Institutia de invatamant:Liceul Teoretic ,,Andrei Barseanu"Tarnaveni Disciplina: Religie ortodoxa; Clasa: a X-a; Profesor: Unitatea de invatare: Morala credinta Subiectul lectiei: Repere pentru o viata dreapta Tipul lectiei: evaluare; Scopul lectiei: evaluarea nivelului cantitativ si calitativ al cunostintelor si al motivatiei morale; educarea vointei si formarea elevilor respectarii poruncilor divine. Competente derivate La sfarsitul lectiei, elevii vor dovedi urmatoarele competente: C1 - prezentarea contextului, scopului si gradualitatii descoperirii poruncilor divine; C2 - prezentarea parelelei dintre Legea morala a Vechiului Testament si Legea morala a Noului Testament; C3 - enumerarea invatatruilor moral - religioase desprinse din Decalog si din Predica de pe munte; C4 - identificarea modalitatilor de integrare si aplicare, in viata personala si de grup, a invataturilor desprinse din poruncile divine; C5 - argumentarea caracterului de sinteza al Predicii de pe munte; C6 - sublinierea importantei postului, rugaciunii si milosteniei pentru progresul duhovnicesc al crestinului; Competente afective: Ca1 - participarea activa si afectiva la lectie facand dovada interesului fata de cunoasterea si implinirea poruncilor divine; Ca2 - contribuirea la crearea in clasa a unui climat favorabil cooperarii. Resurse 1.Oficiale: -Programa scolara pentru disciplina religie, clasa a X-a; -Planificarea calendaristica orientativa; -Proiectarea unitatii de invatare : Morala crestina. 2. Temporale: -Nr. de lectii: 1; -Durata : 50'. 3. Bibliografice: 1. ***, Biblia sau Sfanta Scriptura, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane , Bucuresti, 1998. 2. Tebu, pr. prof. Univ. dr. Sebastian, Metodica predarii religiei, Editura "Reintregirea", Alba-Iulia, 2000. 3. Vizitiu, pr. lect. Univ. Mihai, Studiul Noului Testament, Iasi, 1992. 4. Mladin, Nicolae - Mitropolit, Teologie Morala Ortodoxa, Bucuresti, 1980. 5. Ceaslov, Editura IBMBOR., Bucuresti, 1990. 6. Staniloae, pr. prof. univ. acad. dr. Dumitru, Rugaciunea lui Iisus, Editura "Deisis", Sibiu, 1995. 7. Muha, prof. Camelia; Mocanu, prof. Elena, Ghid de proiectare didactica, vol. I, Editura "Sf. Mina", Iasi, 2002. 8. Opris, pr. prof. Dorin; Opris, prof. Monica, Manual de religie, clasa a X-a, Editura "Dacia", Cluj- Napoca, 2002. Strategia didactica 1. Metode si procedee: lectura si interpretarea textului biblic, conversatia, exercitiul moral, probematizarea, demonstratia meditatia religioasa, metoda mozaicului, metoda chiorchinelui, cantarea religioasa, lucrul cu fise. 2. Material didatic utilizat: icoana Mantuitorului nostru Iisus Hristos in gradina Ghetsimani; icoana Buna Vestire si alte icoane cu sfinti aflati in timpul rugaciunii; 3. Forme de organizare a activitatii elevilor: activitate fontala, activitate individuala si activitate pe grupe. Scenariul didactic Nr. crt. Etapele lectiei C.D. Timp (min.) Activitatea profesorului Activitatea elevului Metode si procedee Mijloace de invatamant Forme de organizare Evaluare 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1. Momentul organizatoric 2' Salutul Rugaciunea Domneasca. Noteaza absentii si se intereseaza de motivul absentelor. Organizeaza clasa pentru inceperea lectiei. Salutul. Rugaciunea Domneasca. Numesc elevii absenti si motivul absentelor. Elevii se pregatesc pentru inceperea lectiei. Cantarea religioasa Activitate frontala 2. Precizarea titlului si a competente-lor vizate 2' -Precizare: Astazi, vom recapitula si evalua cunostintele religioase dobandite in unitatea de invatare: Morala crestina. Aceste cunostinte nu reprezinta o noutate pentru noi, iar cerintele nu depasesc nivelul cunostintelor predate. Profesorul anunta si scrie pe tabla data si titlul lectiei: Repere pentru o viata dreapta Profesorul precizeaza competentele si solicita citirea planului de recapitulare din Fisa de activitate individuala. Elevii asculta cu atentie. Scriu in caiete data si titlul lectiei. Retin competentele. Elevii citesc planul de recapitulare Explicatia Fisa de activitate individuala Activitate frontala 3. Recapitula-rea si completarea cunostintelor C1 30' Profesorul solicita elevilor raspunsuri complete. Intrebari: 1. Ce sunt poruncile divine si care este scopul lor? 2. In ce mod Dumnezeu a descoperit oamenilor poruncile Sale? -Precizare: In intelepciunea lui Dumnezeu exista un plan al devenirii lumii. Acest plan, din vesnicie, al lui Dumnezeu reprezinta o norma pentru intreaga creatie. 3. Despre ce lege este vorba? Legea vesnica este izvorul si norma a tot ceea ce exista. 4.Cum participa omul la implinirea acestui plan divin? 5. In baza carei legi omul realizeaza binele si evita raul? 6. Care este argumentul biblic pntru legea morala naturala? Dupa caderea omului in pacatul neascultarii, Dumnezeul a dat oamenilor si alte porunci. 7.Enumerati poruncile divine in oridinea descoperirii lor. Raspunsuri asteptate: 1. Poruncile divine sunt norme morale prin care Dumnezeu face cunoscuta oamenilor voia Sa cea sfanta. Poruncile divine se refera la drumul pe care oamenii trebuie sa-l parcurga spre desavarsire. 2. ... treptat, pe masura puterii de intelegere a acestora. 3. Este legea vesnica. legea vesnica este izvorul tuturor legilor. 4. ... prin implinirea binelui. 5. ... Legea morala naturala este sadita (innascuta) in firea omului de pretutindeni si de totdeauna. 6. ... Romani 2,14-16. 7. -poruncile divine pana la Moise. -Legea mozaica si prooroci are in centru Cele zece porunci. -Legea cea Noua transmisa prin Domnul nostru Iisus Hristos se intemeiaza pe porunca noua. Conver- satia catehtica Argumenta-rea biblica Conver-satia catehtica Biblia Activitate frontala Activitate frontala Activitate frontala Aprecieri verbale Aprecieri verbale Aprecieri verbale.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.