Repere conceptuale ,,Portofoliul" a patruns relativ recent in teoria si practica scolara din tara noastra. S-a impus din nevoia promovarii unei metode de evaluare flexibile, complexe, integratoare, ca alternativa viabila la modalitatile traditionale. Semnificatia adoptarii portofoliului ca metoda alternativa consta in aceea ca ofera cadrului didactic si elevului deopotriva o metoda care sa imbine pe deplin functiile formativa si informativa ale evaluarii. Portofoliul este definit prin cateva caracteristici: - Este o selectie a lucrarilor reprezentative care pun in evidenta progresele elevului in invatarea scolara, in functie de obiectivele din planul de studiu; - Aceasta selectie poate include observatii pertinente ale profesorului in situatii de invatare si de evaluare; - Elevul participa la elaborarea portofoliului sau, alegand chiar el lucrari reprezentative ale progreselor sale; - Elevul poate sa se autoevalueze in anumite situatii de invatare sau de evaluare si sa reflecteze asupra achizitiilor sale. - Intr-un portofoliu pot sa figureze trasee ale momentelor de reglare semnificativa.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).