Proiect de lecție - limba și literatura română

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Limba Română
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 992
Mărime: 13.19KB (arhivat)
Publicat de: Petronela Timofte
Puncte necesare: 5

Extras din referat

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII CEZIENI

DATA: 8.12.2008

CLASA: a-II-a

PROPUNĂTOR: Pascariu Geanina

ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare

OBIECTUL: Limba şi literatura română

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Tradiţii, obiceiuri, sărbători

SUBIECTUL:,, Vreau să trăiesc printre stele ’’ , după Victor Eftimiu

SCOPUL LECŢIEI:

• Formarea si dezvoltarea deprinderii de citire corectă, fluentă, expresivă şi conştientă.

• Îmbogăţirea şi activizarea vocabularului.

TIPUL LECŢIEI: Consolidarea cunoştinţelor

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar;

O2 – să identifice autorul, personajele, expresii literare, semne de punctuaţie folosite în text;

O3 – să utilizeze cuvintele explicate în enunţuri noi ;

O4 – să completeze întrebări şi răspunsuri lacunare ;

O5 – să formuleze întrebări şi răspunsuri corecte şi complete referitoare la conţinutul textului .

STRATEGIA DIDACTICĂ:

• METODE ŞI PROCEDEE: conversaţia, explicaţia, jocul didactic,exerciţiul,explozia stelară;

• MATERIALE DIDACTICE: calculator, retroproiector, panouri, jetoane,casetofon;

• FORME DE ORGANIZARE: individual, frontal;

BIBLIOGRAFIE :

• Pitilă, T., Mihăilescu, C, Limba şi literatura română – manual pentru clasa a – II –a, Editura Aramis, Bucuresti, 2004.

• Pitilă, T., Mihăilescu, C., Limba şi literatura română – caietul elevului – clasa a-II-a, Editura Aramis, Bucuresti, 2004.

• ww.didactic.ro

MOMENTELE

LECŢIEI

OB.

REF.

ACTIVITATEA ÎNVĂŢĂTOAREI

ACTIVITATEA ELEVILOR

METODE

ŞI PROCEDEE MIJLOA

CE

DE ÎNVĂŢĂMÂNT

1. MOMENT ORGANIZATORIC

Asigur condiţiile necesare desfăşurării optime a orei de limba română

Elevii se pregătesc pentru începerea orei de limba română.

Conversaţia

2.VERIFICAREA TEMEI ŞI A CUNOŞTINŢELOR

O1

O2

Le explic elevilor că lecţia de azi va una deosebită, deoarece avem un oaspete special, venit de la o şcoală de oraş, fapt pentru care va trebui să fie foarte atenţi şi activi.

Rog câţiva elevi să citească tema, pentru verificarea ei calitativă.

Solicit lectura selectivă a textului.

Verific cunoştinţele elevilor prin câteva întrebări:

- Care este titlul textului?

- Care este numele autorului?

- Care sunt personajele textului?

- Ce semne de punctuaţie sunt utilizate în text?

Ascultă cu atenţie.

Citesc şi verifică corectitudinea temei pentru acasă.

Citesc întrebări, exclamaţii, dialoguri, după cerinţă.

Răspund la întrebări.

Explicaţia

Observaţia

Exerciţiul

Pe grupe

Lectura selectivă

Conversaţia

Manual,

Caiete,

3. ANUNŢAREA TEMEI ŞI A OBIECTIVELOR

Astăzi la ora de limba şi literatura română vom continua să lucrăm pe marginea textului VREAU SĂ TRĂIESC PRINTRE STELE, vom răspunde la întrebări, vom alcătui propoziţii cu câteva cuvinte pe care le-am învăţat, vom completa fişe şi vom organiza jocuri.

Elevii sunt atenţi la explicaţiile învăţătoarei pentru a şti ce au de făcut în ora respectivă.

Explicaţia

Frontal

4. DIRIJAREA ACTIVITĂŢII

O5

O3

O5

O4

O3

Aplic metoda EXPLOZIA STELARĂ

Joc didactic:

Pe un panou sunt fixaţi câţiva norişori. Pe spatele acestora sunt întrebări la care se va primi un răspuns din clasă sau răspunsuri la care se cere întrebarea.

