Referate pentru domeniul Psihopedagogie pagina 4 din 31

doc

Procese Literare

NOTA DE PREZENTARE Scopul studierii proceselor literare in perioada scolaritatii o forma de a forma un tanar cu o cultura comunicationala si literara de baza, capabil sa inteleaga lumea, sa comunice si sa interactioneze cu semenii, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viata cotidiana, sa poata continua in orice faza a existentei sale procesul de invatare, sa fie sensibil la frumosul din natura si la cel creat de om. In acest sens, curriculum-ul de procese literare pentru clasa V-a propune o mutatie fundamentala la niv... vezi detalii

doc

Sindromul Asperenger

(psihopatie autista) Oameni cu dizabilitati au si ei drepturi ca ceilaiti oameni normali, dar de cele mai multe ori acestia nu si le cunosc iar noi ceilalti ii tratam poate cu neglijenta, indiferenta sau ignoranta sau si mai rau ii etichetam. Nume ca retardat mintal, deficient, invalid si handicapat mintal ar trebui sa dispara. Ei sunt in primul rand oameni si ceea mai buna eticheta pentru ei ar fi propriul lor nume deoarece discriminarea ii raneste in masura in care cei ce o folosesc nu ii vad ca si fiinte umane. Acest lucru inseamna ca noi le negam dreptul de a trai pe deplin si de a lua... vezi detalii

doc

Metodele Generale de Investigare ale Pedagogiei

Observatia pedagogica Observatia este o metoda generala de cunoastere utilizata atat in viata de toate zilele, cat si in cvasitotalitatea domeniilor stiintifice, ca moment initial al unei ipoteze sau ca modalitate de verificare a unei ipoteze. La acest nivel de generalitate, observatia se defineste ca metoda directa care permite cunoasterea unei realitati prin perceptia faptelor concrete de manifestare a acesteia. Caracteristic pentru observatie este accesibilitatea ei ca o cale catre cunoastere numai in conditiile relatiei nemijlocite intre subiectul si obiectul cunoasterii, de asemenea ... vezi detalii

doc

Dinamica Relatiei Profesor - Elev în Procesul de Învatatamânt

1. Caracteristicile si semnificatiile educationale ale relatiei profesor-elev 2. Tipuri de relatii in invatamantul special. 1. Caracteristicile si semnificatiile educationale ale relatiei profesor-elev In stabilirea unei relatii bune profesor-elev trebuie sa se tina cont de urmatoarele aspecte: a) Organizarea clasei. Este necesar ca profesorii sa faca tot posibilul ca in clasa sa fie o atmosfera placuta. Aceasta presupune analiza cuprinsului lectiei si a modului de expunere, organizarea de grupuri si amenajarea placuta a mediului fizic scolar. b) Stabilirea obiectivelor. Este importa... vezi detalii

doc

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic ,,nosce te ipsum" (,,cunoaste-te pe tine insuti") reprezinta un punct de plecare in dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate, ca intemeietor al unui sistem filosofic, pune bazele cunoasterii (inter)personale prin intermediul maieuticii, a discutiilor pe baza de intrebari avand ca finalitate cunoasterea. Pe linie socratica, Aristotel avea sa defineasca omul ca fiind ,,zoon politikoon"- fiinta sociala, in lipsa sociabilitatii omul capatand instincte animalice sau devenind zeu. Incercarea de a defini psihicul uman nu se poate realiza fara o definire a cadrului conceptual... vezi detalii

doc

Bâlbâiala

Balbaiala este o tulburare functionala a exprimarii verbale, care afecteaza ritmul acesteia in prezenta unui interlocutor. Apartine patologiei comunicarii si face parte din grupa disfemiilor Poate sa fie definite si ca tulburare de ritm si fluent ace presupune blocaje ce intervin in momentul vorbirii manifestandu-se prin repetarea acelorasi silabe. Frecventa balbaielii este apreciata ca maifestandu-se cca 2% la copiii, 0,1% la adulti.Se focalizeaza in copilarie 2-6ani ,apoi intre 10-14 ani si 18-20 de ani Peste 75% se intalneste la barbate iar la femei in mai mica masura. Tabloul simmptom... vezi detalii

doc

Model operațional pe o temă de economie

1. Captarea atentiei si trezirea curiozitatii prin intrebari de genul: "de ce anume trebuie sa tinem cont pentru a putea avea succes in afaceri? " 2. Recapitularea unor cunostinte anterioare cum ar fi piata valutara, cursul de schimb, valuta, unitati economice, corelatii macroeconomice. 3. Profesorul realizeaza legatura dintre concepte. Performantele economice ale unei unitati economice tin foarte mult cont de conjunctura economica si sociala din tara de origine. Acesta este subiectul lectiei de azi. Profesorul scrie pe tabla planul lectiei: tipuri de corelatii macroeconomice,conceptul d... vezi detalii

