Referate pentru domeniul Psihopedagogie pagina 3 din 31

doc

Eroare în evaluare

Prin procesul de evaluare ne pronuntam asupra starii unui fapt, proces la un anumit moment, din perspectiva informatiilor pe care le culegem cu ajutorul unui instrument care ne permite sa masuram in raport cu o anumita norma la care ne raportam. A evalua un elev nu inseamna a pune un calificativ la voia intamplarii ci presupune analize, comparatii, diagnosticari. O evaluare incorecta poate avea repercusiuni grave asupra elevului. O evaluare total obiectiva este uneori aproape imposibila. Cadrului didactic ii este foarte greu sa se detaseze de toate informatiile pe care le stie despre un ele... vezi detalii

doc

Metode și Tehnici de Consiliere Psihopedagogică

a) Pe baza paradigmei AT construiti o secventa de comunicare consilier-client, in care consilierul se afla in starea de Adult a Eului sau si are un comportament pasiv-agresiv, iar clientul se afla in starea de Copil a Eului sau, manifestand un comportament asertiv. AT este o teorie explicativa a personalitatii si un sistem psihoterapeutic dedicat dezvoltarii si schimbarii personale. AT este o abordare ce se bazeaza pe un nivel intern (psihologic), unul extern (comportamental) si unul relational (interpersonal). Modelul teoretic are aplicatii ca si forma de psihoterapie, ca si suport pentru... vezi detalii

doc

Cum să convingi pe oricine de orice Ruth Sherman - recenzie

Ruth Sherman isi strucutreaza cartea in mai multe capitole.Ea incepe prin a cita o zicala " Nu ti se da niciodata o a doua sansa pentru a lasa prima impresie" , insa considera ca un cuvant esential lipseste si o reformuleaza "Nu ti se da niciodata o a doua sansa de a lasa o buna impresie". O persoana intra intr-o camera si imediat o masuram din cap pana in picioare.Ne intrebam despre cum isi duce viata , cu ce anume se ocupa , cum isi traieste viata personala. Impresiile dureaza si sunt dificil de schimbat. Ruth Sherman creeaza cateva linii de urmat care ajuta obiectivele sa prinda forma... vezi detalii

doc

Conflict între generații

Problema conflictelor dintre generatii a preocupat pe multi autori, psihologi, sociologi, psihanalisti etc., care le-au interpretat ca o imposibilitate de comunicare intre generatii sau ca deosebiri imposibil de conciliat intre tineri si adulti. C. Schifirnet in 1985 propune inlocuirea termenului "conflict" cu cel de divergenta, considerand ca acesta este mai apt in a exprima contradictia dintre doua realitati psihosocioumane, contradictie ce tine de insasi evolutia vietii unui om, de relatiile sale cu ceilalti, cu epoca sa si pe un plan mai general, cu istoria. Intemeiata pe contradictie,... vezi detalii

doc

Strategii Activ-Participative

Exista si se manifesta chiar si in lumea contemporana un refuz surd dar si declarat deseori, pe care elevii il opun scolii in general, si care poate fi numit "a opune rezistenta la educatie". Problema de substrat este probabil cautarea raspunsurilor la intrebarile: "la ce bun studiul unui corpus de stiinte si arte dupa niste reguli pe care unii nu le cunosc iar altii nu le accepta?" si "la ce bun studiul teoretic daca practica vietii dintotodeauna cere alte cunostinte mai putin academice?". Aceasta problema este centrul de interes al dezbaterilor pedagogice contemporane intre specialisti, p... vezi detalii

doc

Complexitatea procesului instructiv - educativ la nivel preșcolar

I.Complexitatea procesului instructiveducativ,la nivel prescolar. In abordarea problematicii complexitatii procesului de invatamant trebuie pronit de la faptul ca el are la baza educatia,adica acel ansamblu de actiuni ce se desfasoara organizat si sstematic asupra indivizilor unei societati cu scopul trasformarii personalitatilor in conformitate cu cerintele sociale si nevoile individuale. Educatia este deci o actiune specific umana,bipolara( individ-sociatate) ce urmareste intregarea individului in societate.Intregrarea inseamna din punct de vedere educativ o adaptare continua a individ... vezi detalii

doc

Vârsta a III-a

Stadiile ciclului al 3-lea al vietii Peste 65 de ani incepe ultimul ciclu al vietii. Procesul de imbatranire presupune o interactiune si o interinfluenta deosebita intre schimbarile bilogice si cele psihice si se constata ca ritmul si profunzimea celor din urma au mare importanta in instalarea celei de-a 3-a varste. Din acest punct de vedere, ciclul batranetii nu este omogen. Pot fi indentificate cateva stadii, intre care sunt diferente semnificative. Intre 65 si 70 de ani este considerat stadiul de trecere; intervalul 70-80 de ani este prima batranete, 80-90 de ani a 2-a batranete si p... vezi detalii

doc

Problematica insuccesului școlar

Insuccesul, ca reactie sociala la performanta umana este o problema intens cercetata in diferite contexte sociale, inclusive in cel al scolii. Insuccesul scolar exprima " situatia unui elev ale carui rezultate nu satisfac normele scolii ".El exprima un randament deficitar al invatarii si se manifesta sub 2 aspecte : a. ramanerea in urma la invatatura sau reterdul scolar . b. esecul scolar care se manifesta, la randul lui, sub doua forme : abandonul si repetentia . a. Ramanerea in urma la invatatura sau retardul scolar este determinat de dificultati ( obiective sau subiective ) temporare ... vezi detalii

