze de date distribuite.

Modelul cu bază de date centralizată presupune că toate locaţiile (sucursale, agenţii, centrală) folosesc o baza de date unică, ce conţine toate informaţiile legate de clienţi, conturi, operaţii, produse bancare. Planul de conturi conţine informaţii despre locaţia contului respectiv, iar fiecare client are ataşat la codul unic de identificare, codul sucursalei.

Avantajele sunt constituite de administrarea unica, centralizata, usurinta de a se efectua cautari în baza de date pentru identificare clienti, grupuri etc. Accesul la date agregate şi la raportari sintetice este foarte rapid. Nu necesita administrare la nivelul sucursalelor.

Ca dezavantaj se poate considera investiţia necesară serverului central (de cele mai multe ori este necesar un cluster de servere pentru asigurarea continuităţii în funcţionare în cazul unor erori hardware) şi sistemului de comunicaţii.

Este necesară asigurarea unui sistem de comunicaţii fiabil (cu linii terestre dublate de backup radio). De asemenea, dimensionarea lăţimii de bandă pentru liniile de comunicaţii trebuie să asigure traficul important generat de conectarea utilizatorilor la baza centrală de date.

Modelul cu baze de date distribuite presupune că fiecare sucursală şi centrală are propria bază de date, gazduită de un server local; comunicaţia se efectuează în timp real, prin execuţie de proceduri la distanţă pe serverele destinaţie (exemplu pentru operaţii între sedii sau pentru consolidarea datelor conturilor la nivel centralizator). Structura planului de conturi este arborescentă, fiecare locaţie având un nod unic de identificare.

Avanajul principal este independenţa funcţionării sucusalelor în cazul eventualelor întreruperi de comunicaţie sau în cazul în care serverul central este nefuncţional.

Ca dezavantaj poate fi considerată administrarea locală, viteza de acces mai mică la resurse pentru căutari simultane în toate locaţiile (exemplu, raportări centralizatoare).

La nivelul planului de conturi structura este arborescentă şi se prezintă asifel (figura 1.):

Figura 1. Structura arborescentă a planului de conturi

Preview document

Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 1
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 2
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 3
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 4
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 5
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 6
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 7
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 8
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 9
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 10
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 11
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 12
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 13
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 14
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 15
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 16
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 17
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 18
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 19
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 20
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 21
Modelul unui Sistem Informatic Bancar - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Modelul unui Sistem Informatic Bancar.doc

Alții au mai descărcat și

Prezentare Microsoft Excel

PREZENTARE EXCEL COMPONENTELE FERESTREI EXCEL FORMATAREA TEXTELOR SI CALCULE IN EXCEL CREAREA DIAGRAMELOR IN EXCEL Diagramele ofera o imagine...

Aplicatile Windows

Meniul Accesories din Start Menu, Programs este un meniu care se creeaza înca de la instalarea sistemului Windows, si contine scurtaturi pentru...

Sisteme de Operare

REFERAT SISTEME DE OPERARE CE ESTE UN SISTEM DE OPERARE În general, interactiunea dintre calculator si utilizator poate fi descrisa la nivel...

Subiecte Sisteme de Operare

Sistemul de operare. Definitii, rol, functii. Un sistem de calcul este organizat pe mai multe nivele. La baza se afla partea hardware formata din...

Sisteme Informatice

REFERAT În viata noastra de zi cu zi, calculatoarele sunt ceva obisnuit, ba chiar indinspensabil în unele cazuri. Se poate spune, pe drept cuvânt...

Fițuica multimedia

1)Conceptul de multimedia. Multimedia cuprinde ansamblu mijloacelor de comunicare, prin care informaţiile pot fi percepute vizual şi auditiv în...

Statistică aplicată

12 14,4 media arit 22 18 14,29656662 media geom 20 16 14,19172762 media armonica 19 11 14,5 mediana 13 13 15 modulul 17 14 11 Quartile 11 15...

Te-ar putea interesa și

Dobânda și dreptul comercial și practica economică

CAPITOLUL I DOBÂNDA ÎN DOCTRINA SI PRACTICA JURIDICA Conceptul de dobânda este o notiune controversata nu numai în doctrina economica, ci si...

Sistem de Asistare a Deciziilor Privind Activitatea de Creditare pe Exemplul BCR SA

CAP.1. SELECTAREA CLIENTELEI BANCARE ŞI ANALIZA CERERII DE CREDITE 1.1. Scurt istoric al Grupului Banca Comercială Română Fondată la 1...

Particularitățile Sistemului Bancar

CAPITOLUL 1 PARTICULARITĂŢILE SISTEMULUI BANCAR ROMÂNESC 1.1. EVOLUŢIA SISTEMULUI BANCAR ROMÂNESC DUPA ANUL 1990 Sistemul bancar este considerat...

Comunicare financiar-bancară BancPost

1. PREZENTAREA FIRMEI 1.1. ISTORIC Bancpost a fost infiintata la 1 iulie 1991, prin Hotarare de Guvern, in urma reorganizarii sectorului...

Metode de Proiectare a Sistemelor Informatice

Metode de proiectare a sistemelor informatice Capitolul 1 - Prezentare generala Sistemul informatic - este un sistem care permite introducerea de...

Prezentarea Companiei BancPost

CAPITOLUL I - Prezentarea companiei Bancpost a fost infiintata in 1991, ca banca universala, comerciala si de economii, cu capital de stat,...

Practică bancară Banc Post

Capitolul 1. Consideratii generale 1.1. Scurt istoric S.C. BANCPOST S.A. a fost înfiintata în anul 1991, prin hotarare de guvern, ca o societate...

Prezentarea societății bancare. istoric și evoluție

1.Prezentarea societatii bancare.Istoric si evolutie. 1.1. Momentul istoric al infintari Bancpost BancPost a fost infiinta la 26.11.1991 prin...

Ai nevoie de altceva?