Predarea Interactiva Centrata pe Elev

Extras din referat Cum descarc?

Predarea traditionala in sensul in care profesorul tine o prelegere, face o demonstratie, iar rolul elevilor este acela de a urmari, nu produce invatare decat in foarte mica masura.
Este insuficient pentru invatare daca in timpul orei elevii doar asculta explicatiile profesorului si vad o demonstratie facuta de profesor. Cauza acestui fenomen, tine de insusi functionarea creierului. Creierul nu functioneaza ca un DVD sau casetofon. Creierul nu este un simplu receptor de informatie.
Creierul functioneaza asemenea unui computer, acesta din urma a fost proiectat si creat dupa modelul de functionare al creierului. Pentru ca un computer sa inceapa sa functioneze trebuie sa apasam butonul de pornire. In cazul in care invatatoarea este ,,pasiva", butonul ,,pornire" al creierului nostru este activat. Unui computer ii este necesar pentru a fi in stare de functionare de un soft adecvat pentru a interpreta datele introduse si creierul nostru are nevoie sa faca unele conexiuni cu ideile ancora deja cunoscute. Cand invatarea este ,,pasiva", creierul nu face aceste legaturi. Un computer nu retine informatia procesata decat daca actionam butonul ,,salvare". Creierul nostru trebuie sa testeze informatia sau sa o explice altcuiva pentru a o stoca.
Profesorii isi inunda elevii cu propriile lor ganduri profunde si bine organizate. Profesorii recurg prea des la explicatii si demonstratii de genul ,,hai-sa-ti-arat-cum". Desigur ca, prezentarea poate face o impresie imediata asupra creierului, dar in absenta unei memorii exceptionale, elevii nu pot retine prea mult pentru perioada urmatoare. Un profesor, oricat de stralucit orator ar fi, nu se poate substitui creierelor elevilor si deci nu poate face activitatea care se desfasoara individual in mintea fiecaruia.
Elevii insisi trebuie sa organizeze ceea ce au auzit si vazut intr-un tot ordonat si plin de semnificatii. Daca elevilor nu li se ofera ocazia discutiei, a investigatiei, a actiunii si eventual a predarii, invatarea nu are loc.
- Invatarea presupune intelegerea, iar aceasta inseamna mai mult decat cunoasterea faptelor.
- Elevii construiesc cunoasterea pe baza a ceea ce deja cunosc sau cred.
- Elevii formuleaza noile cunostinte prin modificarea si rationarea conceptelor lor curente si prin adaugarea de noi concepte la ceea ce cunosc deja.
- Invatarea este mediata de mediul social in care elevii interactioneaza unii cu altii.
- Invatarea eficienta necesita preluarea de catre elevi a controlului asupra propriei invatari.
- Transferul, respectiv capacitatea de a aplica cunostinte in situatii noi este afectat de gradul in care elevii invata pentru intelegere si invata cu intelegere.
Fara indoiala, este adevarat ca acela care invata trebuie sa-si construiasca cunoasterea prin intermediul propriei intelegeri si ca nimeni nu poate face acest lucru in locul sau. Dar nu este mai putin adevarat ca aceasta constructie personala este favorizata de interactiunea cu altii care la randul lor invata. Daca elevii isi construiesc cunoasterea proprie ei nu o fac singuri. Sa nu uitam ca omul este fundamental social. Adevarata invatare este aceea care permite transferul achizitiilor in contexte noi. Este nu doar simplu activa, individual activa ci interactiva. Reciprocitatea este un stimulent al invatarii, cand actiunea comuna este necesara, cand reciprocitatea este activata in cadrul unui grup in vederea obtinerii unui rezultat, atunci par sa existe procese care stimuleaza invatarea individuala si care conduc pe fiecare la o competenta ceruta de constituirea grupului. Gruparea si sarcinile in care membrii grupului depind unul de celalalt pentru realizarea rezultatului urmarit arata ca:
- elevii se implica mai mult in invatare decat in abordarile frontale sau individuale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Predarea Interactiva Centrata pe Elev.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!