Strategii de prevenție și intervenție în violența școlară

Extras din referat

Prevenirea si interventia in cazul violentei scolare, ca demers specific, integrat in strategia de diminuare a infractionalitatii la scara societatii, trebuie sa realizeze doua obiective, corelate intre ele: pe de o parte, eliminarea/diminuarea cauzelor si conditiilor care genereaza conduite deviante, iar pe de alta parte, resocializarea, recuperarea morala si sociala a elevilor violenti. 
Diminuarea violentei scolare presupune abordarea concomitenta a aspectelor legate de: 
- Comportament si disciplina: codul de reguli de conduita (cum ar fi, de exemplu, regulamentul de ordine interioara al fiecarei scoli), relatiile elevi-elevi si elevi-profesori, inregistrarea si evaluarea actelor de violenta etc.;
- Dezvoltarea spirituala, morala, culturala si sociala a comunitatii in care se integreaza scoala: valorile promovate, oportunitati, implicarea in activitati extracurriculare etc.;
- Oferirea in scoala de sanse egale pentru toti la exprimare si succes; un raport echilibrat intre competitie si cooperare;
- Satisfacerea nevoilor speciale; pentru copiii vulnerabili este necesara asigurarea unui climat de securitate.
Strategiile de combatere a violentei scolare au abordat fenomenul in moduri diferite, in functie de specificul cultural, de tipul de violente si de resursele existente. Majoritatea strategiilor aplicate in scopul diminuarii conduitelor violente in scoala au in comun masuri precum:
- promovarea unui cod normativ coerent si clar vizavi de violenta; de exemplu, in Norvegia, un asemenea cod includea urmatoarele reguli: ,,Nu vom agresa alti copii"; ,,Vom incerca sa-i ajutam pe copiii care au fost agresati" etc.;
- o importanta mai mare acordarii educarii: parintilor - cum sa intervina


Fisiere in arhiva (1):

  • Srategii de Preventie si Interventie in Violenta Scolara.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!