Cuprins
- Cap1: Conceptul de „copil supradotat”
- Cap2: Identificarea copiilor supradotati.
- Cap2.1: Exemplul Portugalia.
- Cap3: Strategii de educatie pentru copiii supradotati.
- Cap 3.1: Accelerarea studiilor.
- Cap 3.2: Gruparea in clase speciale.
- Cap 3.3: Adaptarea curriculara.
- Cap 3.4: Amplificarea curriculara.
- Cap 4: Exemplul S.U.A.
- Cap 5: Exemplu de strategie de educatie neadecvata.
- Cap 6: Problema principala a copilului supradotat.
- Cap 7: Sfaturi pentru alegerea unui program pentru copilul supradotat.
- Cap 8: Concluzii.
- Cap 9: Bibliografie.
- Cap 10: Contact.
Extras din referat
Cap1: Conceptul de „copil supradotat”
Pentru a putea vorbi de strategii de educatie pentru copii supradotati trebuie, in primul rand, sa cunoastem definitiile legate de aceasta notiune de “copil supradotat”.
Definitie : Copiii supradotati si talentati sunt cei care sunt identificati de catre persoanele calificate profesional, care poseda abilitati demonstrate sau potentiale ce arata o mare capacitate de realizare in domenii ca intelectul, creativitatea, activitatea academica, capacitatea de lider sau in artele teatrale si vizuale si care din acest motiv necesita activitati sau servicii speciale ce nu sunt oferite de obicei de catre scoala.
Este posibil ca acesti copii capabili de realizari inalte sa nu-si fi demonstrat inca potentialul printr-un randament inalt. Ei pot avea potential in oricare din urmatoarele arii, fie separat, fie in combinatii:
- capacitate intelectuala generala.
- aptitudine academica specifica.
- gandire creativa sau productiva.
- capacitate de lider.
- arte vizuale si reprezentative.
- capacitate psihomotorie.
Cap2: Identificarea copiilor supradotati.
Identificarea copiilor talentati a fost realizata traditional printr-o combinatie de proceduri ce include teste de inteligenta, activitatea scolara si identificarea de catre profesor. Masuratorile aditionale de creativitate si gandire productiva sunt testate experimental.
Cap2.1: Exemplul Portugalia.
Un mod de identificare a copiilor supradotati foarte bine pus la punct il intalnim in Portugalia si consta in faptul ca institutiile de educatie prescolara trebuie sa garanteze printr-o forma pedagogica dezvoltarea urmatoarelor aspecte:
Caracteristici in planul invatarii:
-vocabular avansat pentru nivelul de varsta/ nivelul scolar.
-Interes pentru lectura.
Caracteristici motivationale:
-perseverenta in efectuarea temelor.
-perfectionism.
Caracteristici in planul creativitatii:
-sporita pentru un numar mare de aspecte
-originalitate in rezolvarea problemelor si in asocierea ideilor
Caracteristici de lider:
-incredere in sine si in succesul alaturi de cei asemeni lui
-adaptabilitate la situatii noi
Caracteristici in planul judecatii morale si sociale:
-interes si preocupare pentru toate problemele existente
-interes pentru relatii cu copii mai mari si adultii.
Toate aceste aspecte, fundamentate pedagogic, trebuie sa fie definite pe baza etapelor procesului de identificare individuala si trebuie sa se finalizeze intr-un raport scris. Raportul, impreuna cu instructiunile, va fi trimis la inspectoratul scolar de care apartine copilul, pentru a i se oferi acestuia interventia educationala adecvata nevoilor sale prin cadre specializate in domeniu.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategii Educative pentru Copiii Supradotati.DOC