Referate pentru domeniul Psihopedagogie pagina 7 din 31

doc

Educația integrată și școala incluzivă

In privinta sistemului de invatamant din Romania exista in prezent numeroase polemici si controverse. Ideea de ansamblu care controleaza actiunile celor raspunzatori de schimbarile din acest sistem este cea de imbunatatire a serviciilor si de modernizare a acestora in scopul facilitarii accesului tuturor tipurilor si claselor de indivizi la educatie si formare. Toate aceste tehnici si strategii prin care se doreste implementarea unei structuri solide a invatamantului si a unei metode de abordare a educatiei bazate pe nevoile si capacitatile reale ale elevului, nu trebuie sa se adreseze doa... vezi detalii

doc

Plan remedial tulburări de coordonare motorie

I. Informatii de baza Numele copilului: CHINDEA FABIAN Sex: M Gradinita P.P. nr. 2 Alba Iulia Diagnostic: tulburari de coordonare motorie (dispraxia), diagnosticat in scrisoarea medicala nr.1848/10.07.2012 Educatoare: STAN LOREDANA / BUDA COSMINA Perioada de desfasurare: an scolar 2013 - 2014 (grupa mijlocie) cu posibilitate de prelungire in urmatorul an scolar II. Starea actuala a copilului Sector de referinta: afectarea capacitatii creierului de a planifica si urma secvente ale miscarilor. Motiv de referinta: Copiii cu aceasta tulburare pot efectua toate miscarile normale, poseda intel... vezi detalii

doc

Aspecte ale educării preșcolarilor pentru cunoașterea mediului

1.Importanta cunoasterii mediului inconjurator in gradinita de copii Mediul inconjurator in care copiii isi desfasoara activitatea, prin variatele lui aspecte, constituie un prilej permanent de influentare asupra personalitatii acestora. Mai intai de toate, mediul ambiant ofera copilului posibilitatea de a veni mereu in contact cu ceva nou pentru el, care ii starneste curiozitatea, dorinta de a-l cunoaste, Astfel, din contactul cu obiectele si jucariile sale, cu lucrurile personale si cele ale adultilor, apar diferite intrebari din care rezulta ca prescolarul se intereseaza de denumirea, ... vezi detalii

doc

Clasa de elevi ca grup socio - educativ

1. Natura si caracteristicile grupurilor scolare Grupul este o pluralitate dinamica de persoane intre care exista mai multe tipuri de relatii, cu influente multiple asupra membrilor sai. Membrii grupului isi desfasoara activitatea intr-un anumit mediu de existenta, comunica si coopereaza pentru realizarea unor scopuri, intretin diferite tipuri de relatii intre ei, se influenteaza reciproc, isi confrunta opiniile, sunt multumiti, frustrati sau animati de anumite aspiratii si idealuri, experimenteaza modele de comportament dupa norme proprii. Fiecare membru al grupului manifesta fata de gr... vezi detalii

doc

Managementul relației școală-familie

Scoala si familia, parteneri ce actioneaza la unison Pornind de la citatul celebrului Nicolae Iorga ,, Scoala este tot ce vezi si tot ce auzi " putem afirma ca scoala este unul din cei mai importanti factori ai dezvoltarii personalitatii elevului. Dar alaturi de acest pilon important trebuie sa mai existe inca unul asa cum pentru construirea unui pod, constructorii pun la temelie piloni durabili. Cel de-al doilea pilon este reprezentat de familie. Legatura dintre cei doi piloni scoala si familia a fost si este in continuare supusa discutiilor sub toate aspectele. Mangementul relatiei cu ... vezi detalii

doc

Comunicarea Nonverbală

Comunicarea nonverbala este cumulul de mesaje, care nu sunt exprimate prin cuvinte si care pot fi decodificate, creand intelesuri. Aceste semnale pot repeta, contrazice, inlocui, completa sau accentua mesajul transmis prin cuvinte. A. Mehrabian si M. Weiner au fost primii care au studiat limbajele neverbale si au constatat ca proportia in care folosim limbajul verbal si limbajele neverbale este, in comunicarea orala, urmatoarea? 7% cuvinte, 38% paralimbaj (in principal intonatia si inflexiunile vocii), 55% alte elemente de limbaj neverbal (in principal expresia fetei, gesturile si postura ... vezi detalii

doc

Strategii de Identificare și Schimbare a Atitudinilor și Sentimentelor

Consilierul scolar trebuie sa posede un repertoriu de strategii de lucru prin care sa-l ajute pe clientul sau pentru a-si atinge scopurile propuse. Aceste strategii, puse in actiune de catre consilier, devin moduri de operare sau planuri de actiune, care sunt destinate obtinerii unor rezultate precise. Fara a epuiza lista strategiilor posibile, vom prezenta in continuare strategiile care pot fi utilizate, cu relativa usurinta, atat de catre consilierii incepatori, cat si de catre o mare parte din cadrele didactice cu pregatire psihopedagogica si experienta indelungata la catedra. Pe ansamb... vezi detalii

