Eclesiologia Ortodoxa

Cuprins referat Cum descarc?

1. INTRUPAREA CUVANTULUI- REFACEREA COMUNIUNII OMULUI CU DUMNEZEU.
2. BISERICA COMUNIUNEA CU HRISTOS IN DUHUL SFANT, SAU PRELUNGIREA INTRUPARII, PRIN JERTFA, INVIERE, SI INALTARE.
3. CINZECIMEA, BISERICA VAZUTA. INAUGURAREA IMPARATIEI LUI DUMNEZEU PE PAMANT.
4. HRISTOS, CAP AL TRUPULUI SAU TAINIC, BISERICA.


Extras din referat Cum descarc?

Creatia si omul reprezinta actele prin care se manifesta iubirea treimica, si in care sunt condensate energiile de viata si comuniune ale divinitatii, energii ce sustin existenta vesnica. Temeiul celor ce exista, pe baza invataturii Sfintei Scripturi si Sfintei Traditii, nu poate sa aiba decat o baza hristologica, pentru ca in Hristos sunt toate cele create, El fiind Arhetipul lor: ,, pentru ca intru El au fost facute toate, cele din ceruri si cele de pe pamant... el este mai inainte de toate, si toate prin el sunt asezate" (Coloseni, 1, 16-17). Hristos, Cuvantul Ipostatic al Tatalui: ,,La inceput era Cuvantul , si Cuvantul era de la Dumnezeu, si Dumnezeu era Cuvantul" (Ioan 1,1), este cel ce se impartaseste de iubirea si ratiunea Tatalui, pe care o face prezenta in sfera circumscrisa ca manifestare si transpunere a ei in fiintele rationale.
INTRUPAREA CUVANTULUI- REFACEREA COMUNIUNII OMULUI CU DUMNEZEU
Sfintii Parinti, vorbind despre intruparea Cuvantului, pun accent mai mult pe restaurarea omului si innoirea lui, de aceea motivul central al inomenirii Fiului il constituie mantuirea omului , creat dupa chipul si spre asemanarea cu El, prin legatura harului. Dumnezeu cunoscand din eternitate caderea omului ,, mai inainte de intemeierea lumii ( I, Petru 1, 20 ), a hotarat intruparea Fiului Sau, ,, taina a voi Sale, dupa bunavointa sa" ( Efeseni 1,9), taina cea din veci ascunsa ( Efeseni 3, 9 ) si darul ce ne-a fost dat spre mantuirea noastra ( II, Timotei 1, 9; I Cor. 2, 7 ).
Dupa Sfintii Parinti in general si Sfantul Atanasie in special, putem vorbi de o serie de cauze, care cer cu necesitate intruparea Cuvantului, dintre care enumeram cateva:
o Principalul scop al intruparii Logosului este ridicare omului din robia mortii, realizat din marea iubire si bunavointa Creatorului: ,, Caci e de trebuinta ca, vorbind despre aratarea Cuvantului noua, sa graim si despre inceputul oamenilor, ca sa cunosti ca noi am fost motivul pogorarii Lui, si neascultarea noastra a tacut ca iubirea de oameni a Cuvantului, ca Domnul sa vina la noi ..." , aducand mantuirea si izbavirea noastra, ridicand dupa har neamul omenesc la ceea ce este El dupa fire.
o Persoana umana a fost creata de Dumnezeu ca mijloc de relatie ce se
gaseste si se implineste pe sine prin participare la Creatorul sau, omul fiind
creat ca partener de dialog al divinitatii. De aceea de la inceput a avut loc o
chemare prin care intreaga creatie este legata de Logosul
divin, legatura ce se realizeaza prin om, el fiind un fel de ,,umbra a
Cuvantului" , prin care participa la iubirea divina, legatura realizata haric
prin Hristos, cel ce este ,,oglinda slavei si icoana Tatalui" , chipul gandit
din veci al Tatalui, Arhetipul omului, Rascumparatorul si Restauratorul ce
impartaseste viata vesnica.
o Omul n-a fost adus la existenta din necesitate pentru Dumnezeu, ci din
marea Lui iubire ce-l imbraca in fericire si curatie. Prin caderea in pacat,
moartea intra in firea cea curata, ca urmare a poruncii divine, de aceea pentru biruirea ei era necesara intruparea Cuvantului. Nimeni altcineva nu era in masura sa schimbe moartea data ca lege , in nemurire, si sa refaca chipul omului, decat Logosul lui Dumnezeu ce are viata in sine, care prin asumarea trupului omenesc si prin jertfa sa ridica pe om de sub jurisdictia pacatului.
o Omul fiinta rationala, creat dupa chipul lui Hristos, primeste in
asemanare si scopul ultim la care trebuie sa ajunga. Scopul pentru care a fost
creat, daca era distrus de pacat, s-ar fi contrazis bunatatea si atotperfectiunea divina: ,,maiestria aratata de El in fiinta oamenilor ar fi dat dovada de slabiciune" .
o Restaurarea desavarsita a chipului nu o putea realiza sub nici un fel
omul cel vechi pentru ca era lipsit de har. De aceea Hristos reface chipul si il
stabileste definitiv in har, nimicind totodata puterea celui rau, refacand pe
om dupa chipul cel ceresc al Sau, dandu-i: ,, un suflet nou, pentru ca Adam
sa fie iarasi stapan al mortii" .
o Imensitatea invierii Logosului este factorul important al vietii umane,
fiind accentuat de Sfintii Parinti, pentru ca prin El, omul este stabilit in
adevarata existenta, avand virtutea ca mijloc spre asemanare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Eclesiologia Ortodoxa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!