Joc didactic:

Pe catedră sunt câteva plicuri. În fiecare plic este câte un bilet cu o propoziţie incompletă din text..

Joc didactic

Pe un brăduţ sunt agăţate globuleţe pe spatele cărora sunt scrise cuvinte din lecţie, însoţite de anumite sarcini..

Trasez următoarele sarcini:

-Explicaţi cuvântul( sinonim);

-Alcătuiţi câte o propoziţie folosind cuvântul scris pe jeton.

- Găsiţi antonimul (dacă se poate)

- Alintaţi cuvântul( dacă se poate)

-Găsiţi forma de plural (dacă se poate)

Solicit elevilor să deschidă caietele speciale.

Elevii vin la tablă şi extrag o stea pe care este scris unul dintre cuvintele: CINE, CE, DE CE, CÂND, CUM, cu care trebuie să înceapă o întrebare pe baza textului citit. Elevii nemulţumiţi de răspuns pot completa cu noi idei.

Elevii ascultă întrebările şi dau răspunsurile potrivite, ascultă răspunsurile şi formulează întrebări corecte.

Copilul numit alege un plic, citeşte propoziţia lacunară şi o completează cu cuvintele corecte. Dacă greşeşte, este ajutat, cel care îl corectează fiind următorul care va deschide un nou plic.

Elevii numiţi aleg câte un plic şi rezolvă sarcina dată.

Răspunsurile se vor prezenta oral.

Rezolvă câteva exerciţii din caietul special, în limita timpului rămas.

Conversaţia

Explozia stelară

Frontal

Jocul didactic

frontal

Explicaţia

Frontal

Jocul didactic

frontal

Explicaţia

Jocul didactic

Frontal

Explicaţia

Conversaţia

Exerciţiul

Steluţe din carton

Panou ,

Norişori din carton

Plicuri,

bilete

Brăduţ,

globuleţe

Manualul

Caietul special

Preview document

Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 1
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 2
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 3
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 4
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 5
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 6
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 7
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 8
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 9
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 10
Proiect de lecție - limba și literatura română - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Lectie - Limba si Literatura Romana.doc

Alții au mai descărcat și

Tema iubirii în literatura universală

Iubirea este o tema inepuizabila, de o vechime imemorabila, pentru ca originile ei se leaga de originile culturii umane. In literaturile lumii...

Te-ar putea interesa și

Predarea și învățarea limbii române la școlarul de vârstă mică, cu abordare între școala generală și școala specială

ARGUMENT Alegerea acestei teme de cercetare este fondată pe mai multe motive. Un prim motiv este dat de importanţa educaţiei văzută ca factor de...

Aspecte metodico-științifice în Predarea Sinonimiei și Antonimiei în Ciclul Primar

Motivaţia lucrării Activizarea, precizarea, îmbogăţirea vocabularului elevilor şi a expunerii acestora, reprezintă o preocupare permanentă a...

Cântecul epic sau balada populară - sursă de inspirație pentru literatura cultă

Argument În lucrarea de față mi-am propus să abordez tema ,,Cântecul epic sau ,,balada populară"-sursă de inspirație pentru literatura cultă",...

Atenția

CAPITOLUL I INTRODUCERE În ultimele două decenii , cercetările asupra atenţiei au cunoscut o dezvoltare cu totul ieşită din comun. Mărturie stau...

Cercetare - curriculumul școlar

1. Obiective si ipoteze Activitatea de predare, la fel ca şi cea de învăţare sunt fundamentale în dezvoltarea viitoare a elevilor. După Anca Dragu...

Eminescu și literatura populară

ARGUMENT Ce s-ar mai putea spune sau scrie despre Mihai Eminescu? De la prima menționare critică a lui s-au scurs 137 de ani. De atunci și până...

Portofoliu Pedagogie

Autoevaluarea activităţii de pregătire pedagogică Una dintre cele mai importante etape în formarea mea ca professor, în trecerea de la statutul de...

FORMAREA DEPRINDERII DE CITIRE LA ELEVII DE C

I. TEORII PRIVIND FORMAREA DEPRINDERII DE CITIRE I.1 CITITUL – INSTRUMENT DE BAZA AL ACTIVITATII INTELECTUALE I.1.1 Procesul formarii deprinderii...

Ai nevoie de altceva?