Sinodul IV Ecumenic de la Calcedon din 451

Extras din referat Cum descarc?

Introducere.
Datorita problemelor teologice si bisericesti deosebite pentru care a fost convocat, prin hotararile dogmatice si canonice pe care le-a luat, prin numarul mare de episcopi prezenti la sinod, prin interesul si sprijinul aratat si oferit de imparat, gratie personalitatii si activitatii unor figuri crestine contemporane secolului V si mai ales prin urmarile lui, Sinodul IV Ecumenic de la Cacedon ,,deschide o era noua in istoria gandirii crestine ortodoxe" Sinodul IV Ecumenic de la Cacedon reprezinta un moment de insemnatate exceptionala in viata Bisericii, de o valoare egala cu Sinodul I Ecumenic de la Niceea, a carui opera o completeaza si implineste Daca Sinodul I Ecumenic, luptand impotriva arianismului, stabilea ca Iisus Hristos este Dumnezeu adevarat, ,,nascut din Tatal mai inainte de toti vecii"(Simbolul de credinta), Sinodul IV Ecumenic de la Cacedon stabileste, impotriva diofizismului si monofizismului, realitatea umanitatii lui Hristos. In consecinta, putem spune fara teama de-a gresi ca ,,Sinodul IV continua, completeaza si intareste ceea ce s-a hotarat la Niceea" si ,,este cel mai maret si mai impunator Sinod din antichitatea crestina" 
In epoca istorica cuprinsa intre Constantin cel Mare si caderea Imperiului roman de rasarit, se poate vorbi de o simfonie bizantina, de o relatie sinergica intre Stat si Biserica, care aveau interes sa se ajute reciproc in momentele de cumpana si grea incercare prin care trecea Imperiul, atat din punct de vedere politic dar si religios. Biserica avea nevoie sa-si consolideze organizarea, doctrina si cultul pentru a putea transmite invatatura crestina la toate neamurile, iar statul avea nevoie de serviciile Bisericii pentru a instaura o stare de pace si moralitate in intreg imperiul. 
1. Situatia politica si religioasa in Imperiul Bizantin in secolul V. 
Imperiul roman, in timpul lui Constantin cel Mare, dupa infrangerea lui Liciniu in 323, era unitar avand un singur conducator. Dupa Teodosie cel Mare, in anul 395, imperiul se impartea intre cei doi fii ai imparatului, Arcadie in Rasarit si Honoriu in Apus. Inainte de Sinodul IV Ecumenic, cele doua curti imperiale erau inrudite. In Rasarit Pulheria era fiica lui Arcadie, iar in Apus, Valentinian al II-lea era fiul Gallei Placidia, sora imparatilor Honoriu si Arcadie 
Din punct de vedere religios, la Sinodul I Ecumenic, Sfintii Parinti aveau moralul ridicat si se intruneau cu mare bucurie pentru prima oara dupa incetarea persecutiilor, intr-un sinod ecumenic. Cei 318 Parinti adunati pentru Sinodul I de la Niceea, erau formati, caliti si uniti in focul persecutiilor, multi dintre ei inca purtand urme ale torturilor suferite pentru credinta lor in Hristos. Alta era situatia dupa 200 de ani, in pragul Sinodului IV Ecumenic. Episcopii sunt adunati acum in doua tabere opuse, inveninati de interese si conceptii diferite, unii autoritari si despotici, iar altii slabi si timorati 
Pana la Calcedon, scolile din Alexandria si Antiohia erau doua focare de gandire crestina, care au avut un rol esential in disputele hristologice, prin reprezentantii lor de seama. Dar, dupa Calcedon, autoritatea intelectuala a scolii din Antiohia nu a mai fost niciodata restabilita dupa loviturile pe care le-a primit din partea vulcanicului Chiril al Alexandriei


Fisiere in arhiva (1):

  • Sinodul IV Ecumenic de la Calcedon din 451.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

***, Biblia sau Sfanta Scriptura, tiparita sub indrumarea si cu purtarea de grija a Prea Fericitului Parinte Teoctist, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, cu aprobarea Sfantului Sinod, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1990.
Babus, Pr. Dr. Emanoil, Bizantul- Istorie si Spiritualitate, Editura Sofia, Bucuresti, 2003.
Chifar, Pr. Nicolae, Istoria crestinismului, vol. II, Editura Trinitas, Iasi, 2000.
Chitescu, Prof. Nicolae; Todoran, Pr. Prof. Ioan; Petreuta, Pr. Prof. Ioan, Teologia Dogmatica si Simbolica, manual pentru Facultatile de Teologie, vol. II, Editura Renasterea, Cluj Napoca, 2005.
Coman, Pr. Prof. G. Ioan, Definitia doctrinara a Sinodului de la Calcedon si acceptarea ei in Biserica Ortodoxa, in ,,Ortodoxia", anul XXI, nr. 4, 1969.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!