Strategii educative pentru copiii supradotați

Referat
5.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2019
Mărime: 33.96KB (arhivat)
Publicat de: Alexandrina Stancu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lect.univ.dr. Andreea SZILAGYI
Referat pt sesiunea de comunicari. UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI Facultatea Ingineria Sistemelor Biotehnice (I.S.B.) Sesiunea de Comunicari Stiintifice Studentesti 2006

Cuprins

  1. Cap1: Conceptul de „copil supradotat”
  2. Cap2: Identificarea copiilor supradotati.
  3. Cap2.1: Exemplul Portugalia.
  4. Cap3: Strategii de educatie pentru copiii supradotati.
  5. Cap 3.1: Accelerarea studiilor.
  6. Cap 3.2: Gruparea in clase speciale.
  7. Cap 3.3: Adaptarea curriculara.
  8. Cap 3.4: Amplificarea curriculara.
  9. Cap 4: Exemplul S.U.A.
  10. Cap 5: Exemplu de strategie de educatie neadecvata.
  11. Cap 6: Problema principala a copilului supradotat.
  12. Cap 7: Sfaturi pentru alegerea unui program pentru copilul supradotat.
  13. Cap 8: Concluzii.
  14. Cap 9: Bibliografie.
  15. Cap 10: Contact.

Extras din referat

Cap1: Conceptul de „copil supradotat”

Pentru a putea vorbi de strategii de educatie pentru copii supradotati trebuie, in primul rand, sa cunoastem definitiile legate de aceasta notiune de “copil supradotat”.

Definitie : Copiii supradotati si talentati sunt cei care sunt identificati de catre persoanele calificate profesional, care poseda abilitati demonstrate sau potentiale ce arata o mare capacitate de realizare in domenii ca intelectul, creativitatea, activitatea academica, capacitatea de lider sau in artele teatrale si vizuale si care din acest motiv necesita activitati sau servicii speciale ce nu sunt oferite de obicei de catre scoala.

Este posibil ca acesti copii capabili de realizari inalte sa nu-si fi demonstrat inca potentialul printr-un randament inalt. Ei pot avea potential in oricare din urmatoarele arii, fie separat, fie in combinatii:

- capacitate intelectuala generala.

- aptitudine academica specifica.

- gandire creativa sau productiva.

- capacitate de lider.

- arte vizuale si reprezentative.

- capacitate psihomotorie.

Cap2: Identificarea copiilor supradotati.

Identificarea copiilor talentati a fost realizata traditional printr-o combinatie de proceduri ce include teste de inteligenta, activitatea scolara si identificarea de catre profesor. Masuratorile aditionale de creativitate si gandire productiva sunt testate experimental.

Cap2.1: Exemplul Portugalia.

Un mod de identificare a copiilor supradotati foarte bine pus la punct il intalnim in Portugalia si consta in faptul ca institutiile de educatie prescolara trebuie sa garanteze printr-o forma pedagogica dezvoltarea urmatoarelor aspecte:

Caracteristici in planul invatarii:

-vocabular avansat pentru nivelul de varsta/ nivelul scolar.

-Interes pentru lectura.

Caracteristici motivationale:

-perseverenta in efectuarea temelor.

-perfectionism.

Caracteristici in planul creativitatii:

-sporita pentru un numar mare de aspecte

-originalitate in rezolvarea problemelor si in asocierea ideilor

Caracteristici de lider:

-incredere in sine si in succesul alaturi de cei asemeni lui

-adaptabilitate la situatii noi

Caracteristici in planul judecatii morale si sociale:

-interes si preocupare pentru toate problemele existente

-interes pentru relatii cu copii mai mari si adultii.

Toate aceste aspecte, fundamentate pedagogic, trebuie sa fie definite pe baza etapelor procesului de identificare individuala si trebuie sa se finalizeze intr-un raport scris. Raportul, impreuna cu instructiunile, va fi trimis la inspectoratul scolar de care apartine copilul, pentru a i se oferi acestuia interventia educationala adecvata nevoilor sale prin cadre specializate in domeniu.

Preview document

Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 1
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 2
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 3
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 4
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 5
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 6
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 7
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 8
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 9
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 10
Strategii educative pentru copiii supradotați - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Strategii Educative pentru Copiii Supradotati.DOC

Alții au mai descărcat și

Dezvoltarea creativității elevilor prin activități extracuriculare

Ca expresie a modernizarii procesului de invatamant, didactica contemporana promoveaza concepte si atitudini educationale noi, o flexibilizare...

Particularitățile copiilor dotați

Particularitatile copiilor dotati 1.Introducere Cine sunt acesti copii superdotati? Exista ei cu adevarat? Daca da, cum pot fi ei identificati?...

Complexitatea procesului instructiv - educativ la nivel preșcolar

I.Complexitatea procesului instructiveducativ,la nivel prescolar. In abordarea problematicii complexitatii procesului de invatamant trebuie...

Probleme de integrare a copiilor cu cerințe educative speciale

Probleme de integrare a copiilor cu Cerinte Educative Speciale Ca fiinta sociala, omul este dependent de ceilalti oameni. Aceasta dependenta...

Cum organizează educatoarea activitatea de grup pentru a învăța copilul să lucreze eficient cu ceilalți

Grupul reprezinta un număr de persoane care comunica între ele, destul de des, într-o perioadă de timp .Numărul lor este mic astfel încât să poată...

Învățarea prin cooperare și învățarea (inter)activ-creativă. metode și tehnici interactive de grup

„Învatarea prin cooperare, în acceptiunea noastra, este termenul generic oferit pentru setul de metode si tehnici ce detaliaza diferitele...

Parteneriat educațional grădiniță-familie, mijloc de relaționare

Ce este parteneriatul? „Parteneriatul reprezintă procesul de colaborare dintre două sau mai multe părţi care acţionează împreună pentru realizarea...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Te-ar putea interesa și

Intervenții psihopedagogice asupra copilului supradotat

Astăzi persistă în psihologie întrebarea dacă inteligența este capacitatea generală de achiziție a cunoștinţelor, de rațiune și rezolvare de...

Evaluarea și Abordarea Individualizată în Contextul lor Incluzive

Educaţia incluzivă este o abordare şi un proces continuu de dezvoltare a politicilor şi practicilor educaţionale, orientate spre asigurarea...

Strategii de Educație pentru Elevii Supradotați

Introducere Trăim vremuri în care acumularea greşelilor umane a dus la grave crize de tot felul. Un exemplu ar putea fi încălzirea globală care ne...

Identificarea supradotaților

Premisele cercetarii supradotarii ,semnalate in literatura de specialitate(Gagne,1994; Gallagher,1987etc)permit clasificarea mai multor probleme...

Educație, calitate, excelență

Program de formare continua ”EDUCATIE, CALITATE, EXCELENTA” III.Principii şi indicatori ai calităţii.Autoevaluarea şi evaluarea externă a şcolii...

A instrui pentru învățarea permanentă

PROBLEMATICA GENERALA A DISCIPLINEI . INVATARE,CUNOASTERE, INSTRUIRE - NOTIUNI FUNDAMENTALE Psihopedagogia invatarii, componenta a curriculum-ului...

Pedagogie

OBIECTUL PEDAGOGIEI a) Definiţia pedagogiei O ştiinţă este un sistem de adevăruri referitoare la un domeniu al realităţii. Pentru a se...

Psihologia educației

1. PSIHOLOGIA EDUCAȚIEI ȘI ROLUL SĂU ÎN FORMAREA VIITOARELOR CADRE DIDACTICE. Procesul de construcție a cunoștințelor în psihologia educaționala...

Ai nevoie de altceva?