Repere pentru O Viata Dreapta

Extras din referat Cum descarc?

Institutia de invatamant:Liceul Teoretic ,,Andrei Barseanu"Tarnaveni
Disciplina: Religie ortodoxa; Clasa: a X-a;
Profesor:
Unitatea de invatare: Morala credinta
Subiectul lectiei: Repere pentru o viata dreapta
Tipul lectiei: evaluare;
Scopul lectiei: evaluarea nivelului cantitativ si calitativ al cunostintelor si al motivatiei morale; educarea vointei si formarea elevilor respectarii poruncilor divine.
Competente derivate
La sfarsitul lectiei, elevii vor dovedi urmatoarele competente:
C1 - prezentarea contextului, scopului si gradualitatii descoperirii poruncilor divine;
C2 - prezentarea parelelei dintre Legea morala a Vechiului Testament si Legea morala a Noului Testament;
C3 - enumerarea invatatruilor moral - religioase desprinse din Decalog si din Predica de pe munte;
C4 - identificarea modalitatilor de integrare si aplicare, in viata personala si de grup, a invataturilor desprinse din poruncile divine;
C5 - argumentarea caracterului de sinteza al Predicii de pe munte;
C6 - sublinierea importantei postului, rugaciunii si milosteniei pentru progresul duhovnicesc al crestinului;
Competente afective:
Ca1 - participarea activa si afectiva la lectie facand dovada interesului fata de cunoasterea si implinirea poruncilor divine;
Ca2 - contribuirea la crearea in clasa a unui climat favorabil cooperarii.
Resurse
1.Oficiale: -Programa scolara pentru disciplina religie, clasa a X-a; 
-Planificarea calendaristica orientativa;
-Proiectarea unitatii de invatare : Morala crestina.
2. Temporale: -Nr. de lectii: 1;
-Durata : 50'.
3. Bibliografice:
1. ***, Biblia sau Sfanta Scriptura, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane , Bucuresti, 1998.
2. Tebu, pr. prof. Univ. dr. Sebastian, Metodica predarii religiei, Editura "Reintregirea", Alba-Iulia, 2000.
3. Vizitiu, pr. lect. Univ. Mihai, Studiul Noului Testament, Iasi, 1992.
4. Mladin, Nicolae - Mitropolit, Teologie Morala Ortodoxa, Bucuresti, 1980.
5. Ceaslov, Editura IBMBOR., Bucuresti, 1990.
6. Staniloae, pr. prof. univ. acad. dr. Dumitru, Rugaciunea lui Iisus, Editura "Deisis", Sibiu, 1995.
7. Muha, prof. Camelia; Mocanu, prof. Elena, Ghid de proiectare didactica, vol. I, Editura "Sf. Mina", Iasi, 2002.
8. Opris, pr. prof. Dorin; Opris, prof. Monica, Manual de religie, clasa a X-a, Editura "Dacia", Cluj- Napoca, 2002.
Strategia didactica
1. Metode si procedee: lectura si interpretarea textului biblic, conversatia, exercitiul moral, probematizarea, demonstratia meditatia religioasa, metoda mozaicului, metoda chiorchinelui, cantarea religioasa, lucrul cu fise.
2. Material didatic utilizat: icoana Mantuitorului nostru Iisus Hristos in gradina Ghetsimani; icoana Buna Vestire si alte icoane cu sfinti aflati in timpul rugaciunii;
3. Forme de organizare a activitatii elevilor: activitate fontala, activitate individuala si activitate pe grupe.
Scenariul didactic
Nr.
crt. 
Etapele
lectiei 
C.D. 
Timp
(min.) 
Activitatea profesorului
Activitatea elevului Metode
si
procedee 
Mijloace de invatamant 
Forme de organizare 
Evaluare
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Momentul
organizatoric 2' Salutul
Rugaciunea Domneasca.
Noteaza absentii si se intereseaza de motivul absentelor.
Organizeaza clasa pentru inceperea lectiei. Salutul.
Rugaciunea Domneasca.
Numesc elevii absenti si motivul absentelor.
Elevii se pregatesc pentru inceperea lectiei. Cantarea religioasa Activitate frontala 
2. Precizarea titlului si a competente-lor vizate 2' -Precizare:
Astazi, vom recapitula si evalua cunostintele religioase dobandite in unitatea de invatare: Morala crestina.
Aceste cunostinte nu reprezinta o noutate pentru noi, iar cerintele nu depasesc nivelul cunostintelor predate.
Profesorul anunta si scrie pe tabla data si titlul lectiei: Repere pentru o viata dreapta
Profesorul precizeaza competentele si solicita citirea planului de recapitulare din Fisa de activitate individuala. Elevii asculta cu atentie.
Scriu in caiete data si titlul lectiei.
Retin competentele.
Elevii citesc planul de recapitulare 
Explicatia 
Fisa de activitate individuala 
Activitate frontala 
3. Recapitula-rea si completarea cunostintelor 
C1 30' Profesorul solicita elevilor raspunsuri complete.
Intrebari:
1. Ce sunt poruncile divine si care este scopul lor?
2. In ce mod Dumnezeu a descoperit oamenilor poruncile Sale?
-Precizare:
In intelepciunea lui Dumnezeu exista un plan al devenirii lumii. Acest plan, din vesnicie, al lui Dumnezeu reprezinta o norma pentru intreaga creatie.
3. Despre ce lege este vorba? 
Legea vesnica este izvorul si norma a tot ceea ce exista.
4.Cum participa omul la implinirea acestui plan divin?
5. In baza carei legi omul realizeaza binele si evita raul?
6. Care este argumentul biblic pntru legea morala naturala?
Dupa caderea omului in pacatul neascultarii, Dumnezeul a dat oamenilor si alte porunci.
7.Enumerati poruncile divine in oridinea descoperirii lor. Raspunsuri asteptate:
1. Poruncile divine sunt norme morale prin care Dumnezeu face cunoscuta oamenilor voia Sa cea sfanta. Poruncile divine se refera la drumul pe care oamenii trebuie sa-l parcurga spre desavarsire.
2. ... treptat, pe masura puterii de intelegere a acestora.
3. Este legea vesnica.
legea vesnica este izvorul tuturor legilor.
4. ... prin implinirea binelui.
5. ... Legea morala naturala este sadita (innascuta) in firea omului de pretutindeni si de totdeauna.
6. ... Romani 2,14-16.
7. -poruncile divine pana la Moise.
-Legea mozaica si prooroci are in centru Cele zece porunci.
-Legea cea Noua transmisa prin Domnul nostru Iisus Hristos se intemeiaza pe porunca noua. Conver-
satia catehtica
Argumenta-rea
biblica
Conver-satia 
catehtica 
Biblia Activitate frontala
Activitate frontala
Activitate frontala
Aprecieri verbale
Aprecieri verbale
Aprecieri verbale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Repere pentru O Viata Dreapta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!