Învățământul special

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Atunci cand, din motive de handicap, copilul nu poate frecventa o scoala obisnuita, e necesar a-i da un ajutor educativ, fie la domiciliu, fie in institutiile speciale, de exemplu: "Unitatile de invatamant special si de formare profesionala."

Toti copiii handicapati, indiferent de natura incapacitatii, au dreptul la o educatie adecvata, intr-un mediu adecvat, conform nevoilor si dorintelor familiilor.

Invatamantul special trebuie urmat atata timp cat persoana cu handicap obtine un profit real.

Scoala Speciala Comanesti, locul unde imi desfasor activitatea, merge pe ideea adoptarii unor forme pentru accentuarea ideii de normalizare, integrare, socializare. Scopul principal al integrarii, socializarii, este acela de a forma abilitati socio- profesionale, astfel incat persoanele respective sa se poata integra in societate si sa exercite unele profesii. Atat integrarea, cat si socializarea se realizeaza in functie de obiectivele activitatilor instructiv- educative si gradului de handicap. Se adopta programe speciale de socializare, dar si cu caracter formativ pentru pregatirea si valorificarea individului la potentialul sau maxim. In timpul educatiei scolare, copilul dispune de resurse de readaptare medicala sau functionala. Tinerii cu handicap, mai ales tinerii cu deficiente mintale beneficiaza, in cursul formarii, de o actiune pedagogica speciala, conceputa sub forma de educatie permanenta. Aceasta institutie este usor accesibila si adaptata la nevoile copiilor cu handicap. Centrul dispune de un personal calificat care lucreaza in echipe pluridisciplinare. Echipa cuprinde: un consilier de orientare, un medic, un asistent social, un psiholog, un psihoterapeut, un logoped, un maistru pentru invatamant tehnic, profesori de psihopedagogie speciala, educatori, etc. In aceasta soala se urmareste progresul fiecarui copil, iar activitatile scolare sunt combinate cu ingrijirea medicala.

HANDICAP SEVER: obiectivele fundamentale sunt axate pe activitati practice:

autoservire, relationare cu cei din jur, abilitare motorize, dezvoltarea insusirilor senzoriale, insusirea unor deprideri materiale si profesionale, formarea de comportamente (afective).

HANDICAP MODERAT: obiectivele se bazeaza pe instructie si educatie, atat pe latura

informativa, cat si pe cea formativa.

Atat invatamantul special, cat si institutele de recuperare, isi adopta programe proprii, urmarind o valorificare maxima a potentialului restant si o compensare a functiilor deficitare, prin dezvoltarea maxima a functiilor sanatoase.

Obiectivele invatamantului special in general se realizeaza:

1. obiective generale care cuprind scopuri si finalitati de scurta durata (lunga durata) destinata cunoasterii capacitatii de invatare si modul cum se integreaza elevul dupa terminarea scolii.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Invatamantul Special.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
1 126 cuvinte
Nr caractere:
7 344 caractere
Marime:
10.48KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
obiective, elevi
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Profesorului:
Violeta Belciu
Sus!