docx

Formele organizării instruirii didactice

De-a lungul istoriei sale, sistemul de invatamant a cunoscut mai multe forme de organizare. La inceputurile educatiei ca activitate specific umana, instruirea se facea individual, situational si selectiv. Dezvoltarea culturii si a civilizatiei, multiplicarea experientei sociale, cresterea populatiei scolare, industrializarea, toate acestea au facut ca invatamantul individual sa nu mai poata acoperi nevoile reale de educare a populatiei. Erau necesare forme noi de organizare a instruirii, pentru o populatiei mai numeroasa si pentru categorii sociale diverse. Astfel, in secolul al XVII-lea, ... vezi detalii

doc

Importanța diagnosticării timpurii la copiii cu CES

In recuperarea deficientilor mintali, in general, trebuie sa se tina seama de aspectul medical, psihologic, pedagogic si social. Depistarea precoce si precis conturata a prezentei deficientei mintale de orice grad, reprezinta o conditie de baza in vederea realizarii unei recuperari adecvate. Aceasta depistare nu se poate realiza decat in cadrul unei echipe multidisciplinare formata din medic, psiholog, psihopedagog special si asistent social. Activitatea acestei echipe se refera la investigarea clinica si elaborarea diagnosticului, la recomandarea si urmarirea aplicarii tratamentului eti... vezi detalii

doc

Minciuna, simulare și disimulare - delimitări conceptuale

Minciuna constituie un act psihic complex, cu rezonante socio-culturale, ce vizeaza mai multe straturi existentiale: ontologice, gnoseologice, retorice, axiologice, antropologice, culturologice, sociologice. Ea este o forma de administrare eficienta a fictiunii, de plonjare motivata in ireal, de indepartare prin limbaj sau gestica de la ceea ce indeobste este recunoscut ca existent, ca adevarat, ca valoare. Ca modalitate de abatere de la ceea ce este, minciuna da seama de faptul ca distanta dintre real si ireal este reglabila prin mecanisme semiotice, ca nu intotdeauna este urmarita corespo... vezi detalii

doc

Activitățile școlare - mijloc de reducere a comportamentului deviant

INTRODUCERE Pentru a putea discuta despre orice lucru, trebuie sa cunosti in primul rand locul unde isi are izvoarele, temelia si abia apoi sa vezi evolutia sau involutia acestuia. Astfel, am considerat necesara definirea termenilor si a notiunilor, de devianta si devianta scolara pentru a putea avea o imagine bine definita despre ceea ce inseamna fiecare. Intr-o definire sumara s-ar putea spune ca lucrarea urmeaza sa trateze conduita abatuta de la regulile societatii (de la normele si valorile sociale) a tinerilor care nu au ajuns inca la varsta majoratului. In orice societate, comporta... vezi detalii

doc

Recenzie Zig Ziglar

Zig Ziglar, unul dintre cei mai importanti oratori si scriitori motivationali americani consacra o carte intreaga despre conditiile in care trebuie sa ne crestem copiii acum cand conflictul dintre generatii e mai acut ca oricand. Televiziunea are un rol coplesitor (de cele mai multe ori negativ) in formarea personalitatilor adolescentilor, lumea deschisa si comunicatiile pun sub semnul intrebarii valorile morale perene. Autorul incearca sa ofere solutii efective la problemele parintilor astfel incat indoielile si atitudinile lor negative sa dispara. Cat timp petreceti cu copiii, ce este d... vezi detalii

doc

Obiective educaționale

Obiectivele educatiei reflecta categoria de finalitati cu cel mai mare grad de concretete, indicand precis care trebuie sa fie achizitiile cursantului dupa parcurgerea unui program de formare. Ele vizeaza anticiparea unei transformari ce urmeaza a se produce in cadrul unei secvente educationale. Unul dintre domeniile in care schimbarile teoretice si practice au cunoscut cea mai mare amploare si cel mai puternic impact este domeniul obiectivelor educationale. Data fiind complexitatea lor, literatura pedagogica evidentiaza atat niveluri ale acestora cat si alte categorii. Cea mai des utiliza... vezi detalii

doc

Comportamentul Consumatorului - Tipuri de Comportament și Factori de Influență

Clasa: a XII-a G Data: 24.11. 2010 Durata lectiei: 50 minute Modul III: Negociere in afaceri Unitatea de invatare: Factori de influenta ai comportamentului de cumparare Titlul lectiei: Comportamentul consumatorului - tipuri de comportament si factori de influenta Tipul lectiei: lectie de recapitulare si sistematizare Unitate de competenta: UC22 Negocierea si argumentarea vanzarii produselor si serviciilor turistice UC2 Gandirea critica si rezolvarea problemelor Competente specifice: C1 - Identifica tipuri de consumatori C1 - Identifica probleme complexe Obiective operationale: L... vezi detalii

doc

Învățământul special

Atunci cand, din motive de handicap, copilul nu poate frecventa o scoala obisnuita, e necesar a-i da un ajutor educativ, fie la domiciliu, fie in institutiile speciale, de exemplu: "Unitatile de invatamant special si de formare profesionala." Toti copiii handicapati, indiferent de natura incapacitatii, au dreptul la o educatie adecvata, intr-un mediu adecvat, conform nevoilor si dorintelor familiilor. Invatamantul special trebuie urmat atata timp cat persoana cu handicap obtine un profit real. Scoala Speciala Comanesti, locul unde imi desfasor activitatea, merge pe ideea adoptarii unor f... vezi detalii

Hopa sus!