Succesul si insuccesul scolar

Cuprins referat Cum descarc?

Cap. I, Introducere .3
Cap. II, Invatarea scolara .4
II. 1, Conceptul de invatare .4
II. 2, Produse ale invatarii scolare .5
II. 3, Procesul de invatare .6
Cap. III, Succesul scolar .6
III. 1, Abordari ale succesului scolar .7
III. 2, Factori personali ai succesului scolar .8
III. 3, Factori de mediu in succesul scolar .9
III. 4, Factori psihologici ai reusitei scolare .10
III. 4. 1, Factori intelectuali ai reusitei scolare, Structura si forma inteligentei scoalre .10
III. 4. 2. Factorii intelectuali ai reusitei scolare .11
Cap. IV, Insuccesul scolar .12
IV. 1, Dimensiunea subiectiva a insuccesului scolar .15
IV. 2, Factorii insuccesului scolar .19
IV. 2. 1, Factorii individuali .19
IV. 2. 2, Factorii intelectuali ai insuccesului scolar .20
IV. 2. 3, Factorii familiali .20
IV. 2. 4, Factorii scolari .20
Cap. V, Abandonul scolar .21
Cap. VI, Prevenirea si inlaturarea insucceselor scolare .23
Bibliografie .26


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I
Introducere
Psihologia educatiei este prin definitie o stiinta aplicata. Acest lucru inseamna ca sintetizeaza si integreaza cunostinte si tehnici psihologice validate stiintific si le aplica in domenii precum predarea, invatarea, managementul clasei, motivatia scolara sau evaluarea. Cercetatorii din domeniul educational au elaborat o serie de modele teoretice menite sa conceptualizeze / explice problemele educationale si implicit sa orienteze practicile de instruire - invatare. Acest corpus de teorii si aplicatii constituie un veritabil instrumentar al profesorului / consilierului, pe care il poate utiliza in demersurile sale privind dezvolatarea personala, instruirea de competente si, desigur, in ameliorarea reusitei scolare a elevilor.
Mult timp, tehnicile de invatare si instruire au fost proiectate si utilizate consecutiv experientei si practicii, fiind vecine simtului comun. Ar fi lipsit de intelepciune si chiar neproductiv sa subestimam oricare dintre aceste surse. Ele au servit, pe o anumita treapta, obiectivelor pe care si le-au propus. Insa in timp, si-au depasit limitele. Faptul ca educatia universala incepe sa devina o realitate (cel putin in tarile avansate ale lumii) face ca experienta si intuitia sa reprezinte surse insuficiente pentru conceperea procedurilor si a tehnicilor de instruire. Avand un caracter predominant individualizat, multe dintre aceste proceduri sunt dificil de testat si generalizat si, in consecinta, nu li se poate dovedi eficienta si validitatea transindividuala.
Psihologia educationala este o disciplina sociala al carei obiectiv major il reprezinta imbunatatirea calitatii procesului educational. Ea consta intr-o acumulare de cunostinte si teorii necesare elaborarii unui proiect de lectie, a unui proiect de interventie comportamentala sau a unui program de ameliorare a nivelului de motivare a elevilor pentru studiu. Cunostintele oferite de psihologia educatiei joaca un rol improtant in solutionarea unei diversitati de probleme specifice mediului educational.
Capitolul II
Invatarea scolara
II. 1. Conceptul de invatare
Enumeram trei dintre cele mai cunoscute definitii ale invatarii, elaborate in perioade diferite.
Invatarea este procesul prin care o anumita activitate ia nastere ori se transforma, reactionand la o situatie, cu conditia ca, esenta schimbarii sa nu poata fi explicata pe baza maturizarii organismului, a tendintelor innascute de a raspunde sau a altor stari temporare ale organismului. (Hilgard & G. H. Bower, 1966).
Invatarea este modificarea performantei observate intr-o situatie specifica la nivel elementar sau complex. (Grande Dictionnaire de la Psycologie, 1994).
Invatarea este constituita de procesele de achizitie sau de schimbare, dinamica si interna a unei persoane, care stimulata de dorinta si vointa de dezvoltare, construieste reprezentari noi, explicatii coerente si durabile ale lumii sale plecand de la perceptia materialelor, a stimulilor din mediu, de la interactiunea intre datele interne si cele externe si de la priza de constiinta personala. (Legendre, 2005). 
Definitiile prezinta elemente comune: invatarea este o activitate intalnita atat la animale cat si la om, efectuata la nivel elementar sau complex, realizata de om cu mijloace specifice si desfasurata in forme superioare, conditionate de prezenta gandirii, limbajului si creativitatii. Esenta invatarii este data de achizitia sau transformarea performantei observate, ca efect al interactiunii intre datele interne si cele externe persoanei care invata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Succesul si insuccesul scolar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Elena Cocorada - 2009 - Psihologia educatiei, Editura Universitatii Transilvania din Brasov;
2. Ion Radu, Pantelimon Golu, Ursula Schiopu, Stela Teodorescu - 1983 - Psihologia educatiei si dezvoltarii, Editura Academiei Republicii Socialiste Romania;
3. Dorina Salavastru - 2004 - Psihologia educatiei, Editura Polirom;
4. Viorel Mih - 2010 - Psihologia educationala, volumul 1, Editura ASCR, Cluj-Napoca.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!