Psihopedagogia adolescenților și adulților

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2693
Mărime: 20.14KB (arhivat)
Publicat de: Raluca Dobre
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Adolescenţa se caracterizează prin accelerarea dezvoltării tuturor proceselor, o intelectualizare intensă, dezvoltare a gândirii abstracte, prin îmbogăţirea şi lărgirea încorporării de conduite adulte etc. Exprimarea independenţei nu mai este deziderativă şi revendicativă, ci expresivă, naturală:

• adolescentul caută mijloace personale de a fi şi de a apărea în ochii celorlalţi;

• îl interesează responsabilităţi în care să existe dificultăţi de depăşit spre a-şi măsura forţele;

• individualizarea şi constiinţa de sine devin mai dinamice şi caută dimensiuni noi de “demnitate” şi “onoare”;

• apropierea de valorile culturale este deasemenea largă şi din ce în ce mai avertizat;

• de la o formă de evaluare impulsivă critică se trece la forme de evaluare în care caută să se exprime originalitatea;

• “gustul” personal are mai mare pregnanţă şi se poate susţine, demonstra;

• intensă este şi socializarea aspiraţiilor, aspectele vocaţionale, profesionalizarea ce se conturează treptat, cuprinzând în esenţă şi elemente importante ale concepţiei despre lume şi viaţă.

Comportamentul reprezintă ansamblul reactiilor adaptative, obiectiv-observabile, pe care un organism prevazut cu sistem nervos le executa ca raspuns la stimulii din ambianta (Tilquin). Comportamentul este, asadar, expresia exterioara a raporturilor dintre individ si mediu, a echilibrului pe care individul îl realizeaza în procesul dinamic de integrare în viata sociala si care este obiectivat, de regulă, într-un sistem de fapte sau de actiuni supuse unei aprecieri morale. Mai putem defini comportamentul ca fiind conduita unui subiect luat în considerare într-un mediu si timp date, având semnificatie adaptativa si întotdeauna subordonându-se unui sens (scop). Pe fondul interactiunii copilului cu scoala, cu familia, cu grupurile de prieteni, sau de cunostinte etc, pot aparea comportamente adapta-tive, sau, dimpotriva, se pot contura comportamente dezadaptative, aflate în conflict cu normele sociale (unanim acceptate de societate) care cultiva un tip de “comportament normal”. Comportamentul copilului/adolescentului este puternic influentat de-a lungul ontogenezei lui de dezvoltarea psihogenetica a individului si de mediul social în care acesta traieste si munceste.

Tulburarile de comportament sau modificarile de comportament sunt forme de dezechilibru psihic, ce implica tulburari în sfera emotional-volitiva, ca urmare a unei leziuni cerebrale pre- sau post-natale, a unor structuri psihice morbide de natura sociogena (I. Strachinaru, 1994). Aceste devieri de conduita sunt, asadar, nu doar abateri de la normele starii de sanatate, ci si de la normele morale, cu daune resimtite în raporturile sociale normale. Criteriile de diferentiere ale unui comportament normal fata de un comportament deviant difera foarte mult de la o cultura la alta, de la o epoca la alta. în literatura de specialitate, în afara termenului de “tulburare de comportament” (adoptat de Comisia de Nomenclatura a Congresului Mondial de Psihiatrie Infantila din 1950), exista numeroase alte denumiri folosite pentru a desemna aceeasi realitate. Astfel, Yonbrel vorbeste despre “copilul rau”, Wallon despre “copilul turbulent”, Beaujean despre “copilul revoltat”, Lafon despre “inadaptare juvenila” etc. (R. Rascanu, 1994). în tara noastra, R. Rascanu, în 1980 a introdus termenul de “sindrom comportamental” sau “comportamentism”.

Preview document

Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 1
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 2
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 3
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 4
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 5
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 6
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 7
Psihopedagogia adolescenților și adulților - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Psihopedagogia Adolescentilor si Adultilor.docx

Alții au mai descărcat și

Tulburările de personalitate

Tulburarile de personalitate Interesul acordat azi studiului personalitatii este deosebit si acest lucru reiese cu usurinta din abundenta...

Motivația învățării și reușita școlară

INTRODUCERE Actualitatea și importanța temei abordate. Volumul imens de informaţie de care dispune azi omenirea şi ritmul alert în care aceasta...

Probleme Psihologice Tipice ale Vârstei Preadolescenței și Adolescenței

Definitia psihologiei : Psihologia – se defineste ca stiinta care studiaza, cu ajutorul unor metode obiective specifice, organizarea...

Agresivitatea în Adolescență

I. CUVINTE CHEIE: adolescenţă, agresivitate, violenţă II. INTRODUCERE: Agresivitatea este o trăsătură generală a fiinţei umane, o stare psihică...

Adolescența - perioada de tranziție de la copilărie la maturitate

Adolescența a fost definită relativ recent ca etapă a evoluției umane care se situează între copilărie și vârsta adultă. Până la începutul...

Metode Moderne de Predare-Invatare

INTRODUCERE Anii ’90 au adus cu sine, prin intermediul Reformei invatamantului, o reconsiderare a sistemului de invatamant romanesc, si implicit,...

Situații de risc la care sunt expuși adolescenții elemente de consiliere a părinților

Teama de a deveni adult Adolescentii nutresc uneori, teama de a face fata vietii de adult. Acestia pot incerca sa se incurajeze singuri...

Elemente de psihopedagogia integrării și normalizării elevilor handicapați mintal

OBIECTUL DE STUDIU AL PSIHOPEDAGOGIEI INTEGRARII SI NOEMALIZARII Psihopedagogia integrarii si normalizarii, este o ramura a psihopedagogiei...

Te-ar putea interesa și

Imaginea de sine la adolescentul cu handicap motor

ARGUMENT Adolescenţa este etapa cea mai dificilă a dezvoltării umane care excelează prin multitudinea, diversitatea şi complexitatea modificărilor...

Succesul școlar al adolescenților din familii monoparentale

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa problemei abordate. Educaţia în familie este un mijloc eficient de inoculare a sistemului de valori...

Psihopedagogia tinerilor și adolescenților

Metode de cercetare a adolescentilor,tinerilor si adultilor Caracteristici generale ale varstei adolescentei Psihologia adolescentului şi...

Portofoliu psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților

1. Proiect de activitate educativă pentru adulţi “Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor” Data: 15.05.2010 Obiectul: Consiliere şi orientare...

Imaginea de sine și tulburări ale comportamentului alimentar - anorexia și bulimia

Introducere Psihologia se află peste tot în jurul nostru. Oamenii își modelează cea mai mare parte a experienței în timpul vieții, indiferent că...

Consilierea persoanelor cu dizabilități

Integrarea si incluziunea persoanelor cu dizabilităti sunt conditii ale respectării drepturilor omului. Principiile fundamentale, care au schimbat...

Agresivitatea în Adolescență

I. CUVINTE CHEIE: adolescenţă, agresivitate, violenţă II. INTRODUCERE: Agresivitatea este o trăsătură generală a fiinţei umane, o stare psihică...

Psihopedagogia adolescenților și adulților

Adulții și perspectivele asupra educației Educaţia adulţilor cuprinde în mod prioritar, pe langă achiziţia de cunoştinţe, priceperi sau...

Ai nevoie de altceva?