Managementul conflictului - profesor-director

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1216
Mărime: 13.33KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Panait
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Fratila Alina
UNIVERSITATEA PETROL ŞI GAZE DIN PLOIEŞTI DEPARTAMENTUL PENTRU PREGĂTIREA PERSONALULUI DIDACTIC PROGRAM DE FORMARE CONTINUĂ PENTRU CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR DE MAGISTER II

Extras din referat

Prezentarea conflictului:

Conflictul a avut loc între dna. profesoară de muzica şi dna. directoare a unităţii şcolare unde cele doua activau ca profesoare.

Conflictul exista de mai mult timp dar niciodata nu a luat amploare. Au existat tatonări, priviri ironice şi replici tăioase dar fară a avea loc un confict deschis. În acest conflict am fost observator fară a fi implicata în mod direct.

Identificarea cauzelor:

Se ştia în colectivul de cadre didactice al şcolii că dna. profesoară de muzica obişnuieşte să lipseasca frecvent de la cursuri fară a avea un motiv plauzibil, dar de fiecare dată reusea să-şi facă rost de un concediu medical. Problema cea mai grava a fost cea că nu anunţa că lipseşte decât cu zece minute dupa ce îi începea ora deci dupa ce i se observa lipsa. De aici surveneau tot felul de probleme: înlocuirea cu un alt profesor, lucru aproape imposibil pentru că scoala are un număr redus de profesori. Singura soluţie rămânea cuplarea claselor de elevi ceea ce împedica desfăşurarea în bune condiţii a orelor de curs. Deşi lucrul acesta se întampla foarte frecvent, dna. director nu i-a adus la cunoştinţă dnei. profesoare de muzică nemulţumirile deci comunicarea dintre ele nu a avut loc neputându-se astfel aplana conflictul tacit.

Conflictul direct a izbuncnit într-o zi când după ce dna. profesoară lipsise cu o zi înainte bineînţeles neanunţat, sunase la şcoală să spună că are concediu medical fiind plecată pentru investigaţii medicale la fiul ei în Bucureşti. Dna. director având numărul de telefon al fiului, îl contactează pe acesta afland că el nu ştia nimic de mama lui şi că ultima dată când a vazut-o era sănătoasă şi nu existau probleme. Astfel că dna. director afla că absenţa dnei. profesoare nu este acoperită. Totuşi, peste o săptamâna dna profesoară se prezintă la şcoală cu un concediu medical. Dna. director a rămas stupefiată când a vazut aceasta deşi ştia că dna. profesor nu avea nicio problemă de sănătate. I-a cerut explicaţii dnei. profesoare şi i-a adus la cunoştinţa că l-a contactat pe fiul acesteia şi astfel a aflat că nu este plecata din localitate. Dna. profesoară a fost stupefiata şi a ripostat cu o foarte mare violenţă verbală, spunându-i că nu are dreptul să-i deranjeze familia pentru astfel de lucruri şi că dacă îi prezintă concediul medical înseamnă că lipsa ei de la şcoala are justificare şi deci nu mai trebuie explicată. Dna. director i-a explicat fără a folosi jigniri dar cu un ton ridicat, că nu puteam lipsi de la şcoala frecvent şi dupa aceea să prezentăm un concediu medical deoarece acest concediu trebuie anunţat dinainte pentru a putea fi găsit suplinitor. Dna. profesoară i-a reproşat că are un stil autoritar de conducere şi a folosit cuvinte jignitoare la adresa dnei. director. Aceste reproşuri s-au încheiat în momentul când s-a sunat de intrare la cursuri deoarece dna. profesoară a plecat la ora lăsând-o pe dna. director să vorbeasca în van. Conflictul a continuat şi în pauza degenerând în ţipete şi cuvinte vulgare. Acestea au durat pe parcursul întregii zile de curs.

Preview document

Managementul conflictului - profesor-director - Pagina 1
Managementul conflictului - profesor-director - Pagina 2
Managementul conflictului - profesor-director - Pagina 3
Managementul conflictului - profesor-director - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Managementul conflictului - profesor-director.doc

Alții au mai descărcat și

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Managementul Clasei

1. Managementul clasei – consideraţii preliminare 1.1. Definiţii şi delimitări conceptuale Mulţi dintre actorii spaţiului educaţional – membri ai...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Gestionarea conflictelor în școală

Școala românească a traversat o perioadă de reforme menite să consolideze sistemul de învățământ, iar acum se află în faza în care ar trebui să se...

Metode de Cunoaștere a Elevilor sau Grupului cu Scopul Realizării unor Profile de Personalitate ale Acestora

1.1. Metode de cunoaştere a elevilor sau grupului cu scopul realizării unor profile de personalitate ale acestora 1.2. Metode de lucru 1.2.1....

Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești

I. INTRODUCERE Peste tot, în toate ocaziile şi în toate domeniile, se vorbeşte astăzi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe...

Rolul managementului educațional în România

INTRODUCERE Rolul managementul educaţional a căpătat în ultima vreme o importanţă tot mai mare atât în Romania, cât şi în societatea...

Efectele crizei de comunicare în cadrul relației profesor - elev

INTRODUCERE Criza de comunicare în organizaţii au format obiectul unor cercetări intense şi variate, materializate prin lucrări cu rezultate...

Perfecționarea managementului calității procesului educațional

1. INTRODUCERE Schimbările radicale de ordin politic înfăptuite la sfârşitul secolului XX la nivel internaţional, dispariţia graniţelor, libera...

Metodologia cercetării pedagogice

Fisă de evaluare nr. 1 1. Formulați câte o problemă de cercetare pentru fiecare dintre următoarele probleme generale: a) Evaluarea elevilor de...

Tulburarea de conduită specifică copiilor în mediul școlar

Absenja de la ore: - reflecta un comportament evitant, defensiv; - de obicei apare in situatii concrete considerate dificile: lucrari de control,...

Ai nevoie de altceva?