Problematica Copilului cu Dizabilități

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1880
Mărime: 15.15KB (arhivat)
Publicat de: Horia Chiș
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof.Sava

Extras din referat

Ce este dizabilitatea- Putini ar şti să răspundă

Un lucru e cert: când auzim din întâmplare acest cuvânt ne gândim la o persoană total izolată de societate, căreia nu i se permite să trăiască decât între patru pereţi. Nimeni nu se gândeşte la aceşti copii, aceşti oameni care suferă, nu pentru că au un handicap, ci pentru că societatea în care trăiesc nu le oferă posibilitatea să se exprime.

Copilul cu dizabilităţi trebuie considerat ca făcând parte din societate. Nu putem să-l ascundem, nu are nevoie de mila noastră, ci de sprijinul nostru, permiţându-i să trăiască alături de ceilalţi copii, ca parte integrantă a comunităţii.

“Persoanele cu dizabilităţi din România constitutie o categorie dezavantajată a României, în special cei ce locuiesc în mediul rural sau sunt institutionalizaţi. Prezenţa handicapului, starea materială precară ( în cele mai multe cazuri) , izolarea psihologică determinate de statutul de persoană exclusă, lipsa unor servicii alternative adresate acestora, dificultatea accesului la informaţiile în domeniu, accesul defectuos la serviciile medicale de calitate prezintă dificultăţi suplimentare pentru aceasta categorie de persoane.”

Atitudinea pozitivă zilnică a adultului faţă de copilul cu dizabilităţi îl poate ajuta efectiv în dezvoltarea capacităţilor de comunicare Copilul va comunica mai uşor dacă doreşte să o facă , dacă doreşte să exprime lucrurile pe care le trăieşte. Folosind eficient capacităţile noastre de comunicare, vom putea stimula modul de comunicare al copilului. Este foarte important ca un copil cu dizabilităţi să fie ajutat să devină cât mai independent posibil în toate acţiunile pe care le întreprinde.

Copiii au nevoie de foarte multă protecţie. Se spune ca modul în care te porţi cu copiii arată adevarată faţă a omului.

Având câştigate cât mai multe deprinderi din această arie de dezvoltare, copilul cu dizabilităţi are şanse reale de a fi acceptat/integrat în viaţa socială a comunităţii din care face parte, pe de o parte, şi pe de alta parte, o comunitate permisivă, în ceea ce priveşte această categorie de copii dă dovadă de responsabilitate, acceptare şi omenie.

În mare măsură, copilul cu dizabilităţi, întâmpină mari dificultăţi în ceea ce priveşte autonomia personală, fapt care duce la dependenţa totală faţă de adulţi. Ca să obţină independenţă în activităţile uzuale zilnice, copiii au nevoie de autonomie personală în sensul satisfacerii unor cerinţe elementare cum ar fi: îmbrăcatul, dezbrăcatul, aşezarea hainelor în cuier, igiena mâinilor, a nasului, a corpului în general, servirea mesei, păstrarea igienei în locul în care-şi desfăşoară activitatea, păstrarea igienei hainelor, a încălţămintei, păstrarea curăţeniei şi a ordinii, la colţul cu jucării, la colţul rechizite.

Necesitatea formării deprinderilor de autonomie personală la copii este evidentă încă din primii ani de viaţă pentru a se putea adapta mediului extern social şi pentru a putea fi integraţi într-un grup.

Copilul cu dizabilităţi nu reprezintă un final de drum, ci este doar începutul unei mari provocări: aceea de a acorda copilului drepturile fundamentale, de a-i recunoaşte şi accepta posibilităţile, dar şi limitele, de a-i oferi şanse de integrare. Copilul cu dizabilităţi reprezintă doar o altă individualitate şi trebuie abordat tocmai din această perspectivă.

Putem preciza câteva dintre caracteristicile copiilor cu dizabilităţi:

- dificultăţi ale mobilităţii fizice generale;

- incapacitatea de autoîngrijire şi dificultăţi de autoservire;

- dificultăţi majore în formarea conştiinţei de sine şi în relaţionarea cu cei din jur;

Preview document

Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 1
Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 2
Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 3
Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 4
Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 5
Problematica Copilului cu Dizabilități - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Problematica Copilului cu Dizabilitati.doc

Alții au mai descărcat și

Protecția Specială a Persoanelor cu Dizabilitate Intelectuală

INTRODUCERE Actualitatea temei este reprezentată de problema persoanei cu dizabilitate intelectuală care reprezintă o categorie a populaţiei cu o...

Psihopedagogia școlarilor cu handicap mintal

Lucrarea se adresează celor interesaţi de studiul pro¬blematicii complexe a uneia dintre ramurile psihopedagogie speciale, cu alte cuvinte, se...

Sindromul Asperenger

(psihopatie autista) Oameni cu dizabilitati au si ei drepturi ca ceilaiti oameni normali, dar de cele mai multe ori acestia nu si le cunosc iar...

Intervenții psihopedagogice în ADHD

precursorii ADHD-ului contemporan au fost sindroamele numite ”disfuncție minimală a creierului”, ”deteriorare minimală a creierului” și ”reacție...

Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități

5. Metodologia Cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale fiecarui copil cu cerinte educative apeciale, indiferent de tipul deficientei,...

Studierea particularităților procesului dezvoltării la copiii aflați în dificultate

Trăsături comune ale dezvoltării copiilor normali şi a celor deficienţi - Tendinţa organismului de a parcurge aceleaşi stadii ale dezvoltării....

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Consiliere Psihopedagogica

Copiii trebuie ascultaţi! Iată un imperativ care ne duce cu gândul că probabil de multe ori copii nu sunt cu adevărat şi suficient de mult...

Te-ar putea interesa și

Managementul Serviciilor Sociale Destinate Familiilor Monoparentale

Argument Interesul pentru această temă a apărut observând că în ultima perioadă familia a suferit foarte multe schimbări la nivelul structurii şi...

Coordonatele psihopedagogice contemporane ale relației familie - școală

Argument: motivatia alegerii temei. Într-un context în care discursul public si chiar si arealul cercetării stiintifice pare să fie invadat,...

Proiect practică - Primăria Sectorului 3

I- PREZENTAREA INSTITUTIEI PUBLICE IN CARE SE DESFASOARA PRACTICA 1.1 DENUMIREA INSTITUTIEI, PROFIL, OBIECT DE ACTIVITATE PROFESIONALA Stagiul de...

Cunoașterea Convenției cu Privire la Drepturile Copilului ca Document Juridic

Introducere Perioada cuprinsa între 1997 şi 2004 a reprezentat timpul reformei radicale în domeniul protecţiei drepturilor copilului în România....

Rolul familiei în integrarea socială a copiilor și cerințele educaționale speciale

1. Familia, structura si functiile familiei In societatile moderne, familia reprezinta “nucleul instrumental fundamental al structurii sociale mai...

Tulburări de Conduită la Elevul cu Deficiențe de Intelect

ARGUMENT În societatea actuală, ne întâlnim din ce în ce mai des cu situaţii sau cazuri în care copiii sunt stigmatizaţi, marginalizaţi, lipsiţi...

Integrarea socială a copiilor cu dizabilități

INTRODUCERE Scoaterea din „conul de umbră” a problematicii protecției copilului și plasarea acesteia într-o zonă de interes, constituie o...

Integrarea socio - profesională a persoanelor cu dizabilități

INTRODUCERE Integrarea socio-profesională a persoanelor cu dizabilităţi este o temă de mare actualitate, foarte sensibilă şi foarte controversată...

Ai nevoie de altceva?