Modele si forme de integrare scolara ale copiilor cu C.E.S
Datorita intalnirii in colectivele de elevi a cazurilor de copii cu cerinte educative special , dascalul , fie el educator sau invatator , trebuie sa abordeze si sa integreze si acesti copii ca si cum si ei sunt copii normali.Acest lucru nu se poate realiza decat folosind metode si forme de invatare adaptate intelectului lor.
Nu de putine ori avem cazuri de copii ce prezinta tulburari de limbaj , limbajul fiind un element esential de socializare , prin notiunile vehiculate si prin schimburile de intentii, ganduri , expresii.Faptul ca limbajul copilului este slab dezvoltat influenteaza in mod negativ relatiile cu copii de aceeasi varsta cooperarea dintre ei, acceptarea regulilor de grup, pe cand dezvoltarea limbajului reduce anxietatea, faciliteaza libertatea de manifestare Limbajul permite copilului sa-si exprime sentimentele, nevoile, trairile; il ajuta sa se cunoasca pe el si pe cei din jur. Sunt doar cateva aspecte ale legaturii limbajului cu integrarea sociala a prescolarilor. Deci, copiii trebuie incurajati sa se exprime, deoarece acest lucru le va influenta libertatea de manifestare.
La gradinita este important sa optimizam dezvoltarea personalitatii copilului si , in acelasi timp, sa favorizam relatii constructive in grup. Una dintre sarcinile gradinitei este socializarea copiilor. Este esential pentru prescolari sa invete sa traiasca impreuna, pentru ca mai tarziu fiecare sa poata sa-si ocupe locul in societate. Integrarea sociala aduce in lumina relatia copil-mediu, relatie concretizata prin actiuni si reactiuni reciproce ce au loc intre factorii componenti.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.