Stima de sine la copiii cu CES

Extras din referat Cum descarc?

Atunci cand interactionezi cu alte persoane in diverse situatii, prima impresie se formeaza pe baza imaginii pe care celalalt o dezvaluie si o prezinta ca fiind propie. Aceasta imagine este sustinuta de un element important in existenta individului fie interioara sau fie exterioara respectiv stima de sine. Fiind permanent sub impactul relationarii, m-a interesat conceptul de ,,stima de sine'' si modul in care influenteaza conceptia comportamentul unui individ. Se stie ca o stima de sine inalta este benefica pentru individ atata timp cat nu depaseste limetele realului si ca stima de sine scazuta atrage multiple consecinte asupra personalitatii. 
Traind intr-o societate a carei complexitate este intr-o continua crestere, face ca toti oamenii sa fie pusi in fata provocarilor de a se adapta unei lumi care nu mai este la fel de sigura si predictibila cum era odata, iar din punctul de vedere al copiilor, cresterea si maturizarea sunt mult mai dificile. Datorita acestor schimbari continue, stresul specific copilariei a atins cote maxime, ceea ce subliniaza necesitatea acordarii unei atentii mai mari dezvoltarii emotionale in randul copiilor. 
Desi parintii au cea mai mare responsabilitate in acest sens, scoala poate sa incurajeze o astfel de invatare. Cadrele didactice au responsabilitatea nu doar de a oferi cunostinte si date elevilor, ci si de a-i invata abilitatile de supravietuire necesare pentru a face fata cu succes provocarilor vietii in lumea contemporana.
In functie de diferite criterii stima de sine comporta mai multe forme:
-  Nivelul stimei de sine 
1.Stima de sine inalta, pozitiva -  distingandu-se doua viziuni teoretice importante.
Autori ca Hoyle au stabilit idea ca a avea stima de sine inalta inseamna ca ,,persoana in cauza este mandra de cine si cum este, se simte superioara majoritatii, gata oricand sa se protejeze contra amenintarilor care pun in discutie imaginea favorabila pe care o are despre sine, deci o astfel de persoana se antreneaza destul de usor in activitati de promovare a propriului eu (Baumeister, 1989, dupa Cramaruc, 2007, p.23). 
Multiple cercetari pe stima de sine inalta au evidentiat cateva tipuri esentiale de comportament ale persoanelor cu stima de sine inalta, ele apeleaza mai des la atributele de auto-complezenta, isi asuma succesul cu usurinta iar esecul il atribuie unor cauze externe (Tennen si Herzberger, 1987, dupa Cramaruc, 2007, p.23) pe cand persoanele cu stima de sine inalta obtin o performanta scazuta sau sunt insultate, raspund vehement protestand si insultand pe ceilalti (Crocker, 1987, Gibbons, 1991, dupa Cramaruc, 2007, p.23-24); atunci cand cineva obtine o performanta mai buna, persoanele cu stima de sine inalta insista pentru continuarea competitiei pentru a se ajunge la comparari suplimentare a performantei (Wood, 1994, dupa Cramaruc, 2007, p.24); atunci cand le este amenintat eul, ele sunt inclinate sa insiste pe stabilirea unor scopuri dificile cu riscul de a obtine un rezultat final mai slab decat persoanele cu stima de sine scazuta (Baumeister, 1993, dupa Cramaruc, 2007, p.24).
A doua viziune asupra persoanelor cu stima de sine inalta rezida din conceptiile teoriilor umaniste, avandu-l ca reprezentant pe Rogers potrivit caruia o persoana cu stima de sine inalta se percepe ca fiind intodeauna o fiinta valoroasa, este multumita de sine si se respecta, acceptandu-si defectele. Sentimentele pozitive ale acestor persoane fata de propia lor fiinta sunt fondate pe convingerea valorii intrinseci a individului si in plus cand esecurile cotidiene intervin, stima de sine nu le este afectata. (Cramaruc, 2007, p.24-25)


Fisiere in arhiva (1):

  • Stima de sine la copiii cu CES.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Cramaruc, N. (2007), Stima de sine si anxietatea profesorului -  invatamant special si de masa, Iasi: Editura Lumen 
2. ,,Interventiile comportamentale in ADHD'',accesat la adresa:https://www.dropbox.com /sh/piupyigrp04nd2a/AAAwUFYzwjG7Ibq4b5Bl0maa?dl=0&preview=Interventiile-Comportamentale-in-Adhd.doc, in data 21. 01. 2017;


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!