Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Religie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1163
Mărime: 17.89KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 2. Eutihianismul sau monofizismul
  3. 3. Sinodul de la Constantinopol din 448
  4. 4. Sinodul de la Efes (449)
  5. 5. Sinodul IV ecumenic de la Calcedon, din 451

Extras din referat

1.Introducere

Pe masura ce Biserica crestea s-a simtit nevoia sa se ia masuri cu privire la noile invataturi eretice si sa se cereceteze daca sunt adevarate sau nu. Au avut loc 7 sinoade ecumenice plus altele locale, dar ceea ce ne intereseaza pe noi este sinodul 4 ecumenic.

S-a scris foarte multe pe seama sinoadelor. Multe carti vorbesc despre contributia marilor capadocieni in formularea primelor invataturi de credinta ,sa format simbolul de credinta. Majoritatea dintre noi stim ca <<ecumenic>> inseamna o adunare a tuturor episcopilor din imperiu, dar si din afara imperiului Roman, care si-au insusit acele invataturi.

Aceste sinoade erau convocate de imparat si prezidate de catre un episcop sau un batran episcop, care se stia ca tine dreapta credinta. In continuare o sa va prezint apritia ereziei monofizite, si combaterea ei in sinoadele locale si in marele sinod ecumenic de la Calcedon din anul 451.

2.Eutihianismul sau monofizismul

Se pare ca, dupa condamnarea ereziei nestoriene, lumea crestina a avut liniste si pace pana cand a izucnit o noua erezie si anume erezia eutihiana sau monofizita. Erezia isi are numele de la un batran arhimandrit din Constantinopol, Eutihie, staretul unei manastiri mari si insemnate din jurul Constantinopolului, om cu solide cunostinte teologice, dar incapatanat. El luptase cu mult zel contra ereziei lui Nestorie, dar dusese la extrem invatatura scolii din Alexandria despre unirea celor doua firi din persoana Mantuitorului, sustinuta de Sfantul Chiril al Alexandriei.

Spre deosebire de Nestorie, care impingea atit de departe deosebirea celor doua firi din persoana Mintuitorului, incat ajungea sa admita ca in Iisus Hristos exista doua persoane deosebite – dioprosopism, sau ca Dumnezeu-Tatal are doi fii, Eutihie exagera asa de mult unirea celor doua firi, incat facea din ele o singura fire. De aceea erezia lui Eutihe a primit numele de monofizism sau eutihianism .

Eutihie sustinea ca firea omeneasca luata de Mantuitorul la Intrupare in sanul Fecioarei Maria a fost absorbita de firea Sa dumnezeiasca, incat aceasta a disparut complet, asa cum o picatura de apa se pierde in imensitatea marii. Aceasta invatatura eronata era sustinuta la Alexandria de unii clerici si teologi, si chiar Dioscor (444-451), succesorul Sfantului Chiril pe scaunul Alexandriei, avea unele pareri inrudite cu ea. Ca atare Iisus Hristos a avut in persoana Sa o singura fire, numai firea dumnezeiasca, iar trupul Sau a fost dumnezeiesc, nu omenesc. Intrucat Mantuitorul, dupa unii monofiziti, n-a avut un trup omenesc real, monofizismul apare pe de o parte ca o forma a dochetismului, dupa care Mantuitorul a avut trup aparent, iar pe de alta ca o varianta a apolinarismului, care afirma ca locul ratiunii umane din persoana lui Iisus Hristos l-a luat ratiunea sau Logosul lui Dumnezeu, pentru a explica astfel modalitatea unirii firii umane cu firea divina.

Preview document

Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 1
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 2
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 3
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 4
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 5
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 6
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 7
Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon.docx

Alții au mai descărcat și

Sinodul IV Ecumenic (Calceedon-451) și urmările acestuia

CAPITOLUL I Hristologia precalcedoniană Disputele hristologice declanşate la începutul secolului al V-lea nu au putut fi aplanate definitiv nici...

Sinodul al IV-lea Ecumenic

PRELIMINARII Persoana Mântuitorului Iisus Hristos a generat numeroase dispute teologice, declanşate în veacul al V-lea, care totuşi nu au putut fi...

Sinodul IV Ecumenic de la Calcedon din 451

Introducere. Datorită problemelor teologice şi bisericeşti deosebite pentru care a fost convocat, prin hotărârile dogmatice şi canonice pe care...

Sfântul Vasile Cel Mare

Sf. Vasile cel Mare a fost o mare personalitate bisericească, mare organizator, excelent exponent şi apărător al învăţăturii creştine ortodoxe,...

Sfântul Maxim Mărturisitorul

INTRODUCERE Sfântul Maxim Mărturisitorul este un teolog profund și rar întâlnit. Din perspectiva ortodoxiei el este unul dintre cei mai înțelepți...

Iubirea, virtutea teologică în contextul actual

Desăvârşirea înseamnă pentru om sfinţirea sa, ridicarea sa pe cea mai înaltă treaptă de existenţă după modelul arătat şi realizat de Fiul lui...

Marea Lucrare a Fiului Lui Dumnezeu Realizată la Cruce

A. DUMNEZEU ŞI ADEVĂRUL DESPRE CRUCE Oamenii au transformat crucea într-o bijuterie, pe care unii o poartă la gât. Dar, crucea nu este o...

Sfânta Cruce în Lumina Noului Testament

Introducere Planul veşnic de mântuire a lumii, de ridicare a păcatului săvârşit de Adam, l-a gândit Dumnezeu prin renunţarea la slava...

Te-ar putea interesa și

Interpretări Noi în Privința Evenimentelor de la 1054

Introducere “Ortodoxia a început să se deschidă, prin teologia ei mai nouă, unor experienţe şi explicitări al misterului creştin necesare...

Valențele Ecumenice în Opera Teologică a Sfântului Chiril al Alexandriei

Introducere Orientarea ecumenică a Bisericii de Răsărit în contemporaneitate a dat naştere, printre altele, unei noi atitudini faţă de Bisericile...

Contribuția Sfântului Dionisie Exiguul la dezvoltarea culturii și civilizației creștine din primele șase secole

INTRODUCERE Sciția Minor (Dobrogea de astăzi) şi regiunile dunărene au primit Evanghelia destul de devreme, faptul că pe la jumătatea secolului al...

Sinodul IV Ecumenic (Calceedon-451) și urmările acestuia

CAPITOLUL I Hristologia precalcedoniană Disputele hristologice declanşate la începutul secolului al V-lea nu au putut fi aplanate definitiv nici...

Sfântul Ciprian de Cartagina

INTRODUCERE "Iertare de păcatele care s-au săvârşit împotriva Lui, poate să le dea numai Acela care a purtat păcatele voastre, care a suferit...

Învățătură despre Maica Domnului în doctrina ortodoxă și cea romano-catolică

Introducere Învăţătura ortodoxă despre „Preasfânta, Curata, Preabinecuvântata, de Dumnezeu Născătoarea şi pururea Fecioara Maria” are o importanţă...

Sinodul VI Ecumenic în contextul politic și religios al timpului

INTRODUCERE Am conceput această lucrare cu titlul „Sinodul VI Ecumenic în contextul politic și religios al timpului” cu scopul de a face o analiză...

Convocarea Sinoadelor

In epoca primara a crestinismului purtarea de grija pentru lucrarea bisericeasca o aveau in chip solidar toti membrii Bisericii. Desi fiecare...

Ai nevoie de altceva?