Procese Literare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1681
Mărime: 16.99KB (arhivat)
Publicat de: Iulian Tamaș
Puncte necesare: 6

Extras din referat

NOTĂ DE PREZENTARE

Scopul studierii proceselor literare în perioada şcolarităţii o forma de a forma un tânăr cu o cultură comunicaţională şi literară de bază, capabil să înţeleagă lumea, să comunice şi să interacţioneze cu semenii, să-şi utilizeze în mod eficient şi creativ capacităţile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viaţa cotidiană, să poată continua în orice fază a existenţei sale procesul de învăţare, să fie sensibil la frumosul din natură şi la cel creat de om.

În acest sens, curriculum-ul de procese literare pentru clasa V-a propune o mutaţie fundamentală la nivelul studierii proceselor literare.aceasta materie este una optionala care impleteste mai multe discipline,insa cea mai importanata este limba si literatura. Are ca scop structurarea competenţei de comunicare a elevilor si nu numai. În mod concret, acesta materie presupune dezvoltarea integrată a capacităţilor de receptare şi de exprimare orală, respectiv de receptare a mesajului scris şi de exprimare scrisă. De altfel, comunicarea se constituie prin fuziunea celor patru capacităţi menţionate anterior.

În mod concret, dezvoltarea competenţelor de comunicare menţionate se realizează prin familiarizarea elevilor cu situaţii diverse de comunicare orală şi scrisă, cu texte literare şi non-literare adecvate vârstei şcolare. Mai concret vorbind elevii sunt invatati ca sa interpereteze un text,sa judece sau sa apere personajul principal dintr-o literature aleasa de ei impreuna cu profesorul coordonator. Elevii se vor confrunta cu diverse situatii din care au dor de castigat. La aceasta ora optionala numita procese literare chiar se va pune in rol o judecata a personajului literear in care se va acuza cat si apara ,dar cel mai important e ca elevii vor fi cei care vor face acest lucru, luandu-se apoi o hotarare si implicit o pedeapsa daca este nevoie.

OBIECTIVE CADRU

1. Intelegerea si comentarea textelor

2. Dezvoltarea capacitatii de comunicare

3. Dezvoltarea capacitatii de exprimare, receptare

4. Organizarea elevilor in diferite situatii

CLASA A V-A

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ ŞI EXEMPLE DE ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE

1. Intelegerea si comentarea textelor:

Obiective de referinţă Exemple de activităţi de învăţare

La sfârşitul clasei a V-a, elevul va fi capabil:

Pe parcursul clasei a V-a, se recomandă următoarele activităţi:

1.1 să identifice informaţiile e¬senţi¬ale din¬tr-un mesaj scris - exerciţii de selectare a informaţiilor noi dintr-un text ascultat;

1.2 să identifice secvenţele de dia¬log, de naraţiune şi de descriere dintr-un mesaj scris - exerciţii de identificare a secvenţelor descriptive, narative şi dialogate dintr-un enunt scris;

1.3 să sesizeze principala tema a textului - exerciţii de receptare a personajelor si legatura dintre ele precum si principalele ideei ale unui text. exerciţii de formulare a unor opinii referitoare la texte studiate.

2.Dezvoltarea capacitatii de comunicare

Obiective de referinţă Exemple de activităţi de învăţare

La sfârşitul clasei a V-a, elevul va fi capabil:

Pe parcursul clasei a V-a, se recomandă următoarele activităţi:

Preview document

Procese Literare - Pagina 1
Procese Literare - Pagina 2
Procese Literare - Pagina 3
Procese Literare - Pagina 4
Procese Literare - Pagina 5
Procese Literare - Pagina 6
Procese Literare - Pagina 7
Procese Literare - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Procese Literare.doc

Alții au mai descărcat și

Limbajul și Metodica Dezvoltării Vorbirii

INTRODUCERE Tulburarea de limbaj poate constitui un factor stresant, atunci când subiectul nu găseşte înţelegerea necesară faţă de dificultatea sa...

Predarea și învățarea limbii române la școlarul de vârstă mică, cu abordare între școala generală și școala specială

ARGUMENT Alegerea acestei teme de cercetare este fondată pe mai multe motive. Un prim motiv este dat de importanţa educaţiei văzută ca factor de...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Jocul didactic în predarea geografiei

ARGUMENT Motto: Jocul este și o pregătire pentru viața de mai târziu, dar mai presus de toate, el este însăși viața copilului”. (Mc.Dougall)...

Metodologia predării-invățării conceptului de număr natural în ciclul primar

Argumentul Învăţarea matematicii necesită un stil de muncă adecvat. Obţinerea rezultatelor depinde atât de cantitatea de efort depusă, dar mai...

CDI - Competentă pedagogică

Introducere Lucrarea CDI- Școala gimnazială Nr.1 Bughea de Sus-Laborator didactic-are ca scop, evidențierea locului pe care îl ocupă gândirea...

Societatea Junimea și renașterea conștiinței naționale

Introducere Studiul de față are ca obiect de cercetare subiectul Societatea “Junimea” și renașterea conștiinței naționale. Motivaţia alegerii...

Predarea noțiunilor de teorie literară la clasele I-IV

INTRODUCERE Lucrarea de fata are in vedere conceptele fundamentale cu care ne confruntam mai des in analiza si interpretarea operei literare:...

Dimensiuni ale Fantasticului

INTRODUCERE Despre fantastic au apărut numeroase studii cu caracter teoretic dar şi aplicativ, de pe poziţii diferite: studii istorico-literare...

Defectologie

OBIECTUL Preocuparile pentru cunoasterea copilului si evaluarea capacitatilor psihice în scopul adaptarii unor strategii eficiente pentru...

Pedologie

OBIECTUL ŞI ROLUL PEDOLOGIEI ÎN DEZVOLTAREA AGRICULTURII 1.1. OBIECTUL PEDOLOGIEI Pedologia este ştiinţa care se ocupă cu studiul solului (din...

Ai nevoie de altceva?