Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1811
Mărime: 14.10KB (arhivat)
Publicat de: Felix Scurtu
Puncte necesare: 5
referat comisia metodica invatamant special

Extras din referat

Ministerul Educatiei din Ontario incurajeaza consiliile scolare din provincie sa ofere o gama de posibilitati de plasament tuturor elevilor cu cerinte speciale, in cazul nostru cei care sunt surzi sau hipoacuzici. Acesti elevi pot fi plasati: intr-o clasa obisnuita, modificand programul; intr-un grup mic, in sanul unei clase obisnuite, unde primesc o instruire adaptata, fie in clasa, fie in exteriorul clasei; intr-o clasa de elevi cu cerinte speciale; sau, ocazional, in Centrul Jules-Leger sau intr-o scoala provinciala pentru copii surzi.

Pentru ca e important sa li se permita acestor elevi sa ramana in colectivitatea lor cat mai mult posibil, ministerul incurajeaza consiliile scolare sa ofere programe la scara locala. In acelasi timp, scoala de masa nu se potriveste tuturor elevilor care au o surditate sau o pierdere auditiva si unii dintre ei prefera sa frecventeze o scoala speciala, cum este Centrul Jules-Leger sau o scoala provinciala pentru copii surzi. De altfel, plasamentul trebuie sa tina cont de etapa de dezvoltare a elevului si se poate schimba pe masura ce copilul creste. Este important deci sa fii in acord cu nevoile acestor elevi si sa le respecti preferintele in fiecare etapa a scolaritatii lor. De exemplu, nu de putine ori in adolescenta elevii se exprima in favoarea frecventarii scolii specializate, cum este Centrul Jules-Leger sau a unei scoli provinciale, mai ales pentru a face parte dintr-o comunitate de surzi.

Scolile specializate tin cont de importanta modalitatii vizuale de predare pentru acesti elevi si ofera un mediu pozitiv. Mediul comunicativ in aceste scoli este foarte bogat; se insista aici asupra importantei culturii surzilor ca facand parte din educatia globala a elevilor. Gratie programelor si serviciilor lor speciale, care nu sunt oferite in scolile obisnuite, scolile specializate asigura o buna incadrare a elevilor care sunt inscrisi aici cu titlu de asistati. Un alt avantaj, personalul acestor scoli contine persoane surde care, in afara functiilor lor profesionale, servesc ca modele pentru elevii surzi.

In scolile provinciale, comunicarea cu elevii se face in mod obisnuit cu ajutorul unui limbaj gestual, fie Limbajul American al Gesturilor (ASL), fie un alt sistem ce incorporeaza semnele si engleza. In Centrul Jules-Leger, se foloseste LSQ (limba semnelor din Quebeque) ca si ASL pentru a comunica cu elevii. Aceste mijloace utilizeaza la maximum capacitatea elevilor de a comunica in maniera vizuala mai mult decat orala. Folosirea de catre toti si in toate imprejurarile a unui limbaj vizual este un aspect central al programului acestor scoli, care se disting de asemenea prin atitudinea valorizanta fata de surditate – considerata ca o diferenta mai mult decat un handicap.

Servicii de sprijin: Munca in echipa

Pentru a raspunde in modul cel mai eficace posibil la nevoile de invatare ale elevilor care prezinta o pierdere auditiva, se impune munca in echipa. Internatul, scoala si comunitatea trebuie, toate, sa faca parte din echipa care va pune in mod esential accentul pe copil. Acasa, parintii sunt responsabili de bunastarea copilului. Ei trebuie sa fie siguri ca pot conta de fiecare data pe scoala si pe comunitate.

Atitudinea profesorilor cu privire la elev este extrem de importanta pentru dezvoltarea comportamentului, integrarea sociala si rezultatele scolare ale acestuia. Personalul intructiv-educativ trebuie sa se simta confortabil cu elevii ce au o surditate, stiind ca exista specialisti inalt calificati in acest domeniu care pot oferi serviciile de sprijin necesare.

Bibliografie

Brosura “Surditate si comunicare” – (trad.) Maricica Botescu

Verza F “Introducerea în psihopedagogia specială şi asistenţa socială”, Ed Fundatiei Humanitas, 2002

Weihs T J “Copilul cu nevoi speciale”, Ed Triade, Cluj Napoca, 1998

Arcan P, Ciumageanu D “Copilul deficient de auz”, Ed Facla

Preview document

Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada - Pagina 1
Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada - Pagina 2
Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada - Pagina 3
Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada - Pagina 4
Sistemul de Educație a Deficienților de Auz din Canada - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Educatie a Deficientilor de Auz din Canada.doc

Te-ar putea interesa și

Psihodiagnostic

CURS NR.1 ISTORICUL PSIHODIAGNOSTICULUI Termenul diagnostic este cunoscut, în special, din patologie.El desemneaza, dupa R. Lafon, recunoasterea...

Ai nevoie de altceva?