Pastoratia si misiunea Patriarhilor Romaniei - aspecte ecumenice

Extras din referat Cum descarc?

Biserica Ortodoxa ca una care detine deplinatatea eclesiala intru Adevarul lui Hristos, a fost prezenta in Miscarea Ecumenica inca de la inceputurile acesteia . Bisericile Ortodoxe sunt autocefale, avand fiecare conducerea sa propie independenta, ele nu sunt despartite una de alta, ci formeaza o singura Biserica, o mare familie, unita prin comuniunea de credinta si de cult, ca si prin organizarea administrativa, prin respectarea canonicitatii si a traditiilor ei multiseculare .
Autocefalia nu contravine unitatii, iar unitatea nu respinge autocefalia.
Fiind in acelasi timp autocefale si unite intre ele, Bisericile Ortodoxe au avut posibilitatea sa inteleaga in mod corect ecumenismul si scopurile acestuia. Pornind de la propria sa organizare si vietuire, Ortodoxia apreciaza ca posibile, juste si necesare eforturile Miscarii Ecumenice, indreptate spre o conlucrare frateasca a bisericilor separate, in scopul unirii lor. De aceea Biserica Ortodoxa a acordat, inca de la inceput, o atentie deosebita ecumenismului .
Encicla Patriarhiei Ecumenice din 1920, in care se propune infiintarea unei ,, Comuniuni-Koinonia- a Bisericilor crestine" , constituie un document istoric al Miscarii Ecumenice moderne. Atunci Bisrica Ortodoxa Romana, raspunzand la Enciclica patriarhului Dorotei al Constantinopolului, si-a exprimat adeziunea ei pentru mai buna cunoastere, apropiere si conlucrare a Bisericilor crestine de pretutindeni . Ortodoxia a simtit nevoia sa faca inteleasa in sanul sau propriu, ca si pentru celelalte confesiuni crestine, semnificatia Bisericii sobornicesti pentru biserica locala si invers .
Principiul sinodal al ortodoxiei de la stabilitatea in credinta ( Cele VII Sinoade ecumenice) si pana astazi s-a dovedit benefic pentru toti crestinii si Bisericile care doresc unitatea in Hristos. De aceea clerul, ierarhii si credinciosii vad in Patriarh nu un stapan ci un Parinte al tuturor, un frate egal cu toti ierarhii si un raspunzator pentru sufletele credinciosilor din obste ( enoriasi, monahi si monahii). In aceasta masura Patriarhul coordoneaza direct sau prin institutiile de sub ordine si tendinta fireasca de a primi in familia ortodoxa pe altii de alte confesiuni. Asa se face ca un patriarh ortodox este prin vocatie aparator al dreptei credinte, slujitor prin arhieria Mantuitorului si pastrator al Cincizecimii . 
In acest context se inscrie activitatea ecumenica a intaistatatorilor Bisericii Nationale care este destul de bogata.
I. Patriarhul Miron Cristea ( 1925-1939) este cel care a cautat sa oficializeze si sa creeze un statut propriu misiunii si Ecumenismului local. El este considerat pionier al Miscarii ecumenice si Intaiul ierarh ortodox care a propus pregatirea si intrunirea unui mare si Sfant Sinod al Bisericii Ortodoxe . Congresele bisericesti din acel timp( Constantinopol si Vatoped 1923-1924) au fost sustinute de catre intreaga ortodoxie, iar succesul lor se datoreaza si delegatilor Bisericii Ortodoxe Romane. Permanent se facea apel la credinciosii diferitelor culte pentru inchegarea sufletelor in simpatie pentru impartasirea practica, pentru apropiere si colaborare, pentru intelegere si respect .
Conferinta de la Sinaia ( 22-23 Septembrie 1924) a Ligii pentru infratirea popoarelor prin Biserici, a fost un preludiu al intaririi Ecumenismului local in formare, cat si a largirii orizontului pentru viitoarele organizatii bisericesti sau crestine mondiale .


Fisiere in arhiva (1):

  • Pastoratia si misiunea Patriarhilor Romaniei - aspecte ecumenice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Cristea Miron, Mitropolitul primat al Romaniei, in Revista B.O.R, nr.9/1924,Bucuresti.
2. Candea Radu, Alegerea si instalarea intaiului Patriarh al Romaniei, in Revista B.O.R, nr.4/1924,Bucuresti.
3. David Diac., Petre, Patriarhul Iustin, distinsa personalitate in cadrul Miscarii ecumenice contemporane, in Revista Glasul Bisericii,nr.3-4,Bucuresti, 1986.
4. Idem, Prea Fericitului Parinte Patriarh Teoctist la 80 de ani, in Vestitorul Ortodoxiei,nr.128, 16-30 iunie,Bucuresti, 1995.
5. Mihaita ,I.P.S. Prof. Dr , Nifon , Misiologoie crestina, Editia a II-a, Bucuresti, 2005.
6. Pacurariu ,Pr. Prof. Dr. Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Romane, Editia a V-a, Editura Sophia, Bucuresti, 2000.
7. Scriban, Neofit Arhimandrit , Chemarea Bisericii Ortodoxe, in Revista B.O.R, nr.4/1924,Bucuresti.
8. Idem , Chestiunea calendarului universal, in Revista B.O.R, nr.1/1925,Bucuresti.
9. Idem , Al doilea patriarh, in Revista B.O.R, nr.5-6/1939,Bucuresti.
10. Valeriu , Arhimandrit, Anania, in Revista B.O.R, nr.XVC/1977,Bucuresti.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!