Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg

Referat
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4814
Mărime: 102.10KB (arhivat)
Publicat de: Pompiliu Radu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Sandu Vasile
Universitatea de Stat din Moldova

Cuprins

  1. IDENTITATE, SCOPURI ŞI OBIECTIVE 3
  2. STRUCTURA 4
  3. ORGANIZARE 5
  4. Consiliul de Administraţie 5
  5. Consiliul ştiinţific 7
  6. Consiliul privind organizarea studiilor şi a vieţii universitare 8
  7. Comitetul Tehnic Comun 9
  8. Comitete de selecţie 10
  9. Congresul 10
  10. Preşedintele şi vicepreşedinţii 10
  11. Biroul şi biroul extins 12
  12. Componentele 12
  13. Colegiile 12
  14. Colegiul şcolilor doctorale 12
  15. Consiliul consultativ extern 13
  16. Regimul financiar şi contabilitate 14
  17. Libertate academică 14
  18. ANEXA NR. 1 15
  19. ANEXA NR. 2 16

Extras din referat

I. IDENTITATE, SCOPURI ŞI OBIECTIVE

Prin Decretul nr 2008-787 din 18 august 2008 a fost creată Universitatea din Strasbourg transformată în instituţie publică cu caracter ştiinţific, cultural şi profesional.

Universitatea din Strasbourg este una multidisciplinară, integrată pe deplin în Spaţiul european a învăţămîntului superior şi de cercetare, are ca scop fundamental dezvoltarea cercetării, difuzarea şi exploatarea rezultatelor sale, transmiterea cunoştinţelor şi formarea în cele patru domenii identificate de către Codul Educaţiei (disciplinile juridice, economice şi de management,litere şi ştiinţele umaniste şi sociale, ştiinţă şi tehnologie şi disciplini în sistemul de sănătate), cooperare internaţională, orientare şi integrare profesională precum şi difuzarea culturii şi a informaţiilor ştiinţifice şi tehnice.

Ea asigură dezvoltarea echilibrată a acestor patru domenii.

În acest scop, îşi propune să:

- fie un operator internaţional de cercetare, purtătorul unei politice ştiinţifice originale şi inovatoare,

- propună o ofertă vastă de formare, cu scopul de a asigura studenţilor cea mai bună orientare socială şi profesională,

- să prospere oraşul , în domeniul cultural, al artelor şi cel al culturii şi informaţiei ştiinţifice şi tehnice.

Obiectivele sale sunt:

- de a asigura misiunea sa de serviciu public, fiind finanţată de fonduri publice, mobilizînd pe deplin resursele proprii,

- de a spori specificitatea sa europeană, bazată pe influenţa sa de cercetare şi formare în Europa, solidificarea sa în mediul naţional, transfrontalier şi european şi patrimoniul său intelectual, ştiinţific şi cultural eupopean şi renanian,

- de a exercita autonomia sa în mod responsabil: printr-o cultură a instituţiei şi a calităţii bazate pe auto-evaluare internă, o expertiză internaţională externă şi elaborarea obiectivelor multianuale,

- de a dezvolta parteneriate inovatoare cu autorităţile locale, cu instituţii profesionale, industriale şi socio-economice şi europene,

- de a promova paritatea în toate domeniile Universităţii.

II. STRUCTURA

Universitatea din Strasbourg este o instituţie publică cu caracter ştiinţific, cultural şi profesional expusă prevederilor Codului Educaţiei.Ea adoptă statutele curente şi un regulament interior. Sediul său este la Strasbourg.

Universitatea include:

- Organismele de guvernare,

- Componenţa,

- Servicii comune.

Organelor de guvernare includ:

- Organele de conducere:

- Preşedinţia, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii

- Biroul,

- Biroul lărgit

- Organul deliberativ:

- Consiliul de Administraţie.

- Organismele consultative:

- Consiliul ştiinţific,

- Consiliul privind organizarea studiilor şi viaţa universitară,

- Comitetul tehnic paritar,

- Comitetul de igienă şi securitate

- Comisiile paritare a instituţiei,

- Comisia consultativă paritară,

- Comitetele de selecţie,

-Comitetul Electoral consultativ,

- Congresul.

- Organisme de coordonare:

- Colegiul

- Colegiul şcolilor doctorale.

- Organe de control extern:

-Comitetul de orientare Strategică,

- Comitetul de inspecţie.

Universitatea reuneşte unităţile de formare şi de cercetare, şcoli şi institute enumerate în anexă. Preşedintele colaborează cu componenţa Universităţii în pregătirea şi punerea în aplicare a contractului multianual a instituţiei. Crearea, eliminarea sau îmbinarea componentelor sunt incluse în soluţionarea contractului multianual al instituţiei, dacă este cazul, cu modificare şi intră în vigoare conform condiţiilor definite de articolul L713-1 al Codului Educaţiei. Aceasta include, de asemenea, unităţi de cercetare.

Preview document

Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 1
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 2
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 3
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 4
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 5
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 6
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 7
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 8
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 9
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 10
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 11
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 12
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 13
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 14
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 15
Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Structura si Organizarea Universitatii din Strasbourg.doc

Alții au mai descărcat și

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Practică management - Raitar SRL

De ce am ales organizația Raitar ?(Motivație) Pentru efectuarea stagiului de practică am ales firma S.C. RAITAR S.R.L. Motivul care a stat la baza...

Sistemul de Educație Doctorală în Germania

1. Introducere Recunoscut azi în cele mai multe ţări din Europa ca ciclul trei de învăţământ superior (în conformitate cu Procesul Bologna), ca...

Managementul cercetării și management industrial

Curs I DE LA AVENTURA CUNOAŞTERII LA RECREAREA LUMII “Pericolul nu provine de la ceea ce nu cunoaştem, ci de la ceea ce cunoaştem insuficient.”...

Ai nevoie de altceva?