Postul si Rugaciunea

Extras din referat Cum descarc?

Invatatura ortodoxa despre post: 
Biserica recomandand postul a aratat si cum trebuie savarsit pentru smerenia trupului si a patimilor si a pasiunilor lui ca sa nu ingreuneze sufletul in efortul lui spre desavarsire. Niciodata nu se poate dovedi faptul ca postul in sens propriu asa cul il prescrie invatatura Bisericii Ortodoxe va adduce slabire fizica si va subrezi forta trupeasca si sufleteasca. Biserica randuind postul a avut in vedere in acelasi timp sanatatea trupeasca si sufleteasca a crestinilor.
Crestinismul a dat postului o insemnatate mare in viata religioasa si mai ales in viata monahala, facand din el un act de virtute si de cult, un mijloc de progress in viata spirituala, de lupta impotriva patimilor si a poftelor si in acelasi timp un semn de respect si de omagiu adus lui Dumnezeu S-a pus accent mai mult pe sensul spiritual al postului, facandu-se observatia ca postul adevarat consta nu numai in abtinerea voluntara de a domina, cu sipiritul, cu vointa, toate patimile si poftele, instinctele inferioare ale trupului care il apropie pe om de animale. Este vorba nu numai de o renuntare temporara, in acelasi timp constienta si consimtita la satisfacerea unui instinct natural, ci de un efort pentru o inoire a vietii, prin intronarea suprematiei spiritului asupra trupului si a sufletului, aceasta stradanie fiind legata cu o lupta grea, care consta in intarirea vointei si a ratiunii sanatoase, in disciplinarea instinctelor, in infranarea sufletului, tinzand la stabilirea unui echilibru launtric. 
Iata de ce postul face parte din mijloace de cultivare si desavarsire a sufletului, fiind inseparabil de alte virtuti si acte crestine, ca rugaciunea, cainta, smerenia si milostenia. El slabeste, atenueaza sau chiar stinge puterea patimilor si a instinctelor, constituind deci o forma a sarguintei continue spre desavarsire, prin urmare, numai atunci este postul desavarsit ( post complet sau adevarat ), cand abtinerea de la mancarurile de dulce ( postul fizic sau alimentar ) este unita cu efortul spre virtute si progress spiritual, cu incordarea vointei spre purificarea sufletului, spre alungarea gandurilor si a dorintelor pacatoase. " Sa postim postim post primit, bine placut Domnului, postul cel adevarat este instrainare de rautate, infranarea limbii, lepadarea maniei, departarea de pofte, de clevetire, de minciuna si de juramantul mincinos. Lipsirea acestora este postul cel adevarat si bine primit" 
Din timp in timp este nevoie de perioade sau zile de postire, in care lupta spiritului cu patimile trupesti si sufletesti trebuie ajutata si intensificata printr-o abtinere mai atenta si aspra a trupului, pentru ca el sa devina un instrument docil si apt pentru realizarea nazuintelor superioare ale spiritului, pentru ridicarea catre Dumnezeu. Postul este conceput in crestinism ca un act de cult, ca o jertfa vie de evlavie, de cainta, de supunere si de adorare vie a lui Dumnezeu. El nu este numai un efort de a supune si a birui ceea ce este rau si inferior in noi, ci si o dorinta de a ne apropia de modul de viata ingeresc, ca si de Dumnezeu, de a-I placea si a ne asemana cu El 
Ispititorul lucreaza impotriva celor ce se ostenesc cu postul silindu-se sa le raneasca sufletul si sa faca neroditoare osteneala lor, dar daca iesim din post fara a indura usurarea duhovniceasca putem spune ca in zadar ne-am ostenit Cei care se lasa robiti de patimi chiar si cand postesc inlatura harul si rasplata postului, cel ce posteste, dar calca celelalte porunci nu numai ca nu foloseste nimic din postul sau dar se lipseste si de gustul bucatelor.
Postul este caracterizat cu frumoase cuvinte in cantarile bisericesti: " postul este viata in Hristos, haina luminoasa, ospat al credintei, prin el rastignim patimile, prin el primim cerestile daruri" Postul religios, de regula se incheie si se desavarseste prin impartasirea cu Sfantul Trup si Sange al Domnului, care este o pecetluire si o incununare a straduintelor noastre ascetice si duhovnicesti. In primele zile ale crestinismului nu gasim prescriptii precise cu privire la timpul ( datele ) si formele practicarii postului. Primii crestini au postit, probabil, dupa obiceiul iudaic, dar trebuie sa subliniem ca Biserica crestina nu a adoptat nici unul din posturile iudaice. 
Daca la ibceput, postul era practicat ca un act de pietate personala, lasat la libera voie si la ravna religioasa sau la posibilitatea fiecaruia, cu timpul conducerea Bisericii a formulat treptat reguli si indrumari mai mult sau mai putin precise si obligatorii in aceasta privinta, reglementand, timpul, durata si felul postirii, precum se va vedea mai departe. Astfel de norme apar mai ales din secolul al IV- lea inainte, concomitant cu reglementarea disciplinei catehumenatului si a penitentei si cu desavarsirea organizarii Bisericii, dupa cresterea in masa a paganilor. Gasim insa preocupari pentru reglementarea disciplinei postului in Biserica foarte de timpuriu, si anume inca de la sfarsitul secoulului I.


Fisiere in arhiva (1):

  • Postul si Rugaciunea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!