MANAGERUL CLASEI DE ELEVI 1. Cum va imaginati relatia de conducere colectiva - raspundere personala in actuala etapa a invatamantului romanesc la nivelul unei clase de elevi? Concepeti cateva propuneri pentru o eventuala ameliorare a relatiei respective. Ca profesor trebuie sa te gandesti la metodele cele mai potrivite de atragere a elevilor sper materie cat si spre disciplina, prin implementarea unor obligatii, responsabilitati dar si drepturi, pentru o relatie cat mai buna si armonioasa pofesor-elev. 2. Daca de maine ati fi numit(a) intr-o functie de conducere a invatamantului la nivel teritorial, cu ce ati incepe? Incercati sa elaborati o lista de prioritati. In primul rand as dori ca in invatamant toti elevi sa fie egali, indiferent de ednie, ca provin din mediul urban sau rural, toti sa dispuna de aceleasi facilitati si resurse de invatare, cat si de profesori calificati. In al doilea rand as sustine proiecte de finantare a imbunatatirilor scolilor, aparaturii necesare laboratoarelor cat si pentru schimbul de exeriente cu alte scoli din tara sau strainatate pentru dezvoltarea culturii elevilor. Si nu in ultimul rand as impune restrictii in ceea ce priveste disciplina cat si invatatura. Examenele, evaluarile sa fie foarte stricte. 3. Elaborati o definitie a managementului clasei de elevi. Definitiile sunt notate pe hartie cu numele autorului. Se realizeaza circulatia acestor definitii in intreg colectivul. Definitiile sunt analizate apoi cu intreg grupul, fiind in prealabil dezbatute la nivel individual. In final se incearca formularea unei definitii comune, integratoare. Managementul clasei de elevi este definit ca abilitatea profesorului de a organiza si planifica activitatile clasei pentru un climat favorabil inavatarii. 2. Elaborati un set de principii care ar trebui sa stea la baza procesului instructiv-educativ la nivelul unei clase de elevi, particularizand pentru o anume disciplina. Daca luam ca exemplu disciplina Limba si Literatura Romana profesorul ar trebui sa urmareasca urmatoarele principii: -impunerea respectului: profesorul sa fie asteptat in liniste, salutul adresat profesorului sa se faca prin a se ridica in picioare elevii, evitat astfel galagia. Dar si profesorul sa respecte elevul. - la aceasta disciplina sa se vorbeasca doar intrebat si in propozitie, si invatarea elevului sa vorbeasca citet si in propozitie si la celalalte materi cat si in societate. -comportamentul si vestimentatia sa fie adecvata scolii. - dreptul la exprimare: elevul sa indrazneasca sa-si spuna punctul de vedere in privinta materiei si modul de predare. Deastfel are dreptul a intreba ceea ce nu a inteles iar profesorul are obligatia de a ii explica de cate ori este nevoie. - cererea feedbackului. Clasa de elevii - ca organizatie 1. Explicati sintagma ,,climat favorabil invatarii" (daca este nevoie consultati un dictionar) Notati cel putin 5 caracteristici ale unui climat favorabil in clasa de elevii. ,,Climatul favorabil invatarii" se refera la mediul linistit de care are nevoie elevul pentru a invata, fara ca alti factori perturbatori sa ii distraga atentia de la invatatura. Caracteristici ale climatului favorabil: -sa fie liniste; -atentie; -elevul sa dispuna de un plan de lectie pe intelesul lui; -relatia elev-profesor sa fie armonioasa, pentru ca elevul sa nu se simta stresat din cauza profesorului. 2. Cum poate contribui acest curs la dezvoltarea mea profesionala? Consider ca acest curs contribuie la dezvoltarea mea profesionala deoarece am aflat cum se face managementul clasei de elevi, lucru care ma va ajuta atunci cand voi fi profesor. Astfel voi sti cum sa organizez si sa planific activitatile clasei pentru un climat favorabil invatarii pentru elev.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).