Imposibilitatea Hirotonirii Femeilor in Biserica Catolica

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere . 2
Capitolul I Despre Misterul femeie.3
I 1. Femeia in Sfanta Scriptura.3
I 2 Despre rolul femeii in Magisteriul Bisericii.4
Capitolul al II-lea Despre imposibilitatea hirotonirii femeilor.6
II 1. Despre diaconesele din primele secole de crestinism.6 
II.2 Este posibila hirotonirea femeilor? .7 
a. Care a fost atitudinea lui Isus.8
b. Practica Apostolilor.9
c. Serviciul femeilor la altar.10
Concluzie . 11
Abrevieri tehnice si biblice . 12
Bibliografie . 13
Cuprins . .14


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Evolutia societatii post-moderne si contemporane este una foarte rapida in comparatie cu schimbarile care se petreceau cu cateva secole in urma. Daca astazi ai un computer care ti se pare ca este foarte performant nu te entuziasma prea mult si gandeste-te ca poate maine el poate fi un lucru deja retro in comparatie cu noile achizitii de piata. Cu alte cuvinte acelasi mare sistem de lucruri si valori cuprinde in sine mai multe sub-sisteme care sunt in continua transformare si care conduc sau nu la binele omului.
Intr-un acelasi proces de transformare se afla si gandirea religioasa de astazi. Daca Biserica Catolica se transforma pe zi ce trece potrivit nevoilor timpului dar fiind totusi fidela Sfintei Scripturi, Sfintei Traditii si Magisteriului, alte confesiuni crestine tind sa se schimbe introducand inovatii in teologie fara a fi in acord cu traditia bimilenara a Bisericii. Un exemplu de astfel de adaosuri neconforme cu doctrina Bisericii este admiterea femeilor in cler de catre unele confesiuni de sorginte protestante sau janseniste. Acestor practici necanonice Biserica Catolica le raspunde prin propriul magister: subiectul ordinului sacru trebuie sa fie barbat.
In acest seminar doresc sa amintesc cateva puncte de vedere ale Bisericii in privinta imposibilitatii hirotonirii femeilor si in acelasi timp sa accentuiez demnitatea si vocatia femeii, care este obiect continuu al reflectiei umane si crestine. 
De fapt femeile de-a lungul istoriei mantuirii au fost chemate sa pastreze vie speranta mantuirii implinidu-si mereu vocatia de mama, de conducatoare de popoare, de slujitoare ale caritatii, de femei consacrate, insa nici una dintre acestea nu au fost chemate la Sfanta Taina a Preotie.
Capitolul I Despre Misterul femeie
I 1. Femeia in Sfanta Scriptura
In codurile lui Israel, ca si in cele ale Orientului Mijlociu antic, conditia femeii ramane cea a unei minore influienta ei este legata de functia de mama. Insa Israel se remarca prin credinta sa in Dumnezeul Creator care afirma egalitatea funciara a celor doua sexe. Cu toate acestea, adevarata situatie a femeii nu este revelata decat odata cu venirea lui Cristos caci, daca, potrivit ordinii creatiei, femeia se implineste devenind sotie si mama ea se poate desavarsi si in starea de feciorie, in ordinea noii creatii. 
Termenul ebraic care semnifica in acelasi timp si femeia si ,,sotia" este issah; cuvantul grecesc gyne (gynaikos) este utilizat si in intelesul generic de femeie dar de asemenea si cu sensurile de ,,sotie" si femela. 
Femeia, asemenea barbatului, a fost facuta, ,,dupa chipul lui Dumnezeu; ,,parte barbateasca si parte femeiasca i-a facut." (Gen.1,27). Ea este ajutorul barbatului. (Gen.2,20)
Conform legilor ebraice mama trebuie sa fie respectata (Ex.20,12), temuta (Lev.19,3) si ascultata (Deut.21,18 si urm.). Ea avea un rol deosebit de important in familie, ea le dadea nume copiilor si era raspunzatoare de educatia lor. Jertfa adusa pentru curatire era aceesi, indiferent daca copilul era nascut baiat sau fata (Lev.12,5). Femeia participa la slujbele religioase si aducea daruri ca jertfa.
Femeia putea sa depuna un juramant de nazireat daca dorea sa se dedice in mod special inchinarii lui Iahve (Num.6,2).
Femeia era scutita de munca in ziua de odihna a sabatului (Ex.20,10) si in cazul in care era vanduta ca sclava trebuia eliberata in anul al saptelea la fel ca barbatul. Daca nu existau mostenitori barbati, femeia putea primi mostenirea si devenea propietara cu drepturi depline asupra pamantului.
Barbatii tineri erau indemnati sa incheie casatoria cu fete din acelasi trib ca nu cumva femeile sa se indeparteze de slujirea lui Iahve.
Desi se practica frecvent poligamia, monogamia era considerata starea ideala si voita de Dumnezeu. Raportul dintre Iahve si Israel era comparat adesea cu relatia dintreun barbat si sotia sa.
Exista multe exemple de femei proeminente care au jucat un rol important in viata poporului, cum au fost de pilda Sfanta Fecioara Maria, Debora, Hulda, femei care aveau o relatie personala cu Iahve. Pe de alta parte, putem observa influienta foarte mare pe care au exercitat-o impotriva lui Iahve femei care au fost Izabela si Maaca.
Cu trecerea timpului a existat o tendinta in cadrul invataturii rabinice, de a-i da barbatului un loc mai de seama si de a le atribui femeilor un rol inferior.


Fisiere in arhiva (1):

  • Imposibilitatea Hirotonirii Femeilor in Biserica Catolica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!