Sfanta Euharistie, Taina Comunitatii Bisericii

Extras din referat Cum descarc?

1.Euharistia - expresie a unirii depline dintre Dumnezeu si om si a relatiilor inter-umane in Biserica
Inteleasa in sensul sau primar, Euharistia este inainte de toate o adunare, o comunitate, in interiorul caruia omul exista nu numai biologic ci si ca membru al unui Trup care depaseste orice exclusivism. In ipostasul eclesial, creatia si creaturile sunt iubite si ipostaziate in raport cu Trupul din care fac parte. La randul lui, Trupul, ca expresie ipostatica a persoanei umane , se elibereaza de orice individualism si egocentrism si exprima comuniunea prin excelenta: trupul Biserici, trupul lui Hristos. Notiunea de comuniune (koinonia) provine din Noul Testament, unde in sens "vertical" inseamna legatura dintre credinciosi si Dumnezeu, iar in sens " orizontal" desemneaza dragostea care uneste pe fii aceluias Parinte Ceresc ( I Ioan I, 2; I, 7; IV, 7: I Cor. I, 9; X, 16). Mai intai de toate insa, " koinonia" exprima unirea cu Hristos, pentru ca prin intermediul ei, Dumnezeu patrunde in sufletului credinciosului ( Ioan XIV,20; XV,4), dar ea inseamna totodata si trairea in dragostea comuna, dupa cum arata Sfantul Ioan Evaghelistul ( I Ioan IV, 16). 
In sens crestin, comuniunea este o legatura unica si un rezultat mai presus de fire al lucrarii rascumparatoare a lui Dumnezeu, iesind din limitele naturale ale omului. In Sfanta Scriptura, intelesul deplin al notiunii de comuniune este exprimat de Mantuitorul prin cuvintele: " Ca toti sa fie una, precum Tu Parinte esti in Mine si Eu in Tine, asa si ei una sa fie in Noi" (Ioan XVII, 21). Comuniunea unora cu altii se manifesta in iubire " Sa ne iubim unii pe altii, caci dragostea este de la Dumnezeu"( I Ioan IV, 7). Caracteristica esentiala a spiritualitatii ortodoxe este viata duhovniceasca traita in duh comuniunii, expresie a celei mai inalte iubiri. Comuniunea in iubire are o frumusete de taina. Seva care intretine legatura ce se naste din iubire, este darul lui Dumnezeu. Totodata, koinonia, ca mod de existenta plenara a omului, se bazeza si pe unitatea firii umane existenta in mai multe persoane. Sfantul Apostol Pavel spune: "dintr-un sange a facut Dumnezeu tot neamul omenesc" ( Fapte XVII, 26) si nu l-a facut oricum, ci dupa "chipul si asemanarea Sa", adica chip al Treimii. Din Sfanta Treime ii vine chipului dumnezeisc din om, caracterul comunitar. Chipul cuprinde simultan doua realitati contradictorii la o prima vedere: particularitatea si comuniunea, care conlucreaza astfel: " prin si in comuniune, chipul afirma identitatea si particularitatea sa" , pentru ca comuniunea nu conduce la dizolvarea diversitatii fiintelor in vastul ocean al fiintei, ci la afirmarea identitatii lor, in si prin iubire. Dumnezeu a creat aceasta bogatie de moduri personale ale existentei si ale intelegerii ei si ale comunicarii iubitoare, pentru ca sa se imbogateasca fiecare in relatie cu toate modurile de comunicare iubitoare deosebite intre ele. 
Prin Euharistie, insa, omul are posibilitatea de a se uni real cu Hristos si numai in acest mod se obtine si se traieste o comuniune autentica, stiut fiind ca cel care este in comuniune nu participa simplu la ospat ci ajunge la o unire cu Hristos, dar si cu ceilalti participanti. Comunicand credinciosilor propria Sa viata, unindu-I cu Sine in modul cel mai profund, Hristos ii uneste intre ei ca membre ale aceluias Trup " iar voi sunteti Trupul lui Hristos si madulare fiecare in parte" ( I Cor. 12, 27). Unirea ontologica cu Hristos, se realizeza deci, in modul cel mai deplin in Sfanta Euharistie. Deci, deplina comuniune cu Hristos, ca madular al trupului tainic al Sau si unirea tuturor si intreolalta, se realizeaza in Sfanta Euharistie, taina in afara careia nu exista extensiune comunitar-soborniceasca a lui Hristos. Sfanta Euharistie ca taina a tainelor, este expresia cea mai adecvata a Bisericii- comuniunea euharistica neintrerupta. Prin ea se realizeaza misterul suprem al prezentei active a divinitatii in creatiune, unind umanitatea in mod desavarsit cu Hristos. Hristos s-a facut purtatorul personal al umanitatii, pentru ca devenind unul dintre oameni, adica asemenea lor, fara sa inceteze insa a fi si Fiul lui Dumnezeu, sa-i poata avea mai usor in cea mai intima legatura cu Sine. Astfel, El ramane ca prezenta activa unita cu firea Sa omeneasca purtata de persoana Sa neincetat intre oameni, putandu-le comunica mai usor perfectiunile Sale Dumnezeiesti. Prin aceasta Hristos s-a facut centrul misterului celei mai depline prezente active a transcendentei divine in creatiune, centrul creatiunii ridicate la unirea maxima cu El, la starea de mister suprem in Euharistie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sfanta Euharistie, Taina Comunitatii Bisericii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!