Extras din referat
ŞCOALA CU CLASELE I-VIII CEZIENI
DATA: 8.12.2008
CLASA: a-II-a
PROPUNĂTOR: Pascariu Geanina
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
OBIECTUL: Limba şi literatura română
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Tradiţii, obiceiuri, sărbători
SUBIECTUL:,, Vreau să trăiesc printre stele ’’ , după Victor Eftimiu
SCOPUL LECŢIEI:
• Formarea si dezvoltarea deprinderii de citire corectă, fluentă, expresivă şi conştientă.
• Îmbogăţirea şi activizarea vocabularului.
TIPUL LECŢIEI: Consolidarea cunoştinţelor
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 – să citească corect, coerent, fluent, expresiv, în ritm propriu textul literar;
O2 – să identifice autorul, personajele, expresii literare, semne de punctuaţie folosite în text;
O3 – să utilizeze cuvintele explicate în enunţuri noi ;
O4 – să completeze întrebări şi răspunsuri lacunare ;
O5 – să formuleze întrebări şi răspunsuri corecte şi complete referitoare la conţinutul textului .
STRATEGIA DIDACTICĂ:
• METODE ŞI PROCEDEE: conversaţia, explicaţia, jocul didactic,exerciţiul,explozia stelară;
• MATERIALE DIDACTICE: calculator, retroproiector, panouri, jetoane,casetofon;
• FORME DE ORGANIZARE: individual, frontal;
BIBLIOGRAFIE :
• Pitilă, T., Mihăilescu, C, Limba şi literatura română – manual pentru clasa a – II –a, Editura Aramis, Bucuresti, 2004.
• Pitilă, T., Mihăilescu, C., Limba şi literatura română – caietul elevului – clasa a-II-a, Editura Aramis, Bucuresti, 2004.
• ww.didactic.ro
MOMENTELE
LECŢIEI
OB.
REF.
ACTIVITATEA ÎNVĂŢĂTOAREI
ACTIVITATEA ELEVILOR
METODE
ŞI PROCEDEE MIJLOA
CE
DE ÎNVĂŢĂMÂNT
1. MOMENT ORGANIZATORIC
Asigur condiţiile necesare desfăşurării optime a orei de limba română
Elevii se pregătesc pentru începerea orei de limba română.
Conversaţia
2.VERIFICAREA TEMEI ŞI A CUNOŞTINŢELOR
O1
O2
Le explic elevilor că lecţia de azi va una deosebită, deoarece avem un oaspete special, venit de la o şcoală de oraş, fapt pentru care va trebui să fie foarte atenţi şi activi.
Rog câţiva elevi să citească tema, pentru verificarea ei calitativă.
Solicit lectura selectivă a textului.
Verific cunoştinţele elevilor prin câteva întrebări:
- Care este titlul textului?
- Care este numele autorului?
- Care sunt personajele textului?
- Ce semne de punctuaţie sunt utilizate în text?
Ascultă cu atenţie.
Citesc şi verifică corectitudinea temei pentru acasă.
Citesc întrebări, exclamaţii, dialoguri, după cerinţă.
Răspund la întrebări.
Explicaţia
Observaţia
Exerciţiul
Pe grupe
Lectura selectivă
Conversaţia
Manual,
Caiete,
3. ANUNŢAREA TEMEI ŞI A OBIECTIVELOR
Astăzi la ora de limba şi literatura română vom continua să lucrăm pe marginea textului VREAU SĂ TRĂIESC PRINTRE STELE, vom răspunde la întrebări, vom alcătui propoziţii cu câteva cuvinte pe care le-am învăţat, vom completa fişe şi vom organiza jocuri.
Elevii sunt atenţi la explicaţiile învăţătoarei pentru a şti ce au de făcut în ora respectivă.
Explicaţia
Frontal
4. DIRIJAREA ACTIVITĂŢII
O5
O3
O5
O4
O3
Aplic metoda EXPLOZIA STELARĂ
Joc didactic:
Pe un panou sunt fixaţi câţiva norişori. Pe spatele acestora sunt întrebări la care se va primi un răspuns din clasă sau răspunsuri la care se cere întrebarea.
Joc didactic:
Pe catedră sunt câteva plicuri. În fiecare plic este câte un bilet cu o propoziţie incompletă din text..
Joc didactic
Pe un brăduţ sunt agăţate globuleţe pe spatele cărora sunt scrise cuvinte din lecţie, însoţite de anumite sarcini..
Trasez următoarele sarcini:
-Explicaţi cuvântul( sinonim);
-Alcătuiţi câte o propoziţie folosind cuvântul scris pe jeton.
- Găsiţi antonimul (dacă se poate)
- Alintaţi cuvântul( dacă se poate)
-Găsiţi forma de plural (dacă se poate)
Solicit elevilor să deschidă caietele speciale.
Elevii vin la tablă şi extrag o stea pe care este scris unul dintre cuvintele: CINE, CE, DE CE, CÂND, CUM, cu care trebuie să înceapă o întrebare pe baza textului citit. Elevii nemulţumiţi de răspuns pot completa cu noi idei.
Elevii ascultă întrebările şi dau răspunsurile potrivite, ascultă răspunsurile şi formulează întrebări corecte.
Copilul numit alege un plic, citeşte propoziţia lacunară şi o completează cu cuvintele corecte. Dacă greşeşte, este ajutat, cel care îl corectează fiind următorul care va deschide un nou plic.
Elevii numiţi aleg câte un plic şi rezolvă sarcina dată.
Răspunsurile se vor prezenta oral.
Rezolvă câteva exerciţii din caietul special, în limita timpului rămas.
Conversaţia
Explozia stelară
Frontal
Jocul didactic
frontal
Explicaţia
Frontal
Jocul didactic
frontal
Explicaţia
Jocul didactic
Frontal
Explicaţia
Conversaţia
Exerciţiul
Steluţe din carton
Panou ,
Norişori din carton
Plicuri,
bilete
Brăduţ,
globuleţe
Manualul
Caietul special
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie - Limba si Literatura Romana.doc