Rolul Metodelor si Tehnicilor Interactive de Grup in Dezvoltarea unor Trasaturi de Caracter Deziderabile la Scolarul Mic

Extras din referat Cum descarc?

Pornind de la maxima ca Nimic nu este usor in aceasta lume si fiecare lucru isi are importanta lui,in misiunea de invatator avem in vedere realizarea eficienta a unei sarcini cu tinta pe metode si tehnici pentru o invatare activa, care sa duca la declansarea constiinciozitatii atat a invatatorului cat si a elevului.
Activizarea predarii-invatarii presupune folosirea unor metode, tehnici si procedee care sa-l implice pe elev in procesul de invatare urmarindu-se dezvoltarea gandirii, stimularea creativitatii, dezvoltarea interesului pentru invatare in sensul formarii lui ca participant activ la procesul de educatie. Astfel, elevul este angajat sa inteleaga lumea in care traieste si sa aplice in diferite situatii de viata ceea ce a invatat.
Fiecare elev simte nevoia apartenentei la o comunitate(familie, clasa, scoala), sa fie apreciat si respectat in cadrul acesteia, sa fie folositor altora.
Pentru ca o clasa sa fie o comunitate de invatare, invatatorul si elevii ar trebui sa fie preocupati pentru construirea ei in toate activitatile.
O clasa care functioneaza ca o comunitate optima pentru invatare presupune ca elevii sa se simta respectati, intelesi, sa aiba grija unii de altii, sa aiba nevoi, scopuri si valori comune, sa decida impreuna.
ROLUL STRATEGIILOR DIDACTICE INTERACTIVE IN ACTIVITATEA
INSTRUCTIV - EDUCATIVA
Locul central pe care-l ocupa strategiile de predare-invatare in cadrul tehnologiei didactice este dat de faptul ca proiectarea si organizarea lectiei se realizeaza in functie de decizia strategica a cadrului didactic, corelata cu interesele si dorintele elevilor.
Strategiile didactice interactive au un rol esential si ocupa un loc important in toate cele trei faze ale conceperii si realizarii activitatii didactice.Prima faza o constituie proiectarea , atunci cand, in functie de factorii care influenteaza alegerea strategiei, profesorul decide ce strategie va folosi in activitatea de predare-invatare.Opteaza pentru o strategie bazata pe invatarea prin cooperare sau prin competitie, prin cercetare, descoperire sau prin receptare activa a informatiilor.Faza de desfasurare a activitatii, atunci cand se materializeaza, se concretizeaza strategia didactica aleasa in mod flexibil si prin adaptari continui.Faza(auto)evaluarii, care are in vedere aprecierea rezultatelor si a calitatii strategiilor didactice aplicate.
Indiferent de configuratia concreta a diferitelor modele de proiectare a lectiei,toate acorda strategiilor didactice un rol esential in realizarea obiectivelor instructiv-educative.(Dan, Potolea,1989, p.142)
Menirea strategiilor este aceea de a crea sanse elevilor, de a se implica in situatii concrete de invatare, in asa fel incat abilitatile sa fie dobandite la un nivel calitativ superior.
Date fiind rolul si importanta recunoscute ale strategiilor didactice in provocarea si realizarea invatarii in clasa, locul pe care-l ocupa acesta in cadrul etapelor de proiectare didactica este dat de momentul in care se stabileste CUM anume se va proceda, in raport cu celelalte componente ale activitatii instructiv  educative.
In proiectarea activitatii instructiv-educativa se opteaza pentru un tip de experienta de invatare, un tip de lectie (mixta, de formare de priceperi si deprinderi, de recapitulare, de verificare, activitati creative), stabileste scopurile (informative, formative si educative) si obiectivele operationale, structureaza si adapteaza continutul lectiei, decide asupra unei strategii didactice in functie si de resursele umane, materiale, de timp, de principiile didactice, realizand combinatii optime intre metode, tehnici, procedee, mijloace de invatamant si formele optime de organizare a colectivului.
Predarea  invatarea  evaluarea activitatii didactice succed si incud toate aceste operatii si decizii strategice depinzand in mare masura de buna lor corelare si deducere reciproca, precum si de creativitatea cadrelor didactice si de alti factori ce tin de elevi (personalitatea, nivelul de pregatire, motivatia). Accentul se pune nu pe CE voi preda elevilor ci pe CUM voi reusi sa-i determin pe elevi sa invete. Putem sa afirmam ca strategiile didactice constitue cheia reusitei activitatii instructiv educative si elementul ei central.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Metodelor si Tehnicilor Interactive de Grup in Dezvoltarea unor Trasaturi de Caracter Deziderabile la Scolarul Mic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!