Referate pentru domeniul Psihopedagogie pagina 2 din 31

doc

Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi

Comunicarea are o multime de intelesuri, o multime de scopuri si cam tot atatea metode de exprimare si manifestare. In ansamblu, prin comunicarea interumana se transmit ganduri, idei, sentimente iar cel care transmite se exprima pe sine pentru ceilalti, atat prin mesaj, cat si prin felul de a-l expune. Societatea continua sa existe prin transmitere, prin comunicare, dar este corect sa spunem si ca ea exista in transmitere si in comunicare. Este mai mult decat o legatura verbala intre cuvinte precum comun, comunitate, comunicare. Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care ... vezi detalii

doc

Strategii educative pentru copiii supradotați

Cap1: Conceptul de ,,copil supradotat" Pentru a putea vorbi de strategii de educatie pentru copii supradotati trebuie, in primul rand, sa cunoastem definitiile legate de aceasta notiune de "copil supradotat". Definitie : Copiii supradotati si talentati sunt cei care sunt identificati de catre persoanele calificate profesional, care poseda abilitati demonstrate sau potentiale ce arata o mare capacitate de realizare in domenii ca intelectul, creativitatea, activitatea academica, capacitatea de lider sau in artele teatrale si vizuale si care din acest motiv necesita activitati sau servicii ... vezi detalii

doc

Blocaje în Comunicare și Modalități de Depășire a Lor

Avem nevoie de comunicare caci nu suntem singuri. Suntem fiinte sociale, traim impreuna, avem nevoie unii de altii. Comunicam ca sa ne cunoastem, sa ne impartasim emotiile, sa schimbam informatii, sa construim relatii. Comunicarea interpersonala este caracteristica cea mai importanta a omenirii si cea mai mare realizare a sa. Este abilitatea oamenilor de a transforma vorbele fara noima in cuvinte, prin care ei sunt capabili sa-si faca cunoscute dorintele, ideile si sentimentele.Este un proces deosebit de complex de care depinde structura reusitelor, miracolelor sau dezastrelor umane. Privi... vezi detalii

docx

Pedagogia învățământului primar - climatul în familie și reușita școlară

Introducere: Dezvoltarea psihica a elevilui are o "istorie individuala ", a carei fundamentare se realizeaza inca din familie. Copilul, crescut intr-un anumit tip de climat afectiv si intelectual, va asimila mai usor acele valori socio-culturale cu care vine in contact repetat si nemijlocit inca prin modelele de conduita ale parintilor. Familia indeplineste, prin functia sa de socializare a copilului, un rol nebanuit de important in formarea ierarhiei valorilor individuale. Familiile cu nivel de aspiratie ridicat, orientate spre succese si performante, acorda o importanta deosebita reusite... vezi detalii

doc

Violența în școală

Violenta umana este o tema a prezentului in multe tari, violenta sociala, ca si cea interpersonala reprezinta argumente solide pentru dezvoltarea unor programe educationale pentru a promova constientizarea acestui fenomen si a pleda pentru mijloace nonviolente de interactiune si de reglare a vietii sociale. Situatia generala ingrijoreaza, pentru ca violenta a devenit o tema cu care se confrunta toate societatile, necesitand o luare de pozitie la nivelul intregului corp social si dezvoltarea unor strategii de investigatie, prevenire si control. Familia este mult discutata, cercetatorii din... vezi detalii

doc

Psihopedagogia adulților

1. SPECIFICUL INVATARII LA VARSTA ADULTA Necesitatea invatarii pe tot parcursul vietii, asociata cu prelungirea invatarii dincolo de varsta copilariei si adolescentei determina punerea in discutie a specificului invatarii la varsta adulta. Pentru adulti, invatarea este o problema de restructurare si reorganizare, specificul invatarii adultului fiind determinat de urmatoarele variabile majore caracteristicile cursantului adult, procesul de invatare la varsta adulta, si contextul educatiei adultilor (Palos, 2007a, p.41). 1.1. Caracteristicile cursantului adult Privit ca fiind un ,,super-el... vezi detalii

doc

Jocul și Rolul Lui în Dezvoltarea Copilului

Am ales tema proiectului " JOCUL SI ROLUL LUI IN DEZVOLTAREA COPILULUI", deoarece este o tema extrem de interesanta. Aceasta tema imi aduce aminte de momentele placute si cele mai putin placute din timpul copilariei. Jocul este cea mai importanta activitate a copilului din momentul in care se naste si pana in momentul in care ajunge la varsta maturitatii. Cea mai importanta parte a jocului este grupul cu care trebuie sa iti desfasori aceasta activitate. Grupul reprezinta cheia fericirii in cadrul unui joc. Orice copil integrat intr-un grup radiaza de fericire atunci cand se joaca anumite... vezi detalii

doc

Metode și Tehnici de Evaluare

grupate din perspectiva unor criterii variate. Astfel, dupa natura probei, distingem : verificarile orale, verificarile scrise, practice, iar dupa unii autori si verificarile cu ajutorul ordinatorului. Verificarea orala se realizeaza mai ales, prin intrebari - raspunsuri si prin indeplinirea unor sarcini de lucru, oral sau in scris (la tabla). Verificarea orala se intrepatrunde cu demersurile de predare - invatare incat, adesea, functiile de instruire si cea de evaluare nu pot fi disociate. Din cauza fidelitatii si validitatii scazute, verificarea orala nu se recomanda in examenele concurs... vezi detalii

