Invierea lui Hristos

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere.3
1. Certitudinea invierii dupa Noul Testament.5
a. Invierea Domnului relatata de evanghelisti.5
b. Invierea Mantuitorului Hristos dupa epistolele pauline.8
2. Invierea lui Hristos - inceputul si garantia invierii noastre.9
Concluzii.13
Bibliografie.14


Extras din referat Cum descarc?

Invierea Domnului - chezasia invierii noastre
Introducere
Slava Invierii Domnului, care umple Sfanta Biserica de bucuria triumfului asupra mortii constituie comoara, idealul si izvorul vietii spi!rituale crestine. Caci credinta in inviere reprezinta nu numai unul din adevarurile fundamentale ale crestinismului care pune in evidenta va!loarea deplina a vietii si a omului, ci si calea spre viata vesnica, con!vingerea ca nu moartea are ultimul cuvint, ci viata si fericirea, con!stiinta prezentei Mantuitorului, increderea si biruinta binelui si credinciosia fata de menirea vesnica a sufletului.
Pentru Sfantul Maxim Marturisitorul, spre exemplu, intreaga zidire tinde spre inviere, invierea fiind semnul suprem al tuturor desavarsirilor. In gindirea lui, faptul invierii constituie nu numai o evidenta care poate forma obiectul unei cercetari in sine, ci si o transformare totala, o transfigurare a lumii. 
Fara lumina invierii - si Nasterea si Botezul si Crucificarea insasi, desi esentiale operei rascumparatoare, ar ramane simple episoade izo!late, particulare si locale, lipsite de tainica semnificatie pe care le-o in!credintase fiecareia dintre ele, in opera de rascumparare, Pronia divina. 
Dupa Sfintii Parinti, intreaga zidire tinde spre inviere, aceasta fiind semnul suprem al tuturor desavarsirilor. ,,Siguranta invierii lui Hristos avea sa transforme constiinta, avea sa faca din Apostolii in!groziti niste entuziasti pana la moarte, propovaduitori ai Evangheliei si din prigonitori - cum este cazul lui Saul - martiri". Teologul rationalist, D. Strauss, spunea la vremea sa, referitor la aceasta problema : ,,Daca am fi reusit sa respin!gem baza istorica a tuturor minunilor evanghelice si am fi nevoiti sa o recunoastem doar pe a acestui eveniment, nimic n-am fi facut inca pen!tru stiinta, intrucit invierea lui Hristos constituie centrul centrului, inima adevarata a crestinismului con!temporan". 
Invie!rea lui Hristos este evenimentul unic si universal care da sens la tot ceea ce o precede si la tot ceea ce o urmeaza, care inves!teste cu valoare viata omului (Apocalipsa 1,17-18), devenind faptul central al credintei si existentei crestine: ,,Daca Hristos n-a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra" (I Corinteni 15,14).
Pentru a trai (pentru vesnicie) trebuie mai intai ,,sa murim" (pentru o vreme). Aceasta ,,moarte" trebuie inteleasa in per!spectiva crestina a nadejdii: e vorba nu de a muri pentru a muri, ci de a muri pentru a trai. Nadejdea da acestei morti o nota eminamente pozitiva, Lumina nadejdii, a increderii ne-clintite in Dumnezeu. Numai asa Moartea lui Hristos apare ca un drum spre inviere. Moartea este o saltare in mai multa viata, in viata plina de sfintenia Duhului. Aceasta pentru ca moartea Dom!nului este si un act prin care omenescul se umple de Duhul intr-un grad sporit. De aceea este si un act de sfintenie, dar toc!mai de aceea este si cale spre inviere. Eficienta Sfantului Duh concretizeaza cauzalitatea invi-erii. ,,Dar daca Duhul Celui ce a inviat pe Iisus din morti locuieste in voi, Cel ce a inviat pe Iisus din morti va face vii si trupurile voastre cele muritoare prin Duhul Sau care locuieste in voi" (Romani 8,11). Duhul Sfant, precum vedem, reprezinta puterea lui Dumnezeu, putere care locuieste in noi, care ne-a fost conferita noua, precum ea s-a unit cu Hristos in invierea Sa si care din cauza identificarii noastre cu Hristos Cel inviat ni se comunica deja si noua ca o forta care se va intinde pana la invierea finala a trupurilor noastre. 
1. Certitudinea invierii dupa Noul Testament
a. Invierea Domnului relatata de evanghelisti
Datorita chinurilor cumplite prin care a trecut Mantuitorul Iisus Hristos in timpul patimilor, la numai trei ore de la rastignire, a murit. Si pentru ca ,,era ziua pregatirii si incepea ziua Sabatului", Iosif, om bun si evlavios. s-a dus la Pilat si a cerul trupul lui Iisus. L-a dat jos de pe cruce, L-a infasurat in giulgiu cu miresme si L-a pus intr-un mormant nou sapat in piatra in care nu mai fusese pus nimeni". ,,Femeile care venisera cu Iisus din Galileea, au insotit pe Iosif, au vazut mormantul si felul cum a fost pus trupul lui Iisus in El, apoi s-au intors si au pregatit miresme si miruri, iar in ziua Sabatului s-au odihnit, dupa lege".(Luca 23, 50-56; Ioan 19, 40).
A doua zi. preotii mai de seama si fariseii s-au dus la Pilat si i-au zis : ,,Doamne, ne-am adus aminte ca inselatorul acela, pe cand era inca in viata, a zis: ,,Dupa trei zile voi invia". Drept urmare, au pecetluit piatra si-au pus straja la mormant" (Matei 27, 62-66). Evanghelistii sinoptici incep descrierea evenimentului invierii lui Hristos prin relatarea despre ducerea femeilor purtatoare de mir la mormantul lui Iisus (Matei 28, 1; Marcu 16, 1-2; Luca 24, 1, 10). Sfantul evanghelist Ioan face si el acelasi lucru, dar amintind numai de Maria Magdalena din numarul celorlalte femei (Ioan 20, 1).


Fisiere in arhiva (1):

  • Invierea lui Hristos.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!