Modalitate de integrare a teoriilor învățării în practicile educaționale

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Perspectiva behaviorista este o perspectiva asociationista. Mecanismul responsabil de producerea invatarii este din aceasta perspectiva asocierea repetata dintre stimul si raspuns. Invatarea se defineste ca o modificare in comportamentul observabil datorat exercitiului, respectiv intaririi diferentiate a legaturii dintre stimul si raspuns (situatie si comportament).

Cuvintele cheie ale acestei teorii ar fi: apreciere, asociere, comportament, conditionare, conexiune, consecinta, control, disciplina, imitare, modelare comportamentala, program, recompensa, regulamente, sarcini de invatare.

Conditionarea clasica a fost cercetata de fiziologul rus I. P. Pavlov, Edward Thorndike a elaborat teoria conexionismului, Thorndike a evidentiat faptul ca invatarea se produce nu doar prin conexiunea stimul-raspuns, ci si pentru ca stimulii produc niste consecinte placute. B. F. Skinner a fundamentat notiunea de modelare comportamentala, care se realizeaza prin intermediul intaririlor pozitive si negative. Albert Bandura si colaboratorii sai au studiat influenta modelelor asupra formarii comportamentelor sociale, prin imitare.

Recompensa nu este o intarire pozitiva, fiind in schimb un efect placut, care apare in urma utilizarii unei intariri pozitive. Daca spunem unui copil: "Esti cel mai bun copil din clasa" ii oferim o recompensa. Daca ii spunem aceluiasi copil: "imi place cum ai rezolvat fisa" avem de-a face cu o intarire pozitiva, al carei rol este de a-1 face pe copil sa invete un mod corect de rezolvare a unei situatii. Pedeapsa nu este o intarire negativa, ea nu face decat sa suprime un comportament gresit, dar nu il invata pe elev ca acel lucru este gresit si ca ar trebui sa il evite in continuare. Daca spunem unui elev: "Esti cel mai slab elev din clasa" il pedepsim. Daca ii spunem: "Nu imi place felul in care ai lucrat" ii dam o intarire negativa, din care copilul ar trebui sa invete sa evite acel tip de comportament, pentru ca nu este dezirabil. Administrarea de recompense si pedepse poate fi utilizata ca stimulent pentru invatare, dar numai daca se face intr-un mod judicios. Recompensa poate stimula motivatia pentru invatare, dar daca este oferita prea des va produce exact efectul contrariu: elevul va invata numai pentru obtinerea recompensei. Recompensele pot fi: materiale (banii, cadourile), simbolice (premiile, notele), actionale (evenimente, spectacole, vizite, excursii) si sociale (respect, apreciere).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modalitate de Integrare a Teoriilor Invatarii in Practicile Educationale.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 468 cuvinte
Nr caractere:
8 558 caractere
Marime:
12.27KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
teorie, invatare, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Profesorului:
Claudia
Sus!