doc

Plan de lecție - contabilitate

CONTABILITATEA REZULTATULUI REPORTAT DISCIPLINA:Contabilitate CLASA :XI A DATA:05.12.2006 TEMA:Contabilitatea rezultatului reportat SUBIECTUL:Metodele de reportare a profitului nerepartizat in exercitiile urmatoare si metodele de acoperire a pierderilor in exercitiile urmatoare. TIPUL LECTIEI:Lectie de asimilare , dobandire de cunostinte SCOP: Dobandirea cunostintelor referitoare la rezultatul reportat COMPETENTE GENERALE - Utilizarea elementelor planului de conturi - Aplicarea tehnicilor si procedurilor de inregistrare contabila din patrimoniul intreprinderii. COMPETENTE SPECIFI... vezi detalii

doc

Problemele Majore în Dezvoltarea Psiho-Comportamentala

TEMA : Evidentiati problemele majore care apar in dezvoltarea psiho-comportamentala a puberilor si adolescentilor si aratati ce consecinte decurg de aici pentru o colaborare optima profesor-elev? Pubertatea in limba latina inseamna maturitate sexuala,"pubertas". Adolescenta deriva de la verbul "adolescere" - a creste si desemneaza etapa ontogenica intre care este inclusa si o anumita perioada a tineretii marcind chiar perioada de trecere"puer" - copil si"juvenis" - tanar. Cele trei varste formeaza perioada de "tranzitie" intre copilarie si maturitate. Perioada pubertatii (10/11-14/15 a... vezi detalii

doc

Metode de învatamânt

1. Statutul si semnificatia conceptului de metoda in activitatea didactica Infaptuirea obiectivelor informative si formative ale invatamantului impune folosirea unor metode si procedee de lucru, adica a unei metodologii adecvate. Ca orice actiune umana, activitatea de instruire si invatare, se situeaza intotdeauna intr-un context determinat si concret, in interiorul caruia intervin anumite variabile (factori, componente, conditii). Asadar, fiecare actiune didactico-educative comporta un evantai de caracteristici: - are ca punct de start o motivate constientizata prin obiectivele de indepl... vezi detalii

docx

Personalitatea Individului

- Personalitatea individului este rezultatul interactiunii optime dintre ereditate, mediu, educatie si autoeducatie. Mediul si ereditatea reprezinta conditii necesare evolutiei, insa ele determina dezvoltarea personalitatii prin intermediul educatiei si al autoeducatiei. - Personalitate - ansamblu unitar, integral, dinamic de insusiri, procese si structuri psihofiziologice si psihosociale care determina modul de conduita al unui om in raport cu altii. - Personalitate - ansamblu de trasaturi morale sau intelectuale prin care se remarca o persoana (DEX) - cu aptitudini deosebite si alese ... vezi detalii

docx

Autismul Infantil

Sa fii autist nu inseamna sa fii neuman. Insa inseamna sa fii un strain. Inseamna ca ceea ce este normal pentru mine, nu este normal pentru alti oameni..." -Jim Sinclair- persoana cu autism Termenul de autism, etimologic vorbind provine din grecescul "AUTOS", care inseamna "pentru sine insusi". Acest termen a fost introdus pentru prima oara in psihiatrie in anul 1911 de catre Eugen Bleuler, in lucrarea sa "Grupa schizofrenicilor". Autismul este o stare patologica caracterizata prin scaderea capacitatii de a interactiona pe plan social si de a comunica, de comportament stereotip si repeti... vezi detalii

doc

Plan de Acțiune pentru o Mai Bună Cunoaștere a Procesului de Formare a Grupului Informal în Școală

Plan de actiune pentru o mai buna cunoastere a procesului de formare a grupului informal in scoala. 1. Grupul informal Structura informala se caracterizeaza prin aceea ca interactiunea dintre membri grupului, nu este impusa sau reglementata din exterior, ea este rezultatul firesc, natural si spontan al relatiilor intersubiective, psihologice ce se stabilesc intre membri grupului. Acestea sunt relatii interpersonale intre personalitati diferite, care se influenteaza reciproc, prin care membri se percep, comunica, actioneaza si reactioneaza unii in raport cu altii, se cunosc, se apropie, s... vezi detalii

doc

Inteligența emoțională în dezvoltarea carierei

INTRODUCERE Cu siguranta in zilele noastre aproape toata lumea a auzit de conceptul de Inteligenta emotionala .Dar totusi ce este aceasta Inteligenta emotionala si ce face ea ? Ne inbunatateste vietile si carierele cu adevarat ? Ne face mai buni in ceea ce facem? Ne ajuta sa luam decizii mai intelepte care sa ne avantajeze ? Acestea sunt cateva din intrearile la care voi incerca sa raspund in prezentul proiect .In primul rand sa definim conceptul de EQ ca sa vedem cu ce avem de a face : Inteligenta emotionala se refera la capacitatea individului de intelegere a propriilor emotii,de a ge... vezi detalii

Hopa sus!