Strategii Didactice Folosite in Evaluarea Elevilor

Extras din referat Cum descarc?

Ceea ce influenteza cel mai mult invatarea sunt cunostintele pe care elevul le poseda la plecarea din clasa. In calitatea noastra de cadre didactice trebuie sa ne asiguram de ceea ce stie la plecare si sa il instruim in consecinta. Procesul de invatamant este activitatea fundamentala care confera sens si identitate oricarei institutii scolare.Acest proces afirma relatia dintre educat si educator, iar evaluarea, in mod inerent, il vizeaza pe fiecare dintre agentii umani implicati. Demersurile evaluative se efectueaza pentru nivelul procesului de invatamant, ceea ce implica faptul ca se realizeaza evaluarea predarii/evaluarii, ca actiune de apreciere a cadrului didactic si se produce evaluara invatarii si a rezultatelor ei, ca activitate apreciativa asupra elevului.
Devenita o prioritate a pedagogiei postmoderniste, evaluarea este integrata intregului proces de invatamant, in cadrul caruia actioneaza principiul feedbackului cu rol de reglaj si autoreglaj. Aceasta functie cibernetica a evaluarii contribuie la optimizarea procesului de predare - invatare, pentru ca actiunile desfasurate in mediul scolar sa capete valoare de act educativ si alegerile operate de cadrele didactice sa fie organizate in jurul unor principii si a unei logici (logica interna a stiintei si logica externa care vizeaza legaturile cu piata muncii si cu celelalte discipline), altfel avem de-a face doar cu actiuni izolate si fara impact.
Raportat la realitatea scolara ,,a evalua'' inseamna o maniera specifica de ,,a verifica, a judeca, a compara, a interpreta, a analiza, a intelege, a actiona, a ajuta, a facilita, a constata, a spune, a observa". Deoarece in cadrul procesului de invatare activitatile de predare-invatare-evaluare se afla in stransa legatura, aceste elemente trebuie proiectate in acelasi timp. Evaluarea si componenta finala a demersului pedagogic este asimilata in practica scolara cu controlul cunostintelor. Ea reprezinta totalitatea activitatilor prin care se colecteaza,organizeazaa si interpreteaza datele obtinute in urma aplicarii unor instrumente de evaluare. Scopul evaluarii consta in emiterea unei judecati de valoare pe care se bazeaza o anumita decizie in plan educational.
Evaluarea efectuata de catre profesor asupra rezultatelor elevilor constituie o activitate deosebit de complexa care exercita un impact profund la nivelul beneficiarilor atat din punct de vedere pedagogic, cat si din perspectiva psihologica si sociomorala.Evaluarea rezultatelor scolare furnizeaza datele necesare in vederea adoptarii celor mai bune decizii educationale, apreciaza masura in care rezultatele invatarii sunt in concordanta cu oboectivele educationale propuse, vizeaza totalitatea proceselor si a produselor care masoara natura si nivelul performantelor atinse de elevi.
Profesorul de engleza are in vedere faptul ca obiectivele operationale sustin si determina structura si felul rezultatelor care, la randul lor, converg spre diferite tipuri de achizitii obtinute, exprimate prin cunostinte achizitionate, capacitate de aplicare a acestora in actul de formare de priceperi si deprinderi, trasaturi de personalitate, conduite si capacitati intelectuale, redate in rationamente, argumente si interpretari ale faptelor din natura si societate.
1.Evaluarea - proces integrat si permanent al demersului didactic
Intre evaluare si activitatea de predare invatare se poate identifica o relatie complexa, care explica si orienteaza procesul educational, reclamand ca :
-procesele evaluative sa sustina si sa stimuleze activitatea de predare - invatare, indiferent de obiectivele evaluarii ; 
-reglarea activitatii de predare-invatare pe baza rezultatelor scolare sa se realizeze continuu si permanent;
-cunoasterea rezultatelor si explicarea acestora, predictia rezultatelor probabile in secventele urmatoare au rolul de a regla procesul didactic prin actiunile evaluative.
Rezulta de aici, ca actiunile evaluative sunt prezente in toate activitatile didactice, independent de complexitatea si dimensiunile ei. Actiunile evaluative nu se suprapun actului didactic, dar se afla intr-un raport de interactiune functionala.Ca proceduri de masurare a rezultatelor invatarii la engleza sunt acceptate :
- evaluarea globala a actiunilor mintale, care vizeaza aprecierea integrala a demersului intelectual intreprins, axata dominant pe rezultatele actiunii ;
- evaluarea analitica, care presupune difuzarea activitatii intelectuale in procese partiale si mai usor de masurat, care privesc elemente ale procesului de gandire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Didactice Folosite in Evaluarea Elevilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!