docx

Principalele achiziții în primul an de viață

Stadiul de sugar este cuprins inte 0 si 1 an si presupune o serie de modificari datorata treceri din mediul inter in mediul extern. Intre mediul extern si cel intern exista o multitudine de diferente astfel copilul intampina o serie de dificultati deoarece acesta nu si-a insusit toate caracteristicile biologice si psihologige necesare pentru a-si asigura independenta in mediul extern. Copilul ramanane cu o dependenta fata de mama, tata, si de adulti in general un timp indelungat. Pentru copil mama reprezinta o necesitate a dezvoltari fizice cat si psihic, aceasta asigurandu-i dezvoltarea pl... vezi detalii

doc

Creativitatea

1. Evolutia conceptului de creativitate Etimologia releva originea notiunii in cuvantul latin creare - a naste, a fauri. Capacitatea de creatie este o dimensiune permanenta a omului pe parcursul intregii sale istorii si desemneaza, chiar metaforic, o calitate demiurgica, data, se pare, doar acestei specii terestre. De asemenea, realizarea valorilor culturale (creatia) este motivul intregii vieti sociale, iar omul devine personalitate doar prin educarea sa (comunicarea interumana pe baza valorilor si modelelor culturale) in context sociocultural. Deci personalitatea umana este, in ac... vezi detalii

doc

Devierile de Comportament la Elevii Preadolescenți

Devierile de comportament la elevii preadolescenti Drumul foarte lung pe care copilul il parcurge de la existenta biologica la cea sociala reprezinta, de fapt, drumul umanizarii, care este pe cat de greu atat de complex. Acest fenomen de adanca transformare a copilului se realizeaza treptat prin extinderea si perfectionrea necontenita a relatiilor cu mediul, ceea ce echivaleaza cu ridicarea sa la conduitele primare, inferioare, la conduitele superioare, sociale. Aceasta actiune de innobilare a fiintei umane nu este un simplu fenomen. Sunt factori multiplii care intra in joc favorizand sa... vezi detalii

doc

Memoria

1.Definire si caracterizare generala Prin procesele senzoriale de cunoastere, omul are posibilitatea sa traiasca mai ales in prezent, sa reflecte acele insusiri ale obiectelor care actioneaza nemijlocit, "aici " si "acum", asupra organelor de simt. Impresiile, imaginile, gandurile, emotiile, miscarile prezente, actuale, nu se pierd insa, nu se "volatilizeaza" fara a lasa nici o urma in creier, dimpotriva, ele "dispar" in trecut, se sedimenteaza, se cristalizeaza, pentru ca apoi sa fie scoase la lumina si refolosite, contribuind, in felul acesta, la amplificarea continulului vietii psihice,... vezi detalii

doc

Procese motivatoare în organizație

1. Conceptul de motivare Termenul de ,,motivatie" provine din limba latina si deriva din cuvantul ,,movere", care defineste o stare interioara care energizeaza, activeaza sau pune in miscare un individ, canalizeaza si orienteaza astfel, comportamentul sau in directia unui obiectiv. Motivul este descris de catre psihologi in termeni de neliniste, lipsa, dorinta puternica, forta. Organismul aflat sub stapanirea unui motiv actioneaza pentru a reduce nelinistea, pentru a inlatura lipsa, pentru a alina dorinta, pentru a atenua forta. Cheia intelegerii motivatiei sta in semnificatia si raportul ... vezi detalii

doc

Tulburarea de Personalitate Histrionică

CUVINTE CHEIE Tulburarile de personalitate reprezinta o serie de comportamente distinctive si anormale adoptate dupa anumite modele si care asigura anumite raspunsuri emotionale. Aceste tulburari sunt caracterizate de modul in care o persoana reactioneaza in fata unui eveniment sau actiunii unui om, care pot afecta capacitatea de comportament. Histrionic se refera la o persoana Ipocrita cu gesturi ridicole. Actor de comedie la greci si la romani; comediant lipsit de talent. Afectiunea reprezinta o boala, o stare patologica a unui organ. SUMMARY Histrionic personality disorder, often a... vezi detalii

docx

Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar

PROIECTAREA OPTIONALULUI 1) Denumirea optionalului : MATEMATICI IN CONTABILITATE 2) Aria curriculara : Matematica si Stiinte 3) Tipul de optional: interdisciplinar 4) Durata : an scolar - 36 saptamani 5) Grupul tinta : elevii clasei a XI-a E, F de la Liceul Tehnologic "Dimitrie Bolintineanu" Bolintin Vale 6) Mod de desfasurare: pe clasa 7) Propunator:maistru instructor, Criosteanu Silvia Mihaela 8) Locul desfasurarii : Sala de clasa 9) Tabelul elevilor participanti: 10) Proiect de programa : (teme/continuturi) NOTA DE PREZENTARE Programa scolara pentru Matematica si Stiinte reprezinta o... vezi detalii

Hopa sus!