doc

Comunicarea prin imagine

,Totul este comunicare' , principala teza a scolii de la Palo Alto, ne inlesneste startul in a expune cateva consideratii modeste si, speram, pertinente, pe marginea subiectului enuntat mai sus. Pornind de la aceasta teza putem contura doua directii de abordare a procesului comunicarii: fie, comunicarea nu se reduce doar la limbajul verbal si nonverbal, ci imbraca o multitudine de forme, fie, toate activititatile, actiunile si relatiile umane se desfasoara in infrastructura comunicarii. Ne intereseaza prima. Daca pana acum imaginea a fost utilizata ca ,adjuvant' in construirea intelesul... vezi detalii

doc

Bunăstarea Copilului

I. SERVICIILE PENTRU BUNASTAREA COPILULUI Ele reprezinta una dintre formele organizate de convingere a societatii despre valorile copilului si ale familiei si de asemenea despre drepturile copilului de a se dezvolta ca o fiinta umana si ca un viitor cetatean al societatii respective. Asistenta sociala are un rol deosebit de important in realizarea conexiunii dintre copii, familii si bunastarea sociala. Prima responsabilitate a asistentilor sociali este aceea de a promova bunastarea clientilor. In general, interesele clientilor sunt prioritare. Exista insa si exceptii in care responsabili... vezi detalii

docx

Teorii ale învățării

.J.Cratty (1964) considera teoriile invatarii ,,un set de prezumtii teoretice care incearca sa explice fenomene ca uitarea, retinerea, rolul exersarii, variatia performantelor, limitele invatarii, influenta recompenselor si tipurile de variabile care influenteaza producerea invatarii. Fiecare teorie a invatarii explica dintr-o anumita perspectiva modul in care se realizeaza invatarea in situatii tipice si vizeaza ceea ce se intampla la nivelul celui care invata. - Teoria invatarii prin conexiune In ciuda multor atacuri si a numerosilor rivali, o singura teorie asupra invatarii a dominat ... vezi detalii

doc

Raport de prezentare a portofoliului

Definita ca institutie destinata a realiza instruirea si educarea tinere lor generatii, scoala, functionalitatea ei, presupune conlucrarea a numerosi factori, printre care, in prim plan,se situeaza cuplul profesor elev, ce reprezinta, la drept vorbind,insasi schema simplificata a ceea ce, in esenta, constituie caracteristica fundamentala a procesului instructiv-educativ.Aceasta indica direct atat pozitia pe care o ocupa profesorul in invatamant cat si perspectiva rolului si a sarcinilor ce-i revin, relevand, totodata, insemnatatea functiei sale sociale.Tocmai datorita acestei situatii, prob... vezi detalii

doc

Succesul și eșecul școlar

Succesul scolar se defineste prin formarea la elevi, in concordanta cu cerintele programelor scolare, a structurilor cognitive (sisteme de cunostinte), operationale(priceperi, capacitati, abilitati), psihomotrice (deprinderi), afectiv-motivationale si socio-morale (atitudini, trasaturi de vointa si caracter). Succesul scolar trebuie analizat din perspectiva obtinerii de catre elevi a unui randament scolar superior, care sa le permita in viitor integrarea socio-profesionala si realizarea unei personalitati productive, receptive fata de schimbari, intelingente, creative, capabile sa ia decizi... vezi detalii

doc

Robert Cialdini, Psihologia Persuasiunii - Recenzie

Pornind de la ideea ca oamenii sunt condusi de o serie de modele comportamentale preprogramate, ce genereaza actiuni umane automate, de cele mai multe ori, ilogice si necorespunzatoare, lucrarea profesorului doctor american Robert. B. Cialdini este elaborata pe baza unei multitudini de studii experimentale etologice, stiintifice ale unor oameni de specialitate, a unor momente istorice, cazuri concrete publicate in randul mass media, cercetari si trairi personale, actiuni de imersiune in lumea profesionistilor puterii de convingere, relatari ale unor experiente din viata de zi cu zi a celor ... vezi detalii

doc

Metode de Demutizare

Din cauza privarii de una din functiile esentiale (auzul) si mai ales din cauza consecintelor surditatii (mutitatea), deficientii de auz comunica mai putin si intampina dificultati de relationare si integrare sociala. Specificitatea programelor de interventie pentru insusirea limbajului este determinata de tipul, gradul si natura deficientei de auz si mai ales de nivelul auzului rezidual. Indiferent de metoda utilizata in demutizare si in dezvoltarea comu!nicarii, trebuie creata motivatia intrinseca pentru insusirea limbajului. Exista o multitudine de metode pentru demutizare. Unele sunt ... vezi detalii

doc

Structura și Organizarea Universitații din Strasbourg

I. IDENTITATE, SCOPURI SI OBIECTIVE Prin Decretul nr 2008-787 din 18 august 2008 a fost creata Universitatea din Strasbourg transformata in institutie publica cu caracter stiintific, cultural si profesional. Universitatea din Strasbourg este una multidisciplinara, integrata pe deplin in Spatiul european a invatamintului superior si de cercetare, are ca scop fundamental dezvoltarea cercetarii, difuzarea si exploatarea rezultatelor sale, transmiterea cunostintelor si formarea in cele patru domenii identificate de catre Codul Educatiei (disciplinile juridice, economice si de management,lit... vezi detalii

Hopa sus!