Rolul paradigmei curriculumului in organizarea sistemelor educationale in educatia contemporana

Extras din referat Cum descarc?

Reformele invatamantului, proiectate mai ales dupa 1969, au incercat sa rezolve disfunctionalitatile aparute in contextul "crizei mondiale a educatiei", concretizata prin contradictia existent intre cererea si oferta unei instruiri de calitate, intre resursele investite si rezultatele obtinute in timp.
Astfel, in perioada predecembrista, asa cum deducem din titulatura institutiei, invataceii aveau parte de instructie, care reprezenta un ansamblu de cunostinte predate prin care se urmareste dezvoltarea culturii generale; asadar, instructia, privita ca mustruluiala, avea la baza predarea, nepunandu-se foarte mult baza pe invatare sau evaluare.
Instructia urmarea dezvoltarea capacitatilor fizice si psihice ale individului care, dupa finalizarea invatamantului obligatoriu era direct propulsat in campul muncii. Educatia, privita ca instructie era deosebit de severa, elevul fiind mereu monitorizat de securitate. Procesul instructiv se desfasura de luni pana sambata, scolarii studiind, pe langa materiile de baza si economie politica sau socialism stiintific, limba rusa fiind obligatorie. Manualele erau de tip unic si se distribuiau gratuit.
In cadrul orelor de practica, scolarii erau dusi la cules de mere sau porumb, baietii faceau traforaj, iar fetele crosetau.
Invatamantul avea ca scop formarea personalitatii si caracterelor neintrerupte de esecuri, nefiind admis ca elevii patriei sa pice vreun examen, regula fiind aceea ca, "partidul nu educa lenesi".
Ca si titulatura, Ministerul Instructiei Publice a luat fiinta inca din anul 1949 cand, sistemul educational era total sub controlul Partidului Comunist Roman sprijinit de Uniunea Sovietica. In aceasta perioada educatia era privita ca un instrument important de a controla oamenii si de a crea "omul nou". In urma reformelor din acest an, un numar mare de educatori si profesori au fost arestati, iar altii necalificati, dar "ascultatori" de partid le-au luat locul, a intervenit ateismul stiintific in locul religiei, autorii clasici au fost interzisi. Tot cu aceasta ocazie, s-a stabilit ca varsta debutului scolaritatii sa fie la sapte ani, iar invatamantul obligatoriu de douasprezece clase a fost oprimat dupa 1989.
Incepand cu acest an, odata cu democratizarea sistemului a luat fiinta Ministerul Invatamantului care, a fost intr-un continuu proces de reorganizare. Invatamantul, ca si concept se referea la un mod diferit de a actiona si a gandi. Aceasta, propunea, ca si optionala varsta de trei- sase ani pentru copiii dornici sa mearga la gradinita, scolarizarea incepea de la varsta de sase - sapte ani, iar invatamantul a devenit obligatoriu doar pana in clasa a zecea.
Dezvoltarea educatiei, in general, si cea a invatamantului, indeosebi, au determinat aparitia treptata, in fiecare tara, a unui ansamblu de institutii scolare de diferite grade, profile si forme, care au alcatuit sistemul de invatamant al acelei tari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul paradigmei curriculumului in organizarea sistemelor educationale in educatia contemporana.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Cucos, C., 2006, Pedagogie, Ed. Polirom, Bucuresti
2. Dragu, A., Cristea, S., 2003, Psihologie si pedagogie scolara, Ed.Ovidius, Constanta
3. Jinga, I., Istrate, E.,2006, Manual de Pedagogie, Ed. All, Bucuresti
4. Joita, E., si colaboratori, 2003, Pedagogie si elemente de psihologie scolara, Ed. Arves
5. Dogaru-Ulieru V., Draghicescu. L., 2011, Educatie si dezvoltare profesionala,Ed. Scrisul Romanesc, Bucuresti


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!