Avortul ca păcat strigător la cer și formele sale cele mai noi

Extras din referat Cum descarc?

Privind atent asupra realitatii, ne obligam sa privim ca intre suflet si trup exista o legatura stransa si in acelasi timp si o diferenta profunda.Spiritul este necorporal si imaterial , el nu poate fi taiat in parti si nu poate fi alcatuit din parti,precum trupul sau materia.
Legatura dintre trup si suflet, este mai mult decat o unitate,fiind insasi viata copilului , nu poate fi inteleasa decat tinand seama de realitatea pe care o prezinta fatul ca embrion din momentul conceperii.
Aceasta legatura suflet si trup,ce se infiripa cu ocazia zamislirii unui copil , nu are un scop efemer, desi moartea pandeste pe copil din prima clipa.
Atunci cand se da nastere unui prunc, se bucura nu numai omul, ci si Dumnezeu: nasterea unui copil este un eveniment pentru Dumnezeu Insusi, fiecare persoana fiind unica in ochii lui Dumnezeu; este un ,,altul", un ,,tu" . Dumnezeu n-a fost constrans de vreo necesitate ca sa faca lumea, ci Insusi a hotarat, in vointa Sa, ca toate fapturile sa se poata bucura de plinatatea vietii si a iubirii Sale.
Sa vorbim despre avort,inseamna sa ne referim conform moralei ortodoxe la cel mai mare pacat savarsit de catre cineva pe aceasta lume.Inca de la inceputurile crestinismului, trei pacate erau considerate ca fiind cele mai grele,apostazia,uciderea si desfranarea,si avortul se pare ca le intruneste pe toate.
S-a afirmat ca femeia are doua vieti : viata ei si cealalta a copiilor carora le-a dat viata. In momentul in care renunta sa-i nasca pentru a trai liber si fara griji, ea nu renunta numai la cea de-a doua viata -  cea a copiilor ei, ci si la viata ei proprie, si din punct de vedere spiritual, este moarta. Femeia nu are decat doua alternative : ori sa dea viata, devenind astfel mama, dupa modelul suprem al Maicii Domnului, ori sa aduca si sa semene moarte, identificandu-se cu Eva dupa ce a gustat din fructul oprit, si in acest ultim caz, atragandu-si mania lui Dumnezeu, primind plata pacatului 
Prima atitudine potrivnica uciderii de oameni, o gasim chiar in primele pagini ale Scripturii, cand Abel este ucis de fratele sau Cain. Ce ai facut? Glasul sangelui fratelui tau striga catre Mine din pamant. (Facere 4,10). Rostirea acestor cuvinte de Insusi Dumnezeu arata gravitatea acestui pacat, pentru ca uciderea distruge fiinta in care Dumnezeu a binevoit sa-Si puna propriul chip, fiind totodata o uzurpare a autoritatii divine, singura indreptatita sa dea sau sa ridice viata cuiva. Poporul israelit admitea legimitatea morala si religioasa a uciderii de copii daca aceasta era urmare a pedepsei divine. Ingerul Domnului a ucis intai-nascutii egiptenilor pentru ca acestia s-au opus planurilor divine care aveau in vedere comuni tatea israelita. Aceasta este interpretarea corecta a acelei situatii (Iesire 12, 29) si nu cea data de domnul Dan Oprescu in lucrarea Filosofia avortului. El face in aceasta lucrare urmatoarea afirmatie: Vechii evrei admiteau legimitatea morala si religioasa a uciderii de copii, daca respectivei comunitati i se asigura supravietuirea si, eventual, prosperitatea. 
Daca ne raportam la poruncile bisericesti una din ele spune: Tu nu vei ucide! Aceasta primind o alta dimensiune si anume una spiritualizata, interzicandu-se si mania pe aproapele: ... oricine se manie pe fratele sau vrednic va fi de osanda, ... iar cine va zice nebunule, vrednic va fi de gheena focului (Matei 5, 22). Din scrierile Noului Testament reiese clar ca Dumnezeu a randuit omului viata de familie ca un mediu ideal de implinire a persoanei proprii, prin jertfirea de sine, prin daruirea fata de aproapele, dar nu in ultimul rand prin perpetuarea vietii . Copiii vin in lume de la Dumnezeu prin parinti si trebuie priviti ca dar divin, fiindca Domnul Hristos se identifica tainic cu ei: Cine va primi un prunc ca acesta in numele Meu, pe Mine Ma primeste (Matei 18, 5).
Despre problema avorturilor vorbeste si marele ierarh al Bisericii noastre - Sfantul Vasile cel Mare. El hotaraste ca femeia care cu buna stiinta distruge fetusul, va fi pedepsita pentru crima , aratand astfel in mod cat se poate de clar ca avortul este fara in mod cert o crima. Un alt mare dascal al Bisericii - Sfantul Ioan Gura de Aur - considera si el avortul o infractiune, chiar mai mare decat crima. In viziunea Sfantului Ioan, responsabila de acest pacat nu este doar femeia ce avorteaza, ci si barbatul ei. Pentru Sfantul Parinte, avortul apare ca o urmare fireasca a betiei si a desfraului, cu precadere a adulterului, de aceea intreaba: pentru ce nu o lasi pe desfranata sa fie o simpla desfranata, ci o faci si pe ea o criminala? Sesizand relatia cauza-efect, Sfantul Ioan Gura de Aur respinge contraceptia si adulterul, intrucat acestea conduc la avort. Astfel, el spune: De ce semeni acolo unde nu poti secera? Acolo unde se folosesc medicamente de sterilizare si unde omorul se petrece inainte de nastere? Asa nu o lasi nici pe prostituata sa ramana prostituata, ci o faci si ucigasa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Avortul ca pacat strigator la cer si formele sale cele mai noi.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

Breck, John, Darul sacru al vietii, traducere de PS Irineu Pop Bistriteanul, Editura Patmos, Cuj Napoca, 2001
Chiril al Alexandriei, Inchinarea si slujirea in duh si adevar, in colectia Parinti si scriitori bisericesti, vol. XXXVIII, Editura Institutul Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1991
Grigorie De Nyssa, Despre facerea omului, in colectia Parinti si scriitori bisericesti, vol. XXX, Editura Institutul Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1998
Magdalena, Maica, Sfaturi pentru o educatie ortodoxa a copiilor de astazi, Editura Deisis, Sibiu, 2000
Oprescu, Dan, Filosofia avortului, Editura Trei, Bucuresti, 1997
Petcu, Liviu, Desfranarea si avortul, Editura Fundatiei Academice Axis,Iasi,2008
Tertulian Apologeticul, Despre suflet, in colectia Parinti si scriitori bisericesti, vol. III, Editura Institutul Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1981
Vasile cel Mare, Epistole, in colectia Parinti si scriitori bisericesti, vol. XII, Editura Institutul Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 1988


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!