Psihopegogia jocului

Extras din referat Cum descarc?

Realizeaza si redacteaza un proiect/program de interventie socioeducationala pentru prescolari, scolari mici si mari prin joc, activitati de loisir. (Comportamentul problema -  conflict cu educatorul/colegii/parintii).
Conflictul este un fenomen psihosocial tridimensional, care implica: o componenta cognitiva (gandirea, perceptia situatiei conflictuale), o componenta afectiva (emotiile si sentimentele) si o componenta comportamentala (actiunea, comunicarea). Putem considera conflict orice forma modificata, afectata, alterata, negativa a relatiilor social-umane.
Psihologul clinic T. Gordon afirma ca in mediul scolar pot exista doua tipuri de conflicte: ,,conflicte de valori si conflicte de satisfacerea nevoilor personale". Insa, conflictul copil-cadru didactic are la baza cauze multiple precum: nerezolvarea unor stari mai vechi, pe fondul carora se acumuleaza noi tensiuni; supraincarcarea cu sarcini nediferentiate, corelata cu evaluarea incorecta; evaluarea subiectiva a cunostintelor si a comportamentului afectiv-atitudinal; acordarea unei importante sporite informativului si mai putin formativului; nevalorificarea preocuparilor elevilor de studiu independent, de afirmare a creativitatii, de completare a cunostintelor prin activitati extrascolare; reducerea diversificarii metodelor activ-participative si de implicare efectiva a elevilor in activitatea de predare -  invatare; folosirea abuziva a muncii frontale care blocheaza afirmarea unor elevi; aplicarea insuficienta a variatelor forme si retete de comunicare cu toti elevii; neacceptarea unor opinii opuse sau modificate exprimate de elevi; recurgerea la autoritate in rezolvarea unor probleme care se ivesc; pasivitatea sau amanarea rezolvarii unor probleme; nestapanirea unor nemultumiri cauzate extern, dar prelungite in clasa; neadaptarea la evolutia dezvoltarii elevilor, la particularitatile de varsta; lacune in formarea deprinderilor de cunoastere reciproca, de munca in grup, de cooperare, de acceptare reciproca; neantrenarea elevilor in managementul activitatii -  in organizare, in luarea deciziilor curente, in coordonare, in evaluare, in reglare; elevii nu cunosc consecintele neparticiparii la activitati; neutilizarea relatiilor de comunicare in afara lectiilor, in cadrul activitatilor extrascolare pentru comunicare, cunoastere, stimulare, rezolvare de probleme; slaba comunicare cu parintii pentru cunoasterea evolutiei elevilor si stabilirea unui parteneriat in solutionarea tensiunilor ivite; analize, aprecieri eronate, subiective ale comportamentului elevilor; stil permisiv sau, dimpotriva, autocratic, rigid.
Pentru a evita aparitia acestor tipuri de conflict, profesorul nu trebuie sa-si utilizeze puterea in mod discretionar, cu scopul de a evidentia lipsa de putere a elevilor. Autoritatea profesorului trebuie sa se manifeste constructiv prin crearea unui mediu propice invatarii, prin mentinerea ordinii si prin evidentierea a ceea ce este mai bun din elevi. In schimb, autoritarismul solicita implicit supunere oarba si conformismul din partea elevilor. Desi pare eficient, autoritarismul rezolva problemele doar pe termen scurt si doar superficial, intrucat conflictul cu elevii si ostilitatea acestora se vor mentine. De aceea, trebuie gandita si realizata exercitarea autoritatii, dar fara a cadea in autoritarism. Pentru aceasta profesorul trebuie sa: stabileasca reguli de conduita cu ajutorul elevilor, sa discute cu elevii importanta fiecarei reguli si sa decida impreuna cu elevii consecintele pentru incalcarea regulilor. Orice rezolvare a conflictelor implica o mai buna comunicare cu elevii. Cu cat comunicarea este mai buna si mai completa, cu atat crearea unui climat de siguranta fizica si psihica va fi mai probabila, iar conflictele vor fi mai usor de rezolvat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Psihopegogia jocului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Cristina Stancu, Conflictul cu parintii, cauza multor problemele pe care copilul le are mai tarziu in societate, 2017 
Daniela Stanciu, Cum gestionam conflictele cu copilul nostru adolescent, 2015
Florina Chirvasiu, Medierea conflictelor scolare, 2010, Editura Sfantul Ierarh Nicolae
Maria Varlan, Conflictele scolare: tipuri, cause, solutii, 2010
www.printesaurbana.ro
www.iteach.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!