Predica de pe Munte

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE:
Fericirile, tema predici. Raportul fata de legea mozaica
CAPISTOLUL I:
Raportul fata de legea mozaica.
CAPITOLUL II:
Despre milostenie.
CAPITOLUL III:
Incheierea predicii de pe munte. Atitudinea fata de bunurile pamantesti.
BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE 
Fericirile, tema predici. Raportul fata de legea mozaica.
Conceptul de desavarsire este reliefat cel mai bine in Evanghelii in cadrul Predicii de pe Munte: prima sorbitura a esentei crestinismului , care ne arata cel mai bine modalitatile concrete pentru crestini de a inainta catre implinirea vocatiei lor, asemanarea cu Dumnezeu.
In acest sens, Augustin scria in comentariul sau la Predica de pe Munte, ca aceasta reprezinta: indreptarul sau modelul desavarsit al vietii crestine, singura cale sigura de a ne apropia de Dumnezeu inaintand in desavarsire. 
De asemenea, literatura ascetica din mediile monastice priveste continutul Predicii de pe Munte ca pe o colectie de sfaturi pentru desavarsire, este adevarat, spre deosebire de Augustin, nu pentru masele largi, ci doar pentru elite. 
Marii reformatori, in comentariile pe care le-au facut asupra acestui subiect, vorbesc despre Predica de pe Munte ca fiind: expresia perfecta a desavarsirii divine care se afla la dispozitia tuturor, ca de altfel, si teologii protestanti mai noi, care insista sa interpreteze marile imperative morale ale Predicii de pe Munte ca fiind: principii etice absolute ale Imparatiei ce au patruns in miezul istoriei umane. 
Predica de pe Munte are o fata indreptata spre discipoli si o alta spre multime, de aceea orice exegeza trebuie sa tina seama de acest fapt, incercand sa patrunda nu doar aspectele imediate, exterioare (exoterice), indreptate spre multime, ci mai ales cele mai profunde, interioare (esoterice), indreptate spre cei care depun un efort de intelegere mai mare si-l urmeaza efectiv pe Hristos. 
Caci, desi era inconjurat de lume la poalele muntelui, Iisus se adreseza mai ales discipolilor care il inconjurau pe munte.
Iisus deschide cuvantarea sa cu prezentarea a noua moduri de a ajunge la fericire, si aici termenul fericire este un alt cuvant pentru desavarsire, caci de fiecare data el asociaza fericirea cu practicarea unei virtuti, a unei cai spre perfectiune care are ca tinta asemanarea cu Dumnezeu (fapt ce reiese din expresiile: dobandirea Imparatiei lui Dumnezeu, vederea lui Dumnezeu etc.). 
Ca Predica de pe Munte, cuvantarea lui Iisus despre fericire dezvaluie calea spre realizarea desavarsirii, este un lucru de necontestat, pentru ca: fericirile dezvaluie scopul ultim al existentei umane, telul ultim al actelor umane: Dumnezeu ne cheama la propria sa fericire. Aceasta ultima chemare se adreseaza fiecaruia personal... 
Una din caracteristicile principale ale Fericirilor este in primul rand sensul lor spiritual si mai putin moral, in primul rand contemplativ si apoi activ. 
Intr-adevar, a fi sarac, bland, indurator etc., inseamna mai curand a fi decat a face. Caci, toate Fericirile se refera mai ales la o detasare de viata activa, la o despuiere de lume, pentru a accede la o alta viata, la o alta lume. 
Si, chiar atunci cand se vorbeste de a face pace sau dreptate, rezultatul actiunii este o stare de contemplativitate, care separa de necesitate si ridica sufletul intr-o alta ordine, aceea a libertatii spiritului.
In structura lor cea mai simpla, Fericirile ni se prezinta apoi, ca un dialog intre om si Dumnezeu, un dialog pe care Hristos il propune omului sub forma: do ut des; conditie si rasplata; ce si se cere si ce si se da ; daruire umana si dar divin. 
Dar, in timp ce in primele Fericiri dobandirea darului ceresc se face prin implinirea starii umane pana la perfectiune, in ultimele Fericiri nu mai este o masura comuna intre starea omului si raspunsul divin care este desavarsirea (cei cu inima curata il vor vedea pe Dumnezeu). 
Aici, se produce o adevarata transmutare, o totala metanoia intre starea umana si harul divin.
Un alt caracter al Fericirilor se refera la structura lor verticala care se prezinta sub forma unei scari, a unei ierarhii, atat a nevointei umane, act mai ales a raspunsului, a rasplatirii divine.
Acest fapt a fost remarcat de mai toti comentatorii Fericirilor si printre primii de Sf.Grigore de Nyssa. 
Apoi, Domnul interpreteaza in mod autentic cateva din prescriptiile legii mozaice, lege ce avea menirea sa conduca pe oameni la desavarsire, dar datorita exegezei formaliste devenise un obstacol catre acest nobil scop, prezentandu-ne cateva antiteze ce ating diferite aspecte ale Legii.


Fisiere in arhiva (4):

  • Predica de pe Munte
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • Pagina de inceput.doc
    • PLANUL LUCRARII.doc
    • Predica de pe Munte.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!